Wake-up light, werkt dat nou echt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: Wake-up light, werkt dat nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:15

Ik heb de 1e generatie en die doet het nog steeds prima. Die zijn voor een tientje wel te vinden via marktplaats. Misschien kan je het op die manier eerst uitproberen!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:30

Ik heb er 1 en mocht die van mij ooit kapot gaan koop ik dezelfde dag nog een nieuwe. Ideaal ding! Ik word veel minder abrupt wakker, waardoor ik me veel meer uitgerust voel :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 20:34

Ik vind via marktplaats elektronische apparaten kopen altijd een beetje link :o
Ik ga er nog even over nadenken.

Nog even terugkomend op een slaap-app; mijn telefoon komt niet naast mij in bed. Wil het risico niet lopen dat die over verhit raakt en in de brand vliegt of ontploft ofzo.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:36

Flits__ schreef:
Ik heb hem ook gekocht en in het begin vond ik het echt super! Inmiddels is mijn lichaam eraan gewend ofzo, ik wordt namelijk pas wakker zodra de wekker af gaat (en dat gebeurd bij deze pas nadat 20 minuten lang het licht steeds feller wordt). Helaas werkt hij voor mij nu niet meer echt :P.

Dit dacht ik ook.
Tot de lamp midden in de winter kapot ging en ik wakker werd van de radio zonder licht. Toen merkte ik weer heel goed dat die lamp toch meer doet dan ik dacht.

Ik heb de goedkoopste philips en ik heb geen rare geluiden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:38

Ik heb er een halfjaar terug eentje tweedehands op de kop getikt en ik vind het heerlijk!
Ik word al wakker van de lamp die gaat branden en mocht dat niet gebeuren beginnen er vogeltjes te tjielpen.
Mocht deze kapot gaan haal ik er iig weer één!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:40

Ik vind het vooral in de winter wanneer het 's ochtends nog donker is echt heerlijk! Rustig wakker worden en je hebt ook niet dat 'licht aan' momentje als je net wakker bent en je ogen dat nog helemaal niet aan kunnen :')

Mijn was overigens iets van €60, via bol (dacht ik). Ik had zelfs 100 dagen proefperiode.

Edit: https://www.bol.com/nl/p/philips-hf3505 ... 015023024/
Deze heb ik :)
Laatst bijgewerkt door Klis op 04-05-17 20:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:41

Ook ik heb er één en ik wil niet meer zonder. Vooral niet in de winter. Ik heb er ooit 1 gehad van de Aldi (al heel lang geleden), de heb ik weer verkocht, die zoemde heel licht als hij aanging, daar werd ik wakker van en was geen succes. Ik heb nu een Lumie Sunray, die is perfect voor mij.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:43

Ik ben ook fan.

Ik had moeite met op staan en zeker in de winter. Ik wordt nu net voor de wekker gaat (vogeltjes, heerlijk) wakker. Ik ben er heel blij mee.

Ik ben 2 maanden op reis geweest en had alleen een telefoon. Aangewend meteen op te staan ipv heel lang snoozen. Morgen krijg ik de mijne terug die mijn nichtje geleend heeft om te proberen.

Die schaft hem ook aan. Ik 100 voor betaald 2 jaar geleden.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 20:44

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:45

Die heb ik, is niks mis mee

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:49

Zie mijn post, ik heb die ook :) Ik zie geen nadelen!

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:51

Ik heb er eentje en ben er echt superblij mee! Ik word veel rustiger en relaxter wakker dan met een gewone wekker. Met een gewone wekker kan ik in 5 minuten snoozen weer compleet van de wereld zijn om me weer het laplazerus te schrikken als dat ding weer begint te krakelen. Met de wakeup light dan kan ik nog heerlijk even mijn ogen dicht doen, zonder weer echt diep in slaap te vallen. Ik sta zo veel makkelijker op sinds ik dat ding heb!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:54

Ik ben ook heel blij met mijn wake up light. Ik wordt echt heel rustig wakker. Wordt al wakker voordat hij geluid gaat maken. Maar wel pas als hij wat feller brand.

Ik heb die paar jaar geleden 1e hands gekocht voor 25 euro. Werkt nog perfect

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:12

ik heb nog de eerste generatie die doet het nog prima en ik ben er na al die jaren nog steeds heel blij mee.
-
Zo'n app zou niets voor mij zijn, ik lig in mijn grote 2 persoonsbed op alle gedeeltes van het bed ongeveer haha, en draai flink, dus dat schiet niet op.

Nee ik wil niet anders meer

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:36

Een van de beste kerstcadeautjes die ik ooit gekregen heb! Vooral in de winter word ik idd veel rustiger wakker. Ik gebruik hem ook als nachtlampje bij het lezen enzo, of als je 's nacht je bed uit moet, en ik vind het superfijn dat ie niet meteen op volle lichtsterkte aan en uit gaat maar dat het geleidelijker gaat. Wel snel genoeg dat het niet irritant is, maar veel fijner voor je ogen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:44

Jarenlang een van de eerste gehad. Héérlijk! Helaas begon die van mij te spoken, op de vreemdste momenten ging de radio aan (gewoon, 's middags, overdag, maar ook om twee uur 's nachts, terwijl de wekker dus niet op de radio stond...). Helaas niet meer te repareren, dus maar een nieuwe gekocht want ik wil echt niet meer zonder. Ik heb die dure gekocht, ze zijn hun geld echt wel waard.

Naast het wakker worden gebruik ik ook erg veel de zonsondergangsimulatie, lekker 's avonds rustig in slaap vallen terwijl het langzaamaan donker word in je kamer.

De goedkopere heb ik geen ervaring mee, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die niet goed zou zijn. Ik wil alleen veel in kunnen stellen, dus even goed kijken wat je hiermee wel en niet kan. Ik vind het zelf wel heel fijn om in te stellen hoe licht het 's ochtends word en hoe lang de lamp er over doet om volledig aan te gaan. En daar zit nou juist vaak het verschil tussen de goedkopere en de duurdere.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 21:48

Ik denk dat ik dat dus ook prettig vind.. veel mogelijkheden.
Ook die zonsondergang-simulatie spreekt mij erg aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:52

Ts,als je interesse hebt, mijn philips WUL is te koop.
Om te proberen een nette prijs. Het gaat om deze:

Afbeelding

:PB voor meer info!

Of anderen die geinteresseerd zijn!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 21:59

Je hebt pb :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:05

Ik heb een tijd terug een goedkope versie gekocht via Aliexpress. Wordt helaas niet geleidelijk aan lichter, begint licht te geven een halfuurtje voor de wekker afgaat. Ik vind het wel een verschil! Kan nog steeds moeilijk uit m'n bed 's ochtends, maar heb er toch net iets minder moeite mee dan vroeger. Vooral in die donkere wintermaanden :j

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:10

Wij hebben er ook een! Heel blij mee, gezien ik de traditionele wekkers in mijn slaap uitram, me omdraai en vervolgens heeeerlijk door slaap :+
Nu word ik veel gelijkmatiger wakker dooe het licht, geen alarm maar de radio springt na een half uur licht op Evers staat op. Ik ben fan! +:)+

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:12

Ik heb er ook 1 gehad. In het begin perfect, maar ik raakte ook gewend en werd er toen niet meer wakker van. Heb hem nu al een tijd niet gebruikt, was 1 van de eerste generaties. Denk dat het voor jou goed werkt, want zoals je het beschrijft lijkt het niet dat je door je wekker heen slaapt :D je wordt iets minder abrupt wakker, en dat is best fijn +:)+

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:15

Ik heb deze al jaren, heeerlijk ding! Geen hartaanvallen meer in de ochtend door harde wekkers :') deze begint een half uur van tevoren met een zacht licht en wordt elke minuut feller. Op de ingestelde tijd komt er geluid bij :) Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:18

Wij hebben deze al jaren:
Afbeelding

Man vindt hem fijn. Ik word wakker als het licht aangaat en ben dan instant chagrijng omdat ik nog moe ben en de wekker dan bijna gaat :+

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:04

kimmysan schreef:
Ik heb een wake up light (al m'n tweede inmiddels). Ik heb vooral minder het 'ik wil slapennn!!' gevoel als de wekker gaat :P Ik ben inmiddels gewend dat als het licht aangaat, dat de wekker ook binnenkort gaat. Dus vaak word ik van te voren al even wakker en dut ik weer licht in. Ik ben dan al iets meer wakker als de wekker daadwerkelijk gaat. Ik heb niet heel veel last van ochtendhumeuren, dus daar kan ik je niets over zeggen :')

Dit heb ik dus ook precies! Ik was sowieso altijd al een paar minuten voor de wekker wakker, maar dan meer uit angst om me niet te verslapen (terwijl ik me in m'n hele leven één keer heb verslapen.. Geen idee waar die angst vandaan komt). Nu word ik rustig wakker van het licht, 10 minuten voor m'n wekker. Echt elke dag :Y) Dan blijf ik nog 10 minuten liggen, en als ik de vogeltjes hoor sta ik op.
Nu had ik al nooit een ochtendhumeur, maar ik word frisser wakker voor m'n gevoel. Dus ja, ik heb 'm nu een jaar en ik ben er blij mee!