Makkelijk afwasbare make-up

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Makkelijk afwasbare make-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:34

Als je er zo slecht tegenkan, misschien juist een dure nemen. Want oprecht, goedkope makeup is meestal gewoon tróep.

Heb je overigens al eens de kamille makeupremover van The Body Shop geprobeerd? Mijn moeder was overal allergisch voor, maar die werkt als een trein. :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:35

lieveli schreef:
Ik heb gegoogled :')

Ik waardeer je openheid. :j

Spoiler:
Sinds wanneer ben jij een taalnazi. Trut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:36

Iris82 schreef:
lieveli schreef:
Ik heb gegoogled :')

Ik waardeer je openheid. :j

Spoiler:
Sinds wanneer ben jij een taalnazi. Trut.

_O-

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 20:41

Die make-up doek lijkt me wel wat. :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:10

Een speciaal doekje gaat je makeup niet verwijderen.. Je moet even kijken naar de samenstelling van je makeup. Gebruik je waterproof mascara? Dan is een reiniger op oliebasis beter, omdat je dan je mascara gewoon oplost. Mascara op oliebasis ga je er niet afkrijgen met water en een doekje. Verder is een reiniger vaak erg uitdrogend. Oliepads (van de Etos zijn goedkoop en prettig) om waterproof makeup te verwijderen, en Micellair water (zowel Garnier als van de Action zijn prima) om het vet van de oliepads op een zachte manier te verwijderen. Ik ken verder geen combinaties die minder belastend voor je huid zijn :) ik heb een extreem gevoelige huid en alle reinigingslotions irriteren bij mij door de parfums enzo, dat zit niet in olie of micellair water. Een doek waar je (hard) mee moet schrobben beschadigd je huid.. Succes

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:20

Ik heb het gisteren geprobeerd, make up verwijderen met kokos olie! En verdorie wat werkt dat goed!! Zelfs mijn super waterproof eyeliner, die ik met meeste make up remover niet eraf krijg, ging zonder moeite eraf

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:46

Eight schreef:
Een speciaal doekje gaat je makeup niet verwijderen.. Je moet even kijken naar de samenstelling van je makeup. Gebruik je waterproof mascara? Dan is een reiniger op oliebasis beter, omdat je dan je mascara gewoon oplost. Mascara op oliebasis ga je er niet afkrijgen met water en een doekje. Verder is een reiniger vaak erg uitdrogend. Oliepads (van de Etos zijn goedkoop en prettig) om waterproof makeup te verwijderen, en Micellair water (zowel Garnier als van de Action zijn prima) om het vet van de oliepads op een zachte manier te verwijderen. Ik ken verder geen combinaties die minder belastend voor je huid zijn :) ik heb een extreem gevoelige huid en alle reinigingslotions irriteren bij mij door de parfums enzo, dat zit niet in olie of micellair water. Een doek waar je (hard) mee moet schrobben beschadigd je huid.. Succes

Jammer dat je wat jij denkt over een makeupdoek nu brengt alsof het de waarheid is. Het werkt dus wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:47

Het zal optisch werken, maar je huid is nog steeds smerig.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:55

Precies lieveli :)
Alwiene als het werkt voor jou moet je hem gebruiken, waarheid is dat je geen makeup op oliebasis kan verwijderen met water

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:11

Ik zweer echt bij kokosolie/vet! De huid rond mijn ogen werd vaak ook gevoelig voor verschillende soorten make-up remover. En vaak bleef bij zo'n remover ook heel veel troep nog in mijn wimpers hangen en hing er een zwarte waas rond mijn ogen. Met kokosolie krijg ik het echt brandschoon en het is heel zacht voor je huid. Gewoon een beetje uit de pot pakken, laten smelten tussen je vingers, goed op je ogen masseren, en dan met een washandje met heet water eraf halen.

Mooi is ook dat je zo'n pot haalt (let op dat het wel 100% pure kokosolie is) voor minder dan 5 euro, waar je vervolgens een jaar mee kan doen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:32

Ik heb een extreem gevoelige huid en goedkope make-up is vragen om ellende. Ik verwijder mijn oog make-up met een reinigingsolie van Babor of gewoon kokosvet. Beide producten doe ik op een wattenschijfje en dat leg ik op mijn ogen, even laten zitten en dan wrijven tot ik panda ogen heb. :') Dan een schoon wattenschijfje met een milde toner en de panda ogen uitgummen. De rest van mijn gezicht reinig ik met Purity Made Simple van Philosophy en mijn Visapure Advanced. Dat is voor mijn huid de beste combinatie.

Olie is het best geschikt om oog make-up te verwijderen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:34

Eight schreef:
Precies lieveli :)
Alwiene als het werkt voor jou moet je hem gebruiken, waarheid is dat je geen makeup op oliebasis kan verwijderen met water

Dit klopt helemaal. Daar komt bij dat de doekjes meer kwaad dan goed doen. Optisch lijkt je huid misschien schoon maar in werkelijkheid heb je het vuil in de poriën gewreven en verspreid.