migraine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Re: migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 00:56

Ik lees veel slechte verhalen/zware bijwerkingen van sumatriptan hier. Wat zijn die zoal bij jullie? Ik krijg een half uurtje na inname echt verschrikkelijke koppijn, niet te vergelijken met migraine of andere hevige hoofdpijn. Kan wel 2 uur duren soms..

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 03:27

Ik heb sumatriptan geprobeerd, maar ik werd hier extreem benauwd van en het hielp niet tegen de migraine helaas.. Momenteel gebruik ik vaak dubbele dosering paracetamol (1000mg) om de ergste pijn weg te halen en ga ik dan slapen. Meestal word ik weer wakker als de paracetamol begint uit te werken en neem ik er dan nog een. (Wel even bijsluiter lezen, want je mag maar een beperkt aantal per dag). Dit is voor de zware aanvallen en ik kan de lichtere, menstruatiegerelateerde aanvallen nu goed onderdrukken met de naproxen die ik toch al neem voor de menstruatiepijn. Nog geen goed medicijn gevonden zonder al te veel bijwerkingen helaas, maar ik heb het ook minder vaak dan eerder. Ik moet wel echt gaan slapen als ik een aanval heb, anders ben ik gewoon echt te moe om iets te doen. Op de een of andere manier vergt een migraineaanval heel veel energie bij mij.
Houd er wel rekening mee dat het voor iedereen anders is en dat het dus heel veel proberen is, tenzij je heel veel geluk hebt en meteen het goede medicijn te pakken hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 04:14

Na een wisseling van anticonceptie, kreeg ik enorme migraine aanvallen. Het duurde even, voor ik de link legde maar nadat ik terug ben gegaan op mijn oude anticonceptie, heb ik tot op heden geen aanval meer gehad.
Ook kwam ik laatst een artikel tegen, over accupunctuur in het oor en vervolgens dat bij een bepaalde piercing in het oor, de klachten bij veel mensen, direct overwaren na plaatsing. Het gaat dan om de piercing in dit gedeelte.

Afbeelding
Afbeelding

Voor degene die het liefste van de medicatie afwillen, misschien de moeite waard om daar wat meer over op te zoeken?

Iig veel sterkte en beterschap . Hoofdpijn en migraine klachten worden nog zo vaak onderschat. :(:)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 07:03

Excedrin! _/-\o_

Gisteravond nog een aanval gehad. 2 keer excedrin er in en even half uurtje/uurtje op bed en toen was het zo goed als weg. Gewoon bij de drogist te koop. Heb altijd voor nood een stripje bij me!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:19

Ik heb ook bijwerkingen van sumatriptan . Maar die zijn aangenamer dan de migraine.
Bijwerkingen zijn beklemd gevoel in mijn keel. En zweten op mijn hoofd.
Mijn migraine duurt altijd 3 dagen. Ook al slik ik sumatriptan die neemt dan de hoofdpijn weg voor een uurtje of 12 en dan moet ik weer slikken..

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:54

Ik heb altijd veel last van migraine gehad en heb van alles geprobeerd. Propanolo, sumatriptan, bloeddruk verlagende pillen noem het maar op. Niets werkte.

Ik ben gestopt met anticonceptie en heb nu een koperspiraaltje.
Ik zweer er bij.

Echt als vrouw, vind ik echt dat je het moet overwegen om te stoppen met anticonceptie. Bij merendeel van de vrouwen verdwijnt de mgiraine!
Ik heb alleen nog hoofdpijn als ik heel moe ben, veel stress jheb of ongesteld moet worden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:16

2 dagen voor ik ongesteld moet worden krijg ik migraine, ik kan de klok erop gelijk zetten. Ik kan mij met mijn werk moeilijk maandelijks ziekmelden dus stop er altijd maar paracetamol en brufen in maar dat helpt alleen om de hevigste pijn minder te maken.
Ik lees dus graag mee voor suggesties.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:17

Helaas was dat hier geen oplossing robijn.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:28

Ibuprofen wil soms nog helpen en ik heb immigran(m) (weet niet zeker of je het zo schrijft) ook gebruik ik een cool-stick van ritiuals werkt bij mij ook heel goed.

Ik weet inmiddels ook dat ik van bepaalde dingen gegarandeerd migraine krijg, brie en rode wijn. Die laat ik dus met liefde links liggen.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:30

Jolien87 schreef:
2 dagen voor ik ongesteld moet worden krijg ik migraine, ik kan de klok erop gelijk zetten. Ik kan mij met mijn werk moeilijk maandelijks ziekmelden dus stop er altijd maar paracetamol en brufen in maar dat helpt alleen om de hevigste pijn minder te maken.

als jij ook anticonceptie gebruikt, probeer eens te stoppen met hormoon inname.
Ik kon ook mijn klok er op gelijk zetten.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:31

bruintje123 schreef:
Helaas was dat hier geen oplossing robijn.

en heb je wel eens naar voeding gekeken?
Ik moet bijv echt genoeg water drinken anders krijg ik ook sneller hoofdpijn.
Ik heb toen via het ziekenhuis allerlei dieeten gevolgd om te kijkn waar ik wel of niet tegen kon

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:35

Ja heel uitgebreid zelfs.
Inderdaad testen en dieeten gehad.
Wat ik al wist, chocolade is een trigger. ;(
Ik heb ook een hele poos suikerarm en koolydraatvrij gegeten, maar helaas dat maakte ook geen verschil.

Bij mij is de lijst wat ik niet geprobeerd heb korter dan wel gedaan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:35

LadyMadonna schreef:
Ik heb werkelijk alles geprobeerd, tot injecties aan toe, maar tot nu toe werkt excedrin het beste. Gewoon bij de drogist, groen/wit doosje

De goedkopr variant APC werkt ook prima hier!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:42

__Robijn__ schreef:
Jolien87 schreef:

als jij ook anticonceptie gebruikt, probeer eens te stoppen met hormoon inname.
Ik kon ook mijn klok er op gelijk zetten.

Ik heb weleens aan een spiraaltje gedacht, maar wij overwegen om ergens in de komende jaren aan kinderen te willen beginnen dus ik weet niet of een spiraaltje dan wel de moeite waard is.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:47

Bij mij begon het rond mijn 15e en had elke maand minstens 2x een aanval die dan gemiddeld 2 dagen duurde. Extreem pijnlijk, kon niks verdragen alleen naar bed. Alle medicatie geprobeerd (drogist en via huisarts) maar niks hielp. Het had zoveel invloed op mijn leven dat ik echt wanhopig werd omdat ik zo vaak op bed lag en mijn studie en werk daardoor echt loodzwaar waren.

Op mijn 24e ben ik gestopt met de pil (tussendoor ook andere hormonale anticonceptiemiddelen geprobeerd) en overgestapt op de koperspiraal en sindsdien nog maar 1x migraine gehad. (Ben nu 27) Ik heb soms nog een weekje stevige hoofdpijn dan slik ik sanalgin. Excedrin werd ik high van en kreeg ik mega tril handjes en ging ik een beetje raar doen :')

Zetten van dat spiraal was absoluut geen pretje en de menstruaties nu ook niet maar het is het wel 100% waard.
Laatst bijgewerkt door xApple op 22-04-17 15:48, in het totaal 3 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:47

Zwanger zijn wil ook wel eens de oplossing zijn jolien :)
Mijn schoonzusje heeft 3 kinderen en bij alle 3 de zwangerschappen geen 1 migraine aanval gehad.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:49

Ik lees trouwens overal dat mensen koude doeken/icepacks enzo fijn vinden op hun hoofd.
Het liefst doe ik een hete kruik in mijn nek of gebruik ik het als kussen. Ik ga ook altijd onder de hete douche.
Maar bij mij komt migraine dan ook door spierspanning in mijn nek en schouders. Maar wellicht een tip voor mensen die het ook hebben door spierspanning.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:57

bruintje123 schreef:
Zwanger zijn wil ook wel eens de oplossing zijn jolien :)
Mijn schoonzusje heeft 3 kinderen en bij alle 3 de zwangerschappen geen 1 migraine aanval gehad.

Oooh, als ik dat toch had geweten. :=
Nee hoor, aangezien mijn financiële situatie tot een paar jaar geleden instabiel was hebben we bewust gewacht met kinderen krijgen. Nu heb ik een vaste baan dus die zorg hebben we niet, vorig jaar hebben we ons huis gekocht en we hopen eerst te kunnen trouwen. Daarna gaat de pillenstrip in de prullenbak. ;) Maar mocht nu voor die tijd blijken dat ik toch zwanger ben dan is het kindje uiteraard evengoed welkom. :D

Mijn migraine zit puur bij mijn voorhoofd en gaat gepaard met blinde vlekken voor mijn ogen en prikkende ogen. Een enkele keer trekt het meer naar achteren maar dat gebeurt met name op momenten dat de pijn afneemt.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:06

Bij mij is het niet hormonaal. Ik heb het sinds mijn 7e. Ik heb verschillende anticonceptie gebruikt, en oik stoppen met anticonceptie. Ben nu zwanger van mijn 2e maar maakte beide zwangerschaopen geen verschil. 2 jr geleden moest ik van mijn neuroloog cold turkey 10 weken stoppen met alle medicijnen, zelfs geen paracetamol, om te kijken wat er over bleef. Uiteindelijk heb ik 2 soorten hoofdpijnen; migraine, spierspanningshoofdpijn, en chronische hoofdpijn.
Ik mocht vorig jaar meedoen met een 'nieuwe' merhode vanuit leiden maar raakte toen (gepland) zwanger dus hen het moeten uitstellen. Ni in de zwangerschap mag ik dus niets meer dan paracrtamol, erg zwaar met perioden. Ik hoop dat ik alsnog dat kan doen na de zwangerschap.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:27

Macs schreef:
Ik lees trouwens overal dat mensen koude doeken/icepacks enzo fijn vinden op hun hoofd.
Het liefst doe ik een hete kruik in mijn nek of gebruik ik het als kussen. Ik ga ook altijd onder de hete douche.
Maar bij mij komt migraine dan ook door spierspanning in mijn nek en schouders. Maar wellicht een tip voor mensen die het ook hebben door spierspanning.

Ik doe vaak een ice pack in mijn nek, ter hoogte van mijn schouders. Dat helpt bij mij vaak goed. Maar op het werk is dat wat moeilijk :+ Momenteel heb ik ook sumatriptan en ik heb nog een versie geprobeerd maar bij beide krijg ik enorme druk op mijn borst/keel, een keertje voelde het net alsof iemand mij bij mijn keel vast had. En ik wordt er misselijk van. Dus binnenkort maar weer eens iets nieuws proberen want werken met migraine is niks maar werken met druk op je keel ook niet :s

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:48

heb je echt migraine of heeeel erge hoofdpijn?
Dat is belangrijk om te laten vaststellen ik heb al 4 jaar vreselijke hoofdpijn van daglicht en dan geruid brr %) .
Tot ik dus bij een neuroloog kwam en die gaf me een pilletje per dag 5mg en ik heb echt geen hoofdpijn meer, de oorzaak is onderzocht maar onbekend en blijft het symptoom bestrijding!.

maar probeer wel te achterhalen wat de oorzaak is bij een huisarts of neuroloog,
voordat je het beste paardemiddel van bokt in huishaalt 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:37

Vraag iemand die naar spanje gaat een doosje "hemicraneal" mee te nemen.
Verkrijgbaar in de drogist. Kost ongeveer 3 euro per doosje.
Na een hele zoektocht voor medicatie is dit voor mij de uitkomst :).

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:10

Jolien87 schreef:
Ik heb weleens aan een spiraaltje gedacht, maar wij overwegen om ergens in de komende jaren aan kinderen te willen beginnen dus ik weet niet of een spiraaltje dan wel de moeite waard is.

Bij een koperspiraaltje heb je geen hormonen in je lichaam. Bij mij is t zelfs zo dat mijn ei sprong volledig terug is. Ik kan de klok erop gelijk zetten als het de dag is van mijn eisprong.

Als je zwanger wilt raken denk ik dat je dat sneller bent als je koperspiraaltje eruit is dan dat je stopt met de pil. Je natuurlijke cyclus komt namelijk terug met een koperspiraaltje :j

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:03

Jolien87 schreef:

ik laat woensdag een spiraaltje zetten. Terwijl mijn vriend en ik uiteindelijk ook kinderen willen, en dan niet pas over jaren. Het is een prima anticonceptiemiddel om te gebruiken tot je zwanger wilt worden. Zwanger worden gaat ook makkelijker omdat je lichaam zichzelf niet hoeft te ontdoen van hormonen die het tegengaan.

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 10:50

kwita schreef:
heb je echt migraine of heeeel erge hoofdpijn?
Dat is belangrijk om te laten vaststellen ik heb al 4 jaar vreselijke hoofdpijn van daglicht en dan geruid brr %) .
Tot ik dus bij een neuroloog kwam en die gaf me een pilletje per dag 5mg en ik heb echt geen hoofdpijn meer, de oorzaak is onderzocht maar onbekend en blijft het symptoom bestrijding!.

maar probeer wel te achterhalen wat de oorzaak is bij een huisarts of neuroloog,
voordat je het beste paardemiddel van bokt in huishaalt 8)7

Nee het is wel degelijk migraine hoor, ik studeer verpleegkunde en ga ook niet zomaar fanalen beginnen nemen. Maar zoals ik zei, heb ik dan toch even wat ervaringen met bepaalde geneesmiddelen enzo.