zwanger worden/zijn na miskra(a)m(en)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: zwanger worden/zijn na miskra(a)m(en)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:43

Ik denk dat je het niet met elkaar kunt vergelijken, daarbij beleefd iedereen het op zijn of haar eigen manier. Maar desondanks zijn het allemaal verschrikkelijke gebeurtenissen. En weet je nu wel van elkaar hoe je zoiets ervaart en beelfd.

Hier bij de tweede zwangerschap ook niet het blijde gevoel gehad. De test was ook een tuurtest en liep wel op maar ik vertrouwde het al niet. Hebben alle feiten bij elkaar opgeteld en kwamen tot de conclusie dat we zwanger waren, maar er heerste geen vreugde. Weet ook niet of dat komt doordat ik dat gevoel nog niet durf toe te laten.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:15

Hoi ts ik vindt je een sterk persoon, zo vaak mis en toch door willen gaan voor een goede zwangerschap. Ik hoop van harte dat het lukt.
Hier ook vermoedelijk 2 miskramen. Bijna 2 jaar geleden miskraam op 13 weken. Daarna nog een hele vroege miskraam. Nu nig niet weert zwanger geweest.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 17:52

@Geertje,wel nog een kinderwens?

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:45

Als het wel komt ben ik er wel blij mee. Klinkt stom, maar ben " bang" om er mee naar een arts te stappen. Bang zeg maar dat er wel wat niet in orde is of zo. Maar aan de andere kant weet je dan misschien ook waar het aan ligt. Beetje in dubio zeg maar

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:51

Onze zoon wordt eind mei alweer 1 jaar oud, maar voor hij er is gekomen, ben ik vier kindjes verloren. Eerst eentje op 10 weken zwangerschap, dan een tweeling op 9 weken zwangerschap, en toen ik 8 weken zwanger was van Maurice ben ik zijn tweelingbroertje/zusje verloren. Pas tijdens mijn derde zwangerschap heeft men opgemerkt dat ik een tweehoornige baarmoeder heb. Als het vruchtje zich op de verkeerde plek aanhecht, heeft het eigenlijk geen overlevingskans. Voor ons zal het dus hoogstwaarschijnlijk bij een kindje blijven, ik kan de loterij (die het sowieso al is, maar voor ons nog wat gecompliceerder) niet meer aan.

En niet blij durven zijn, dat ken ik. Ik ben negen maanden lang doodongerust geweest en pas toen hij op mijn buik lag, kon ik het echt geloven.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 20:57

@Geertje,snap ik ook.
Ik heb ook ergens zoiets van 'het is voor ons gelukt voor 2 kindjes,dan kan een 3de kindje ook mss lukken'
en tuurlijk kan je nog extra laten onderzoeken voor dit en dat en ginder,en dan zit je in een medische mallenmolen die enorm veel energie slorpt.
dat heb ik er niet voor over gewoon.
ik wil vooral leven,ook gelukkig zijn met wat we hebben(2 prachtige kids),zonder een leven te hebben die in het teken staat van al dan niet een 3de kindje.

nu,voor jou is het nog anders,jullie hebben nog geen kindje natuurlijk.
kan je niet gewoon eens bij de gyn langs voor een standaard onderzoekje en eventueel bloedonderzoek?
is behoorlijk basis,en als daar alles ok bij lijkt,is het toch al dat.

is er bij je 13 weken miskraam iets gedaan qua onderzoek naar de oorzaak?

@LiesbethDW,jeetje,je hebt ook al je portie gehad.
en tijdens je laatste zs dan een tweelingbroertje of zusje verliezen,niet moeilijk dat je nooit op je gemak was tijdens je zwangerschap!de angst om dan ook het overgebleven kindje te verliezen zal enorm groot geweest zijn!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:23

Jeetje zeg, dat is ook niet mis allemaal.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:46

Nee ik heb verder geen onderzoek gehad. Ik was net 10 weken voor de eerste echo, daar zagen we het vruchtje leven, het " zwaaide" naar ons. De 2e echo was ongeveer 2 of 3 weken later en toen leefde het niet meer. Ik denk zelf dat ze waarschijnlijk al iets gezien hadden op de eerste en dat ik daarom al vrij vlot weer een echo moest. Een paar dagen voor de echo had ik al een gevoel dat er iets mis was. En dat bleek ook. Helaas voor mij wou de miskraam niet vlot komen, heb 3 of 4 weken gehoopt dat het zelf kwam, uiteindelijk heb ik pillen in moeten brengen om de miskraam op te wekken. Pff daar wordt je echt ziek van. Alle bijwerkingen die je kon krijgen heb ik gehad die nacht.
Ik was er knap beroerd aan toe.
Verloskundige is 2 keer langs geweest om dat het echt niet goed ging. Ik verloor behoorlijk bloed en was helemaal gedesorieenteerd, sprak heel onduidelijk. Dat doe ik dus ook nooit weer.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:20

Ik ben twee keer gecuretteerd, en daar ben ik wel blij om. Wel een raar gevoel, in slaap vallen met nog altijd iets in je buik, en 'leeg' wakker worden...

Standaard bloedonderzoek is vlug gebeurd hoor, ik ben getest op stollingsstoornissen en schildklierafwijkingen. Was het allebei niet, maar als het dat wel was geweest, zou dat vrij simpel aan te pakken zijn.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:33

Ik had dus een schildklierontsteking toen ik zwanger raakte, virale infectie, maar heb altijd het gevoel gehad dat dat de boosdoener is geweest.

Ik ben gelukkig niet gecuretteerd, maar via een veel minder ingrijpende manier. Klonk heel eng, vond het ook doodeng, maar stelde niets voor achteraf.

Er werd een buisje naar binnen gebracht en via die buis met water een cameraatje en spuitje naar binnen gebracht. Zo werd alles schoon gespoten. Zonder verdoving of iets. Heb amper iets gevoeld. Zat 5 uur later gewoon aan het kerst diner :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 01:36

Oh, die methode kende ik niet! Ik wilde liever een curettage, omdat het dan snel achter de rug was. Maar de methode die ze bij jou gebruikt hebben, klinkt wel 'fijn' (als je dat woord al kan gebruiken...).

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:15

Dat was het ook eigenlijk. Had alleen spierpijn in mijn bovenlijf omdat ik het zo eng vond en zo verkrampt had gelegen. Maar achteraf, is het beetje te vergelijken met een inwendige echo. Bij 'de ingang' voelde het wel wat schraal, maar verder niet.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:14

Wat ontzettend naar dat jullie dit steeds voor je kiezen krijgen. Ik heb gelukkig geen ervaring met miskramen, maar over het onderbuikgevoel kan ik wel mee praten.
Toen mijn oudste zoontje geboren was, had ik gelijk het gevoel dat er iets niet helemaal goed was met hem. Terwijl iedereen zei dat er niets aan de hand was.
Maar uiteindelijk was mijn gevoel toch juist. Hij is nu een heerlijke 2,5 jarige, maar de toekomst blijft onzeker hoe hij zich gaat ontwikkelen.

Ik wil jullie iig heel veel sterkte wensen.