Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Eerder heb ik nooit contant hoeven betalen. Maar ja die huis arts wil me toch niet zien.
Hoe doen ze dat dan met vakantie gangers? Jammer gaat u maar naar de andere kant van het land naar uw eigen huisarts?
Emita schreef:Ik heb dit ook eens gehad toen ik heel erg ziek was.. Ik was net verhuisd naar Den Haag en had nog geen huisarts daar (mijn oude huisarts zat in Ede, dus niet even om de hoek zeg maar). Ik woonde er net anderhalve week denk ik. En ik was zo ontzettend ziek... Maar kon nergens terechtUiteindelijk hebben mijn ouders mij uit Den Haag moeten ophalen om in Ede naar de huisarts te kunnen.
tengeltje11 schreef:ik heb dat systeem bij jullie,in nl nooit begrepen.
hier in belgie,ga je gewoon in de wachtzaal van eender welke huisarts naar binnen,want je beurt af en dat is het.
naar de spoed kan iedereen gewoon die het nodig acht.
vorige week zelfs een tandarts van wacht gebeld en mijn man heen gestuurd.
zoiets kan toch bijna niet?
waar moet je dan idd heen als je plots hulp nodig hebt en niet tot bij je huisarts raakt?....
intral schreef:tengeltje11 schreef:ik heb dat systeem bij jullie,in nl nooit begrepen.
hier in belgie,ga je gewoon in de wachtzaal van eender welke huisarts naar binnen,want je beurt af en dat is het.
naar de spoed kan iedereen gewoon die het nodig acht.
vorige week zelfs een tandarts van wacht gebeld en mijn man heen gestuurd.
zoiets kan toch bijna niet?
waar moet je dan idd heen als je plots hulp nodig hebt en niet tot bij je huisarts raakt?....
Misschien moet je je eens inlezen in het systeem in Nederland. Het werkt echt anders dan jij hier schetst. Ook wij hebben dienstdoende tandartsen ect. En als je echt hulp nodig hebt waarvoor je het niet tot je huisarts redt, dan red je het bij jullie in de spoedruimte ook niet, aangezien je daar vaak 3 uur moet wachten. Daarvoor is er bij ons (en jullie ook) "gewoon" 112.
Ik zou zeggen, google eens een rondje en dan zul je zien dat het echt niet zo slecht is en stiekem best efficiënt.