Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:troi schreef:Je weet dat er 0 wetenschappelijke basis zit onder deze 'geneeswijze'? Ik zou het geld in mijn zak houden..
Gosh, waar ter wereld heb je deze wijsheid vandaan....?
De term 'orthomoleculair', inclusief de eerste ontwikkelingen gaan terug op het werk van Linus Pauling, een bioloog die hiervoor de Nobelprijs heeft gekregen. (Welke moleculen heeft een cel zoal nodig 'om zich juist (= ortho) te kunnen ontwikkelen'...?)
Tot op de huidige dag is het gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek - maar (oh...!! wee...!) niet altijd onderzoek uitgevoerd door artsen.
Nuttig dat artsen hier naar verwijzen...!
(Jammer alleen dat deze internist dan net de naam van de beroepsvereniging er niet bij kan noemen, want buiten de vereniging om kan iedereen een bordje aan de deur spijkeren. Bij leden van de mbog krijg je de kosten van het consult gewoon vergoed.)
bruintje123 schreef:Er bestaan orthomoleculaire therapeuten en orthomoleculaire artsen.
Die laatste zijn dus ook echt gewoon arts inclusief bijbehorende studie.
Ik ben zelf naar een orthomoleculaire arts geweest hij is huisarts en doet dat erbij.
En er is niks zweef aan.
troi schreef:Je weet dat er 0 wetenschappelijke basis zit onder deze 'geneeswijze'? Ik zou het geld in mijn zak houden..
Citaat:Gosh, waar ter wereld heb je deze wijsheid vandaan....?
De term 'orthomoleculair', inclusief de eerste ontwikkelingen gaan terug op het werk van Linus Pauling, een bioloog die hiervoor de Nobelprijs heeft gekregen. (Welke moleculen heeft een cel zoal nodig 'om zich juist (= ortho) te kunnen ontwikkelen'...?)
Tot op de huidige dag is het gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek - maar (oh...!! wee...!) niet altijd onderzoek uitgevoerd door artsen.
Nuttig dat artsen hier naar verwijzen...!
(Jammer alleen dat deze internist dan net de naam van de beroepsvereniging er niet bij kan noemen, want buiten de vereniging om kan iedereen een bordje aan de deur spijkeren. Bij leden van de mbog krijg je de kosten van het consult gewoon vergoed.)
Citaat:Heel simpel. Er zijn geen peer reviewed wetenschappelijke publicaties waaruit een meerwaarde boven placebo blijkt. Dus het is niet wetenschappelijk onderbouwd...
chevax schreef:bruintje123 schreef:Er bestaan orthomoleculaire therapeuten en orthomoleculaire artsen.
Die laatste zijn dus ook echt gewoon arts inclusief bijbehorende studie.
Ik ben zelf naar een orthomoleculaire arts geweest hij is huisarts en doet dat erbij.
En er is niks zweef aan.
Dus als je huisarts bent en je zou voor de liefhebberij graag wat met tanden doen, noem je jezelf dan ook voor het gemak maar tandarts?
Een huisarts kan de titel "arts" niet naar believen inzetten.