Allergisch voor van alles, welke make up?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lolotjeh

Re: Allergisch voor van alles, welke make up?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:30

Je kan zelf make-up maken door een crème of zalf te pakken en daar een pigment er in te doen.
Het enige wat je dan doet is dat de crème en of zalf een kleurtje geeft meer niet eigenlijk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:00

Het goede van Creative Cosmetics vind ik dat de mevrouw van dat merk zelf altijd een moeilijke, rode huid heeft en ook al van alles geprobeerd had.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 19:25

JackenJill, dat hoop ik ook.
Vandaag die van Jetske Ultee getest, en ondanks dat de reactie mild is vind ik dit de meest beroerde qua gevoel op mijn huid.
Het is bij mij net of er iets vettigs opgesmeerd is, wat niet wil drogen.
Vanaf het eerste moment de neiging om het eraf te willen prutsen omdat het zo irritant aanvoelt op mijn huid.
Als ik met mijn nagel heel licht over mijn huid ga zit de foundation ook gewoon vloeibaar onder mijn nagel..
Na drie uur kon ik me niet meer inhouden en ben onder de douche gesprongen, met het gevoel op zijn minst 4 dagen junkfood gegeten te hebben, zo viezig voelde het.
Ook gewoon wederom rood onder de foundation, en branderig.
Hopelijk is dat met Dr. Hauschka niet, anders denk ik dat ik stop met zoeken.
Dan heb ik er 7 gehad en dan is het mooi geweest denk ik.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:27

ipv het meteen op je gezicht uit proberen, zou ik testzone 1 mijn onderarm/pols gaan gebruiken aan de binnenkant. Gaat dat goed, dan pas op je gezicht.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:32

Mocht Dr Hauschka niet werken of niet zijn wat je zoekt, zou ik je toch aanraden even contact op te nemen met Creative Cosmetics. Elma (eigenaresse) is een schat van een mens en wil je zeker advies geven over haar producten. Niet geschoten is altijd mis.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 19:39

Bij mij gaat iets testen op mijn arm altijd wel goed.
Ik reageer op mijn arm bijvoorbeeld niet op aloë vera en op mijn gezicht en hals wel.
Het trekt gelukkig altijd snel weer bij, ik heb er na die van clarins ook een reinigend en ontstekingsremmend masker op gedaan.
Daarmee was het s'morgens gelukkig allemaal weer knap rustig. :)
Ofwel in dat opzicht geen volledige drama's gehad, maar ik laat het nu als ik zie dat het fout gaat ook niet meer zitten.
Die van Clarins heb ik tegen beter weten in te lang laten zitten.

Chiave, ik ga het overwegen.
Ik ben er echt een beetje moe van en de lol is er zo aardig vanaf.
Als ik nu mijn hoofd zie met make up wordt ik niet blij, maar komt er vooral frustratie boven. :')

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:55

Heb je La roche posay al eens geprobeerd?

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:01

Creative cosmetics is een minerale makeup gemaakt uit natuurlijke gesteenten, een pigment dus. Dit kan je inderdaad ook mengen met een creme waar je wel tegen kan maar ook gewoon met water.
Als ik jou was zou ik het echt proberen. Ik weet niet waar je woont, maar als je hier in de buurt woont weet ik zeker dat mijn kapster het samen met je wil proberen!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:00

Ik kan je make-up van Blèzi aanraden. Deze producten zijn parfumvrij en hypoallergeen. Deze producten worden vaak gebruikt bij dames met een zeer gevoelige huid. Daarbij blijft de make-up ook erg goed zitten.

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:06

Ben je ooit wel eens bij een dermatoloog geweest? Ik heb zelf rosacea. En een sterk gevoelige huid. Mijn ervaring is ook nog dat ik aanvankelijk ergens wel tegen kan en later niet meer. Vandaar dat ik zelf alles tot een minimum beperk en dan maar onder de vlekken. De beste graadmeter voor mij is toch dat producten die beperkter houdbaar zijn beter worden verdragen. Succes met de zoektocht

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:20

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:32

Ik ben aan alle cosmetica zwaar allergisch. Tot ik de minerale make-up van Jane Iredale ging gebruiken, zacht voor de huid en prachtige make-up die je niet voelt zitten en je huid laat ademen. Een openbaring!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:00

Misschien niet helemaal wat je wilt horen en ook geen antwoord op je vraag. Maar als je nou eens stopt met alle smeerseltjes en make up enzo? En je huid even tot rust laat komen?
Ik ben zelf ook voor een aantal dingen allergisch, maar weet niet wat precies. Hoe meer ik smeer en poets, hoe onrustiger mijn huid. Alleen als ik douche, maak ik met water mijn gezicht schoon en als ik mascara op heb gehad haal ik het er met een watje met make-up remover er af en verder helemaal niks. Mijn huid is nu rustiger dan ooit.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 00:02

Ik ga de genoemde dingen weer noteren, top.

San4nie, dat gaat hier niet op hoor.
Ik gebruik nooit make up, maar ik ben ook chronisch ziek.
Daarvoor spuit ik immuuntherapie en slik ik medicijnen en supplementen.
Ofwel als ik niks aan mijn huid doe dan kun je je lol op, ik moet het gewoon bijhouden met houtskool om mijn huid schoon te maken 1x per week.
En zonodig aspirinemasker, ik heb dit probleem al zeker 8 jaar en niks doen heeft echt gewoon geen zin bij mij.
Ik probeer alles zo goed mogelijk te voorkomen dmv mijn voeding en medicatie te beperken, maar ziek van binnen zie je ook van buiten.

Feit is dat ik echt een figuur heb waar menigeen jarloers op is, ik kan echt alles aan en kan bij wijze van zo de catwalk op zo'n achterlijk slank afgetraind lichaam.
Ofwel eens een jurk ofzo, ja dat zou mijn vriend graag zien met een make upje erbij, dat lijkt hem geweldig.
En ik zelf ben na jaren erg ziek in therapie om bepaalde dingen te verwerken, en daar past een beetje zoeken naar een nieuwe look bij blijkt voor mij.
Het zou dus fijn zijn als ik iets heb, ik ga nooit een opgedirkt type worden en dat hoeft ook niet, maar op een off day er goed uitzien vind ik erg fijn.
Vooral ook omdat één ding verkeerd eten rampzalig uit kan pakken voor mijn huid.
Nu denk ik echt na over alles wat ik eet, want ik wil gewoon niet onder de vlekken en bulten bij mijn vriend aankomen, en nog kan ik dat niet altijd voorkomen.

Racebiet, ik heb dat eerder in het topic gezet van de dermatoloog.
Nee, en dat ga ik ook niet doen.
Ik weet waar het probleem vandaan komt namelijk, en daar kan een dermatoloog echt niks aan doen helaas.
Het is ook echt zo dat hoe fitter ik ben, hoe gaver mijn huid is.
Echter barst ik nu van de stress, en het is al een mirakel dat ik geen echte puistjes heb zeg maar, maar ik heb overal vlekjes van afgelopen weken.
En als ik buiten geweest ben zit ik onder de spikkels van de pollen.
Het kan ook echt per uur verschillen, of eten, eet ik s'avonds krijg ik standaard bultjes op mijn voorhoofd, dat komt doordat mijn lichaam de histamine slecht afbreekt.
Dat houdt in dat ik momenteel eigenlijk allergisch ben voor alles wat ik eet, alleen het ene valt gewoon beter als het ander.
In goede periodes, en zonder pollen kan ik dus ook meer en raarder eten zonder dat het gelijk heel erg fout gaat.
Dit heeft gewoon de naam ziek zijn, daar kan ik nog een extra label voor regelen maar daar zie ik gewoon het nut niet van in.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 07:31

Jeetje. Ik begrijp nu heel goed waarom je zo graag een make-upje op wilt. Mijn vorige bericht was in jouw geval misschien niet zo tactisch, sorry daarvoor. Iedereen wil er natuurlijk gewoon goed uit zien.
Heb je het probleem ook met andere soorten? Of echt alleen foundation?
Soms zit er in de goedkoopste (huis)merken ook minder troep..

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 07:58

Ik ben benieuwd hoe dr. Hauschka je bevalt, ik ben daar erg enthousiast over.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 15:24

San4nie, ja haha, ik snap je reactie heel goed hoor, dat zie je ook vaak.
Kijk en dagelijks hoeft niet persé, al kan het 2 dagen per week, ook top.
Ook qua verzorging heb ik lang moeten zoeken voor wat werkt.
Hier is eenvoud belangrijk, dus aspirine verpulveren, wat honing erbij en dat als masker.
Verwijderd dode huidcellen en remt ontstekingen, dat scheelt enorm.
En qua reinigen werkt gek genoeg houtskool met kinderlijm op waterbasis fantastisch, als masker
Dat trekt je poriën gewoon echt schoon en dat scheelt flink.
Maar verder heb ik ook nog? geen créme die werkt waar ik goed op reageer.
Wel een fijne wasgel, icm de milde make up van dr Hauschka is dat denk ik afdoende.
Als ik zoals af en toe een droge huid heb werkt vitamine E huidolie nog het beste.
Daar reageert mijn huid niet op.

Ik heb ook gewoon simpel hema geprobeerd, en garnier bb cream.
Bij ici paris hebben ze bewust degene met de minste ingrediënten gepakt inderdaad.
Dat was Clarins, clinique zat meer in.

Mascara gaat wel gewoon goed, lipstick waarschijnlijk ook.
Concealer is ook een probleem.
Douchegel en shampoo is ook zonder rommel, maar dat werkt voor mij perfect.
Zonnebrand was ook lastig, Avene gaat wel aardig goed.
Ik hoop ook dat de make up van dr Hauschka misschien mijn huid rustiger kan krijgen.
Misschien dat foundation qua contact met de pollen ook wat scheelt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 17:42

Dit is vandaag, afgelopen dagen waren qua hooikoorts drama.
Ook dus drama qua huid.
Dit is vandaag, dit is op dit moment echt al fantastisch, die minibultjes zijn door de allergie:
Afbeelding

Gisteren zag het er dus écht niét uit.
Een dag en een nacht verschil, puur door hoe erg de allergie is.
En juist die bultjes kun je supermooi camoufleren met foundation.
Ik zal als het weer raak is eens een foto maken van wat ik bedoel met vlekkerig.
Als het zo zou blijven ben ik erg blij, maar het gaat geheid snel weer veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:03

En als je het hele foundation gebeuren nu vergeet en juist de aandacht vestigt op je ogen of je mond met prachtige kleuren?
Een qua ingrediënten passende foundation moet dan qua kleur en techniek van opbrengen ook echt goed zijn om te verbergen wat je wil verbergen namelijk. Met net niet de juiste kleur of niet lekker aangebracht vestig je juist de aandacht op de verkeerde plekken. Terwijl je met een bepaalde kleur misschien je ogen enorm laat opvallen, waardoor je niet snel verder kijkt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:18

Deborah milano make up werkt hier goed
Let er vooral op om je ogen alleen aan de bovenkant op te maken met hooikoorts is de onderkant opmaken een trigger voor tranende ogen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 23:45

Anoniem schreef:
En als je het hele foundation gebeuren nu vergeet en juist de aandacht vestigt op je ogen of je mond met prachtige kleuren?
Een qua ingrediënten passende foundation moet dan qua kleur en techniek van opbrengen ook echt goed zijn om te verbergen wat je wil verbergen namelijk. Met net niet de juiste kleur of niet lekker aangebracht vestig je juist de aandacht op de verkeerde plekken. Terwijl je met een bepaalde kleur misschien je ogen enorm laat opvallen, waardoor je niet snel verder kijkt.

Zeker een idee, ga ik onthouden!
Ik zie inderdaad wel dat als ik er ook een lipstick bij doe, al is het maar licht in een net ff brekend kleurtje dat daardoor wat niet gedekt is inderdaad minder opvalt.
Dus daar heb je gelijk in. :j
Ik moet zeggen dat tot nu toe alle foundations het verrassend goed dekken.
Dat was jij zegt was ik dus ook bang voor, maar dat bleek niet zo te zijn! *\o/*
Kijk écht onzichtbaar hoeft niet, al is het ergste opvallende maar weg.

Echwel, hier godzijdank geen tranende ogen.
Ik heb hele goede medicijnen, en die houden op wat jeuk en mijn huidproblemen na de rest aardig buiten de deur.
Verder vooral echt moe als de pollen heel erg zijn, vandaag was echt top.
Ik zoek ook echt naar een basis make up die niet erg opvalt, maar het gewoon wel mooi afmaakt en egaliseert.
Ofwel concealer, foundation, mascara en een niet té knal lipstick zal het waarschijnlijk worden, want dat past bij mij.
Dit pakt ook mooi uit, mijn wimpers zijn vol en mooi van lengte, en mijn ogen vallen met mascara erbij gewoon mooi op.
Dan is oogschaduw gewoon al niet eens nodig, zeker niet met lipstick erbij.
Ik vind make up wat natuurlijk oogt of het er haast niet zit ook echt mooier als teveel toeters en bellen. :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 01:10

En gekleurde dagcreme? Die heeft dr. Hauschka ook nl.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 14:59

Gekleurde dagcréme werkt niet als je ook niet tegen créme kan..
Net de spullen van Dr. Hauschka gekregen en het zit er 10 minuten op.
Mijn huid gloeit gewoon nu al.
En het is net of er geen foundation op zit.
Ik ga het eraf wassen, dit is gewoon wederom kansloos.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:45

Hier nog iemand die nergens tegen kan. (maar wel dit jaar haar eigen risco er in de eerste maand al doorheen heeft gejaagd :+ )

Make up bestel ik bij: https://www.mildcosmetics.com/

Foundation gebruik ik amper de keren dat ik het wel gebruik heb ik Facefinity van Max Factor, wonderbaarlijk gaat dat wel goed..

(zolang er geen colofonium in zit, echter wordt dit vaak niet genoemd omdat het weer in andere ingredienten zit verwerkt)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 19:08

Heee...
Zit er colofonium in veel make up indirect?
Want daar kan ik dus echt niet tegen.
Ik kreeg van een suf stukje leukoplast een elleboog half zo dik werd. :+
Als ik direct colofonium had zien staan had ik dat zeker gezien.

Hier nu héél voorzichtig positief.
Na het douchen net het er weer opgesmeerd en nu gaat het aardig.
Verklaring hiervoor zou in theorie kunnen zijn dat mijn allergiemedicijnen nu optimaal ingewerkt zijn, waardoor de reactie onderdrukt wordt.