Loes1996 schreef:Eerlijk vind ik het een gezonde maar ook erg gevaarlijke ontwikkeling..Zelf ben ik er ook een. Zo'n fitgirl...Mijn instagram staat ook op hoe ik squat, wat ik eet, welke work-outs ik ga doen en hoe ik alles plan. Opzich prima en voor mij zelf vind ik het gewoon leuk om mijn progressie terug te zien.
Vind het een gezonde ontwikkeling voor de mensen met wat meer gewicht (die zich hier niet fijn bij voelen) die hierdoor misschien worden gemotiveerd om af te vallen en gezonder te eten (als ze dat niet al waren). En het is prettig om steun te krijgen via de reacties 'Go on!' 'You look good' 'Strong girl'. Sja...
Eerlijk ik vind het ook prettig om te terug te zien dat ik goed ben.
Maar.....
Ik vind het ook erg gevaarlijk zoals ik al zei. Zelf ben ik te vaak al op het randje gekomen van ondergewicht. En heb ik erg veel moeite met genoeg eten. En ja ook dat wordt versterkt door het fitgirl volgen op instagram...Dus dat is de grote down-side. Ook het gevoel dat je in een week echt toch wel 3x naar de sportschool moet naast het boksen, paaldansen en paardrijden kan belemmerend werken in andere dingen. (meer weten PB me dan eventjes)
Dus ik denk dat je heel eerlijk naar jezelf moet blijven kijken als je mee wilt doen aan deze hype en je niet voor de gek moet laten houden door de knappe 'fitdutchies' die er zijn, want ook die zullen echt wel een keer een frietje naar binnen proppen, alleen posten ze dat niet op instagram/facebook/snapchat..
Maar wat voor doelen stel je dan?
Je kan ook het doel stellen om sterker te worden, zoals The_Cat en Amburtjoz ook doen. Als je dan niet genoeg eet merk je dat in stilstand/achteruitgang van je prestaties.