Eettips gezocht voor 'moeilijke eter'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:28

Ik loop ook bij een diëtiste omdat ik medicijnen slik voor anti pschyotica. En die diëtiste gaf als voorbeeld om rauwe witlof te eten. Omdat als ik het kookte of roerbakte het nog gezonder kan. Ik ben inmiddels al 6 kilo kwijt. En moet ook naar de 70 kilo. Dus heb er nog 10 te gaan. Mijn gewicht was hetzelfde als wat jij nu weegt. Maar let ook op dat een diëtiste ook niet altijd dingen zegt wat je wil of lust. Gister liep ik bijna te huilen in de winkel, omdat het me pijn doet om zo op je eten te moeten letten. Ik wens je veel sterkte!!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:29

Dik word je niet van fruit. Ook niet van groente, of van een koekje, of van een boterham. Dik word je omdat je teveel kcal eet.
Dus als jij bovenop de 1800kcal die je normaal eet nog 8 stuks fruit wegwerkt dan word je misschien dik, maar niet specifiek door dat fruit natuurlijk.... Voor je tanden is al die bergen fruit dan wel weer minder goed en ook de reden dat men adviseert niet onbeperkt fruit te eten.

TS, ik zou je willen aanraden om een goede dietist te zoeken gezien de klachten die je hebt icm je voorkeuren en je bericht geeft aan dat je gewoon weinig kennis hebt van voeding. De kans is dan wel heel groot dat je gewoon verstrikt raakt in de tegenstrijdige adviezen die tegenwoordig door iedereen gegeven worden. Er zijn hier al goede dingen gezegd, voornamelijk de adviezen rondom FODMAP snijden echt hout. Is er ooit onderzocht waar die klachten vandaan komen? Want het beperkt je echt onwijs in je eetpatroon....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:56

Citaat:
In deze periode heb ik meerdere pogingen gedaan om af te vallen maar dit is voor mij absoluut niet makkelijk.
wat heb ik geprobeerd:
- Hardlopen in het bos ( gaat niet, mijn kniebanden/enkelbanden en kuitspieren houden dit niet vol door een oude blessure)
- Hardlopen op asfalt ( gaat niet, mijn enkels vinden dit absoluut niet goed!)
- Sportschool ( gaat niet, loopband wil niet door het hardloop verhaal, veel apparaten willen niet door een slechte rug en oude bekken breuk en daarnaast vond ik het echt verschrikkelijk!!)
- Meer gaan fietsen i.p.v de auto ( Naar de supermarkt ga ik voortaan weer fietsen, maar naar mijn werk is te ver en naar mijn paard ook dus dit zet niet zoveel zode aan de dijk

Ik wil je aanraden om eens met een sportfysio te gaan praten.
In de sportschool zijn niet alleen maar apparaten maar ook losse gewichten. Ga samen uitzoeken wat wel kan. Juist voor je rug en bekken is het belangrijk dat je sterke spieren houd dan zul je ook voelen dat dingen beter gaan bv paardrijden. Tja leuk? Dat is een ander verhaal..ik vind het ook niet altijd even leuk maar door ook rug en bekken klachten moet ik wel. Ik ga samen met iemand.

Fietsen lukt je wel...probeer eens een paar spinning lessen. Niet na 1x opgeven maar een paar keer gaan. Doe mee voor zover je kunt. Iedereen kan zijn eigen zwaarte en tempo bepalen. Daarnaast is het vaak een groeps gebeuren dus ontmoet je ook weer mensen. En het is een enorme calorien verbrander. Beetje les is al snel 500/600 cal.

Verder zijn er legio andere groepssporten en vind ik zwemmen altijd erg fijn voor mijn rug.

Hoe ver is het naar je paard/werk?

Evelyne79

Re: Eettips gezocht voor 'moeilijke eter'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:24

Kijk eens op www.projectgezond.nl , daar staan allemaal gezonde en lekkere recepten op. Dan krijg je al wat extra inspiratie.
Je kunt ook hun programma gaan volgen, dan krijg je wekelijks een weekmenu met ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten en avondsnack.
Je kunt dingen die je niet lust vervangen door de variatielijst te volgen.
Je kunt dit programma volgen met of zonder sporten.
Ik ben er inmiddels 14 kg mee kwijt sinds half september