Citaat:
In deze periode heb ik meerdere pogingen gedaan om af te vallen maar dit is voor mij absoluut niet makkelijk.
wat heb ik geprobeerd:
- Hardlopen in het bos ( gaat niet, mijn kniebanden/enkelbanden en kuitspieren houden dit niet vol door een oude blessure)
- Hardlopen op asfalt ( gaat niet, mijn enkels vinden dit absoluut niet goed!)
- Sportschool ( gaat niet, loopband wil niet door het hardloop verhaal, veel apparaten willen niet door een slechte rug en oude bekken breuk en daarnaast vond ik het echt verschrikkelijk!!)
- Meer gaan fietsen i.p.v de auto ( Naar de supermarkt ga ik voortaan weer fietsen, maar naar mijn werk is te ver en naar mijn paard ook dus dit zet niet zoveel zode aan de dijk
Ik wil je aanraden om eens met een sportfysio te gaan praten.
In de sportschool zijn niet alleen maar apparaten maar ook losse gewichten. Ga samen uitzoeken wat wel kan. Juist voor je rug en bekken is het belangrijk dat je sterke spieren houd dan zul je ook voelen dat dingen beter gaan bv paardrijden. Tja leuk? Dat is een ander verhaal..ik vind het ook niet altijd even leuk maar door ook rug en bekken klachten moet ik wel. Ik ga samen met iemand.
Fietsen lukt je wel...probeer eens een paar spinning lessen. Niet na 1x opgeven maar een paar keer gaan. Doe mee voor zover je kunt. Iedereen kan zijn eigen zwaarte en tempo bepalen. Daarnaast is het vaak een groeps gebeuren dus ontmoet je ook weer mensen. En het is een enorme calorien verbrander. Beetje les is al snel 500/600 cal.
Verder zijn er legio andere groepssporten en vind ik zwemmen altijd erg fijn voor mijn rug.
Hoe ver is het naar je paard/werk?