Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eight schreef:Ik wil niet te ver in details treden met mijn verhaal, ik ben seksueel misbruikt op mijn 8e door een 16-jarige. Het enige wat werkelijk helpt is hulp zoeken. Het voelt prettig je verhaal anoniem kwijt te kunnen, maar echt helpen doet het je niet. Zoek een psycholoog/seksuoloog waar je je bij op je gemak voelt en laat je helpenEMDR heeft wonderen gedaan bij mij, ik heb het compleet kunnen verwerken terwijl ik er 15 jaar mee heb rondgelopen. Heel veel sterkte en succes, loop er niet te lang mee rond, dat is het niet waard
Emmaa_ schreef:Eight schreef:Ik wil niet te ver in details treden met mijn verhaal, ik ben seksueel misbruikt op mijn 8e door een 16-jarige. Het enige wat werkelijk helpt is hulp zoeken. Het voelt prettig je verhaal anoniem kwijt te kunnen, maar echt helpen doet het je niet. Zoek een psycholoog/seksuoloog waar je je bij op je gemak voelt en laat je helpenEMDR heeft wonderen gedaan bij mij, ik heb het compleet kunnen verwerken terwijl ik er 15 jaar mee heb rondgelopen. Heel veel sterkte en succes, loop er niet te lang mee rond, dat is het niet waard
Dat is zo persoonlijk.. Ik ben zelf ook 'slachtoffer' (heb een hekel aan dat woord, gadverdamme) en ben oa door falen van mijn huisarts niet in de molen terecht gekomen. Ik heb er wel heel veel over gepraat met iedereen die het wou horen, hoe stom dat ook is. Het gaat absoluut nog niet goed met me (is nog niet zo lang geleden) maar EMDR zou voor mij een stap te ver zijn op dit moment.. En met mij heel veel mensen. EMDR kan heel veel doen voor mensen met traumaklachten maar het kan ook heel veel kwaad doen als iemand er nog net niet helemaal klaar voor is.
musiqolog schreef:Tja, wat kan ik ervan zeggen... Allereerst ook steun van mij. Misschien maakt het verschil dat ik een man ben, en dat ik - wat mijn gebreken ook zijn - heel zeker weet dat ik nooit zo ver zou kunnen gaan. Opdat je aan deze vreselijke ervaring geen hekel aan de halve wereldbevolking overhoudt.
Tijdens het lezen dacht ik eerst nog: misschien wist hij het niet. In het spelletje van de liefde zeg je weleens 'nee' als je eigenlijk wel wilt. Maar die twijfel is snel verdwenen. Je bent uiteindelijk heel duidelijk geweest en hij had maar oog voor één ding.
Ik wil je toch vragen waarom je geen aangifte hebt gedaan, TS. Het is niet moeilijk om een reden te bedenken, maar uiteindelijk kan ik nooit weten wat er in je omgaat; dat moet ik ook niet voor je invullen. In elk geval: ik zou het maar doen.
Anders dan wat hierboven gesuggereerd wordt, is de kans op veroordeling eigenlijk best groot. Het is niet zomaar even ongewenst aan billen of borsten zitten (dat wordt inderdaad vaak niet bestraft wegens gebrek aan bewijs), het is een verkrachting. Je hebt er bovendien fysieke schade bij opgelopen, die de huisarts gezien heeft. Dat is belangrijk bewijsmateriaal, temeer daar je meteen naar de dokter bent geweest (m.a.w.: de datum klopt).
Eigenlijk ben je nog veel te lief voor de dader: je hoopt dat hij iemand vindt met wie hij gelukkig kan worden. Je houdt je haat voor hem privé. Maar zijn misdaad is geen privézaak. De dader loopt nu straffeloos rond en doet het misschien zo weer. Dat gun je niemand. Voordat hij een leven kan opbouwen, kan hij maar beter een paar jaar in de bak zitten.
anjali schreef:Ik ben blij dat een man dat nu ook eens vindt.Want anders zou ik mijn vertrouwen in de helft van de mensheid wel kwijtraken hoor.
musiqolog schreef:anjali schreef:Ik ben blij dat een man dat nu ook eens vindt.Want anders zou ik mijn vertrouwen in de helft van de mensheid wel kwijtraken hoor.
Je kunt er cynisch over doen, maar ik kan me best voorstellen dat zoiets niet vanzelfsprekend is voor iemand die met een verkrachtingstrauma zit.
Er zijn nogal wat mensen die een hekel aan alle moslims krijgen nadat ze iemand zijn verloren bij een aanslag. Overlevenden van de Holocaust hebben vaak hun leven lang alle Duitsers gehaat. Het enige wat daar echt tegen kan helpen, is een goeie tegenkomen: iemand die je kan laten voelen (en niet alleen verstandelijk begrijpen) dat ze niet allemaal zo zijn.
Als je slachtoffer van een verkrachting bent, kun je iets dergelijks gaan voelen jegens alle mannen. TS schrijft in haar openingspost letterlijk "(...) maar met nog meer personen van jouw soort. Jawel, de ‘man’." Als ik haar kan helpen inzien dat 'de' man niet bestaat, haar kan helpen niet alle mannen met dit geweld te associëren... dan haal ik me desnoods graag jouw spot op de hals.