Rommelende blaas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Rommelende blaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:25

Ik heb dit ook gehad maar in mindere mate. Slechts af en toe flinke scheuten pijn in mijn buik gehad, de rest van alle ongemakken niet.
Bleek dat ik een bacterie had. Nadat ik een sterke ab ervoor heb genomen em mn partner ook heb ik er geen last meer van gehad

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 18:28

Zo, vanmiddag na werktijd de testjes gedaan en donderdag of vrijdag kan ik bellen voor de uitslag. Ik heb het direct maar even op het toilet van de praktijk gedaan, stond ik daar enigzins gegeneerd met die twee buisjes in de rij, hoor ik ineens achter mij: 'Hee, is dat niet juf Jolien?!?!' :')

Enfin, nog even een paar dagen geduld en hopelijk vinden ze dan iets zodat ik het kan behandelen. Ik merk dat ik er enorm geïrriteerd van raak. De vorige keren nam het telkens wel weer af na één of twee dagen maar het lijkt dit keer maar niet minder te worden. Ook erg onhandig tijdens het lesgeven.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:31

Voor schimmel in de vagina een urine monster inleveren? Hier werd er door de ha even snel gekeken en dan kunnen ze het zo zien.

Mijn eerste keer schimmel is zo ook intdekt, bleef maar tobben met het gevoel van blaasontsteking en toen 3 huisartsen verder (dank die man op mijn knieen, hij was de vervanger van een vervanger :D )

Maar hopelijk komt er wat uit

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 18:37

butengeweun schreef:
Voor schimmel in de vagina een urine monster inleveren? Hier werd er door de ha even snel gekeken en dan kunnen ze het zo zien.

Mijn eerste keer schimmel is zo ook intdekt, bleef maar tobben met het gevoel van blaasontsteking en toen 3 huisartsen verder (dank die man op mijn knieen, hij was de vervanger van een vervanger :D )

Maar hopelijk komt er wat uit

Ik heb dit keer geen urine ingeleverd maar een 'likje' uit de vagina met twee wattenstaafjes. ;) Ik heb zowel een soa test gedaan als een algemene test op infecties. Ik kon dit gewoon op mijn gemakje op het toilet doen en dit scheelt weer een afspraak met de huisarts.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:47

Ik had idd ook een 'likje'. :j mocht het alleen niet zelf doen...

Hopen dat ze wat vinden Jolien, en dat er wat aan te doen is!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:31

Vitamine C slikken helpt tegen blaasontsteking

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 20:17

germie schreef:
Vitamine C slikken helpt tegen blaasontsteking

Ik heb cranberrycapsules van Etos.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:31

Cranberrypillen kunnen helpen bij het voorkomen van een blaasontsteking, maar het is geen geneesmiddel. Als je echt een blaasontsteking hebt zul je toch echt een kuurtje moeten halen. Bij cranberrypillen kan het lijken alsof de klachten minder worden maar uiteindelijk gaat het niet helemaal weg.

Goed dat je even bent wezen testen TS! Buiten schimmelinfectie kan het namelijk ook prima iets van bacteriele vaginose zijn, dat kan hetzelfde aanvoelen als een blaasontsteking. Wel goed opletten als je een spiraal hebt, dit soort infecties kunnen 'in' de spiraal gaan zitten waardoor ze een stuk hardnekkiger en blijvender kunnen worden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 20:59

Emmaa_ schreef:
Cranberrypillen kunnen helpen bij het voorkomen van een blaasontsteking, maar het is geen geneesmiddel. Als je echt een blaasontsteking hebt zul je toch echt een kuurtje moeten halen. Bij cranberrypillen kan het lijken alsof de klachten minder worden maar uiteindelijk gaat het niet helemaal weg.

Goed dat je even bent wezen testen TS! Buiten schimmelinfectie kan het namelijk ook prima iets van bacteriele vaginose zijn, dat kan hetzelfde aanvoelen als een blaasontsteking. Wel goed opletten als je een spiraal hebt, dit soort infecties kunnen 'in' de spiraal gaan zitten waardoor ze een stuk hardnekkiger en blijvender kunnen worden.

Ik neem de pillen inderdaad preventief, baat het niet dan schaadt het niet. Aangezien de urinetest negatief was neem ik aan dat ik nu ook geen blaasontsteking heb maar dat het toch iets anders is waar ik voor behandeld moet worden.

Er zijn tal van opties, schimmelinfectie lijkt me onwaarschijnlijk omdat mijn afscheiding er schoon uitziet en ik verder geen uitslag of iets dergelijks heb. Natuurlijk zijn dat niet de enige symptomen bij schimmel maar als ik puur afga op symptomen dan rijmen mijn klachten inderdaad het meest met bacteriële vaginose maar ik zal nog even een paar dagen moeten afwachten.

Ik gebruik de pil dus gelukkig hoef ik niet bang te zijn dat de spiraal gevat wordt maar het is goed om in de toekomst rekening mee te houden omdat ik er wel eentje overweeg.
Bedankt voor de tip. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:27

Citaat:

Eh...
D- Monnose en cranberry hebben de uitwerking dat de ongewenste bacteriën niet op de blaaswand kunnen blijven plakken. Zeker in combinatie met de aloude truc 'bij het eerste branderige gevoel: zet het op een (water)drinken' kan dat erg effectief werken.

Dat is een ander werkingsmechanisme dat een AB kuur, maar geen reden om aan te nemen 'dat het er niet van weggaat'.
Ook is het zonder recept verkrijgbaar.

Uiteraard: werkt het niet, of niet voldoende, dan is AB geboden, op een "opstijgende" infectie aan je nieren zit je niet te wachten.
Dat heeft het nadeel dat je darmflora annex vaginale flora een opdonder krijgen. Nu dat aspect van de werking van AB is ook wel weer te herstellen. (...en het is geen bijwerking, maar de kern van de werking: bacteriën doden)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 21:58

Nadeel van AB is inderdaad dat het ook goede bacterieën aantast maar vaak herstelt dat zodra de kuur is afgelopen.
Zo reageerde ik erg heftig op Furabid, achteraf las ik dat er enorm veel klachten zijn over dit middel. Ik ben dus allang blij dat ik dit niet meer hoef te slikken. Ik heb bij de huisarts ook aangegeven dat ik deze bijwerkingen had dus in de toekomst hoop ik, indien nodig, een andere AB tegen blaasontsteking te krijgen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:02

Na gebruik van AB heb je toch nog steeds vaak last van een schimmelinfectie? Ik moest ook eerst de AB kuur doen en daarna de infectie behandelen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 22:39

Chiave schreef:
Na gebruik van AB heb je toch nog steeds vaak last van een schimmelinfectie? Ik moest ook eerst de AB kuur doen en daarna de infectie behandelen.

Zover heb ik me er niet in verdiept maar voor zover ik weet pakt AB niet alleen het kwade aan. Feitelijk is het rotzooi voor je lijf en als je het kunt mijden dan moet je dit ook vooral proberen te doen naar mijn idee. Helaas is het soms nodig.

Ik hoor vanzelf wat er aan de hand is en hoe het behandeld kan worden. Ik heb overwogen om zelf canesten gyno te halen bij de drogist maar ik lees wisselende reacties en aangezien ik nieteens weet of het wel een infectie is, denk ik maar dat ik na bijna 4 weken klachten ook nog wel die 3 dagen kan wachten op de uitslag.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 15:33

Ik heb net gebeld met de huisartsenpraktijk en de soa-test was negatief. De uitslag van het andere onderzoek laat nog even op zich wachten. Hopelijk weten ze morgen meer.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:37

In ieder geval al fijn dat dit is uitgesloten, hopelijk heb je snel de andere uitslagen en is het voor jou ook duidelijk wat de oorzaak blijkt te zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 18:05

Een soa had ik zelf het meest vervelend gevonden maar dat is gelukkig uitgesloten. De assistente aan de telefoon zei: 'Een soa...heeft u niet'. :')

De klachten nemen nu gelukkig niet toe, ik heb zelfs het idee dat de aandrang weer iets is afgenomen. Maar ik ben wel benieuwd wat er uit het andere onderzoek komt. Het meest vervelende vind ik haast nog dat ik al 4 weken droog sta omdat ik geen idee heb of het überhaupt besmettelijk is voor mijn vriend en de gedachte alleen al dat er enige druk op staat maakt al dat ik moet plassen. :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 15:02

Ik heb net weer gebeld en de uitslag van het onderzoek was binnen: er waren geen bijzonderheden. :o?
Dus ik ga morgen wederom een ochtendplas inleveren en mocht daar niets uitkomen dan moet ik een afspraak met de huisarts maken voor verder onderzoek.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:16

Je hebt het steeds op een vrijdag schrijf je en in de loop van het weekend neemt het weer af... Is er niet iets wat je donderdag eet/drinkt (alcohol?) Wat je normaal niet neemt? Want het is toch gek dat het steeds op dezelfde dag komt..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 15:32

Captain schreef:
Je hebt het steeds op een vrijdag schrijf je en in de loop van het weekend neemt het weer af... Is er niet iets wat je donderdag eet/drinkt (alcohol?) Wat je normaal niet neemt? Want het is toch gek dat het steeds op dezelfde dag komt..

Nee, ik heb er nog eens extra op gelet maar ik heb geen specifieke dag waarop ik iets anders eet.
Wat wel gek is, is dat ik nu ongesteld ben en dat de klachten minder lijken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 09:44

Ik heb te vroeg gejuicht. Het is niet te geloven maar de klachten zijn er weer als donderslag bij heldere hemel. Gelukkig kon ik vanmorgen direct voor mijn werk langs de huisarts om urine in te leveren. Het was niet veel maar wel voldoende om onderzoek te doen. Ik heb het zelf uiteraard ook uitgebreid bestudeerd met het blote oog en het was weer precies troebele appelsap met sneeuwvlokjes. Ik dacht zelfs een donker puntje te zien maar dat kan natuurlijk ook een stofje zijn geweest. Enfin, vanmiddag na 14.00 kan ik weer bellen voor de uitslag.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:54

Verdorie, Jolien, balen! Wat word je er op een gegeven moment toch moedeloos van. Zou ongeacht wat de uitslag is, toch een afspraak maken bij de huisarts. Het houdt een keertje op hoor. :(

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:59

Troebele vlokjes kan ook een schimmelinfectie alsnog zijn....

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:36

Ik heb er ook jaren mee lopen klooien. Bij mij hielpen D-mannose tabletten, in combinatie met plassen en wassen na de sex aardig goed preventief. Toch bleef ik regelmatig vage klachten houden.
Toen ben ik gewisseld van anti-conceptie (van nuva-ring naar spiraaltje) en nu al jaren nagenoeg geen klachten meer :).

Overigens was het bij mij (volgens mij) ook psychisch hoor... Op het moment dat ik bang was om het te krijgen (als het echt niet uit kwam), ging ik meer letten op "misschien moet ik wel plassen". Waardoor mijn plas-patroon niet meer logisch was en mijn blaas dus geïrriteerd raakte... (???)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:10

Balli, die angst ken ik ook. Ik heb een keer een heel heftige infectie gehad, dat ik zelfs op bed moest blijven liggen. Sindsdien elke keer bang. Ik gebruik nu de pil niet vanwege zwangerschap, maar misschien is overstappen wel een goede tip ja!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:13

Hè, balen zeg dat er niks uit is gekomen. Sterkte. :(:)

Je geeft eerder al aan dat je je met water wast. Je gebruikt dus geen vaginale zeep zoals lactacyd o.i.d.? Daar heb ik zelf jarenlang meerdere hevige blaasontstekingen door gehad (vermoedelijk; elk jaar had ik er wel eentje en nu al jaren geen problemen meer, precies sinds ik ermee stopte), zoiets kan ook echt veel ontregelen.