Resistance schreef:Normaal zou ik inderdaad geen "gesprek aangaan". Maar de situatie is toch iets anders wanneer je thuiswoont bij je moeder die al nauwelijks rondkomt, geen baan hebt, geen opleiding hebt en de potentiële vader in kwestie er niets van weet. Kan je nog zo'n grote oerdrang hebben. Dit is gewoon niet slim, daar valt weinig aan te vinden. En call me crazy, maar ja. Het idee dat iemand haar in deze situatie zich kan laten beseffen dat een kind nemen niet zomaar iets is, dan slaap ik een stuk beter. Beseft ze zich dat? Oke. Maar momenteel beseft ze zich dat duidelijk niet, zoals het uit onze gesprekken naar voren komt. Ik ben ongerust, ik geef om haar.
Ze heeft toch niet eens gezegd dat ze een kind gaat maken? Ze zou het alleen niet erg vinden als het zou gebeuren. Dat heb ik ook nooit gevonden maar was uiteindelijk 30, getrouwd en werkend toen ik er een kreeg.
Je berichten zitten vol aannames en oordelen. Dat werkt niet zo goed als je iemand wil behoeden voor een grote fout in haar leven. Als zij het al als een grote fout zou zien. Want dat bepaalt ze uiteindelijk zelf; wat zij wil met haar leven.
Ik zie om mij heen ook wel eens keuzes waar ik niet achter sta. Maar hé, als iemand anders daar wel gelukkig van wordt moeten ze dat vooral doen

En dat je je zorgen maakt kan je altijd uitspreken. Maar hou het dan bij jezelf en vorm geen oordelen over anderen.