Brede bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Brede bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 06:24

Als je een vergoeding wil vanuit je aanvullende verzekering moet je waarschijnlijk wel een doktersverklaring hebben dat je er psychisch onder lijdt.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 07:44

Weet niet of Ehv te doen is voor je? Daar is nu JustWellness geopend en bij de eerste afspraak in april geld € 99.00 voor je complete benen met IPL. Dus als je 10 behandelingen nodig hebt blijft het € 99.00. Ik heb gisteren de eerste behandeling gehad en dat is totaal niet pijnlijk.
Ze hebben ook pakketten voor andere delen overigens. Maar ik wilde ook met name van die stoppels en ontstekingen tussen mijn boven benen af.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:17

Ik meld me ook! Van zowel scheren als epileren krijg ik ingegroeide haartjes en tevens zijn de donkere haren al te zien terwijl ze nog onder de huid zitten. Om die reden ga ik dus ook niet graag zwemmen. Ik heb sinds kort een Philips Lumea, heb nu twee keer behandeld maar tot nu toe geen resultaat te zien. Even afwachten dus.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:24

Hier ook... ook lelijke haartjes op Mn onderbuik. :r

Ik epileer het in de zomer, doet me te veel pijn om ook in de winter te doen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:47

Toevallig vorige week met wat meiden over gehad. Laten waxen bij een waxsalon schijnt echt ideaal te zijn.

Zelf nog nooit geprobeerd maar misschien in de toekomst eens :))

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 09:15

Ik epileer het :Y). Luide muziek op en dan lukt het wel bij mij :')

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:51

Ik ben zo naïef als maar kan. Weten jullie dat vast :')

Maar dat laten waxen.. is dat niet enorm ongemakkelijk? :=
Of kun je je slip wel deels aanhouden? Ik kan er totaal geen beeld bij vormen :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:04

Als Maastricht voor je te doen is, zie dat je in Limburg woont, kan ik je nog een kliniek aanraden om te laseren. En daarmee bedoel ik echt daadwerkelijk laseren, dus weg-weg. Geen IPL, dat is niet 100% definitief. Echt de laser is veel definitiever.

Mijn pb-box staat open als je vragen hebt, ik heb er zelf gewerkt.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:09

Ik lees veel over de lumea (schrijf ik dat goed?). Ik heb eens op bol.com zitten neuzen maar er zijn veel verschillende soorten. Misschien werkt dit wel goed bij de bikinilijn? Iemand ervaring met deze plaats en welk type dan het beste werkt? Ik ben zo bang voor wondjes of littekens.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 11:17

Santigo_ schreef:
Als Maastricht voor je te doen is, zie dat je in Limburg woont, kan ik je nog een kliniek aanraden om te laseren. En daarmee bedoel ik echt daadwerkelijk laseren, dus weg-weg. Geen IPL, dat is niet 100% definitief. Echt de laser is veel definitiever.

Mijn pb-box staat open als je vragen hebt, ik heb er zelf gewerkt.

dat is wel voor me te doen, maar voorlopig is dat nog toekomstmuziek.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:21

Flowerbomb schreef:
Ik lees veel over de lumea (schrijf ik dat goed?). Ik heb eens op bol.com zitten neuzen maar er zijn veel verschillende soorten. Misschien werkt dit wel goed bij de bikinilijn? Iemand ervaring met deze plaats en welk type dan het beste werkt? Ik ben zo bang voor wondjes of littekens.

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Welke sterkte hebben jullie en zijn de gebruikers tevreden?

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:48

Wat betreft het lazeren, ik ben daar zelf geen fan van. Het werkt en dat is ook het probleem.

De lazer maakt de haarzakjes kapot waardoor ze niet meer functioneren. Helaas kan de lazer niet dusdanig gericht worden dat de omliggende cellen gespaard blijven. Je zult dus schade veroorzaken aan het DNA in de omliggende cellen. Dit betekent niet dat je er instant huidkanker van krijgt. Wel is het zo dat deze mutaties op de lange termijn kunnen opstapelen. Hier door heb je uiteindelijk wel een verhoogd risico. Hoe veel extra risico je loopt is nog niet duidelijk. Er zijn muizenproeven gedaan, voordat het op de markt mocht, en dat was ok.
Nadeel is dat mensen een langere levensduur hebben dan muizen en de techniek nog niet lang genoeg gebruikt wordt om het effect te zien. Lazeren is wat mij betreft vergelijkbaar met zonnebank gebruik. Het kan schadelijk zijn als je pech hebt, dus waarom jezelf extra blootstellen. En in dit geval zijn er alternatieven die minder indirecte schade opleveren, zoals waxen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:01

Waxen is helaas niet voor iedereen zaligmakend.
Ik lees hier elke 2 maanden?
Ik kan elke 2 weken naar de salon als ik wil.
Scheren kan ik elke dag. Onthatingscreme is me te veel werk voor die ene dag

Laseren zou voor mij ook wel een optie zijn, als ik het ooit kan betalen

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:13

Ik heb ook een laserapparaat. Super fijn. Niet pijnlijk. En behalve je bikinilijn, kan je ook je oksel en alle plekjes waar je vervelende haargroei hebt behandelen. Misschien een investering,maar wel super fijn ! En geen nare stoppels en NOG dikkere haren !

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:16

speedfiets_2 schreef:
Ik smeer ontharingscreme van de action. Die van veet en andere meer bekende merken werken niet zo goed en stinken nogal.

Werkt dit?
Ik vond die van Veet inderdaad geen succes.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:16

Ben wel benieuwd bij wie het ipl apparatuur werkt hoe erg de haargroei is...
Laatst bijgewerkt door Donna89 op 08-04-17 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:22

Vind het wel grappig dat er ook een man reageert :P
Er zijn inderdaad mannen die erg veel haar hebben, maar je bent man.. ik geloof dat niemand zich er druk om maakt? :+
Zolang je dan ook maar van die mooie haartjes op je armen heb <3
haha sorry.. dat vind ik dan weer mooi :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 12:35

irisdepony schreef:
Ik heb ook een laserapparaat. Super fijn. Niet pijnlijk. En behalve je bikinilijn, kan je ook je oksel en alle plekjes waar je vervelende haargroei hebt behandelen. Misschien een investering,maar wel super fijn ! En geen nare stoppels en NOG dikkere haren !

Laser geen ipl?

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:48

Voor de mensen met vragen over IPL:
Ik heb volgens mij deze: http://www.blokker.nl/nl/blknl/persoonlijke-verzorging/scheren-en-ontharen/lichtontharing-en-laserontharing/philips-lumea-sc1982-00-ipl-ontharingssysteem?dfw_tracker=10589-1131178&gclid=CJCC5rPWlNMCFRIz0wodnZsBZA

Ik heb een lichte huid en dik, donker haar. Ik zet het apparaat daarom op de hoogste stand (5).
Het is niet pijnlijk, je voelt wel een warmte bij het flitsen maar echt niet onprettig. De lichtflitsen zijn wel fel, dus je kunt beter even wegkijken als je flitst. Mijn huid reageert er nauwelijks op, geen rode, gevoelige of geïrriteerde plekken naderhand.
De eerste 4-5 behandelingen moet je elke twee weken doen, daarna wanneer het weer nodig is.
Ik heb nu dus 2 behandelingen gedaan bij mijn bikinilijn en oksels (waar echt wel overmatig veel donker haar groeit) maar ik merk nog geen vermindering in haargroei. Dus misschien dat het bij mij langer duurt voor ik resultaat zie door mijn stugge haar? De tijd zal het leren in ieder geval.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:45

Ik heb de duurste, de philips lumea prestige(is geloof ik ook nog een met minder opzetstukjes).
En ik heb een vrij lichte huid met hele zwarte haren en zowel op benen oksels en bikinilijn veel haar. Mn benen zijn net die van een vent. En ik heb nu een week na m'n eerste behandeling pas dat er wat haartjes terug groeien! Vd week tweede keer behandelen en dan pak ik de bikinilijn ook even mee.
Oja en ik flits ook op stand 5 en m'n huid reageert er ook niet op.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:57

Hoe lang ben je bezig met een been dan? Taartje?

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 01:20

Donna89 schreef:
Hoe lang ben je bezig met een been dan? Taartje?

Ik denk minuutje of 8 a 10.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 01:22

Oh dat valt mee
Met epileerapparaat ben je zo 20 min druk met 1 onderbeen haha

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 01:25

Donna89 schreef:
Oh dat valt mee
Met epileerapparaat ben je zo 20 min druk met 1 onderbeen haha

Nou inderdaad. En doet ook nog is megazeer! En hier voel je niks van.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 05:31

Sorry, ik moest lachten om de OP, en dan de naam die onder maartje staat:
King of the jungle. _O-

Ik heb het gelukkig niet zo erg, maar ik gebruik gewoon een scheermesje. Doe ik als ik in bad zit.