Babootje schreef:Mijn dochter hoort - als de slaapparalyse zich voordoet - ook soms stemmen. Die fluisteren dan alleen haar naam, maar geven geen opdrachten.
Mijn dochter heeft in het verleden om andere redenen allerlei onderzoeken gehad, waar uiteindelijk dan ADHD uitkwam. Ook toen is het "stemmen horen" wel aan de orde geweest bij vragen om te beoordelen of mogelijk schizofrenie aan de orde is. Reden dat dit werd uitgesloten is dat de "stemmen" haar geen opdrachten gaven.
Inmiddels weten we dat het verband houdt met slaapparalyse.
Is er ooit bij jou onderzoek gedaan Bowena_84? Ik denk ook slaapparalyse (omdat het alleen s nachts optreedt) maar mogelijk is er toch meer aan de hand.
Nee er is nooit onderzoek gedaan gek genoeg. Ik denk er wel nog steeds vaak aan om het te laten doen omdat ik zoveel slaapproblemen heb. Maar op de een of andere stomme manier komt het er nooit van. Ik loop (helaas) ook al heel wat jaartjes bij de GGZ en iedere hulpverlener weet ervan. Ook vanuit hen is er eigenlijk nooit echt aangedrongen op een onderzoek. Misschien omdat er buiten mijn slaapproblematiek nog zoveel andere dingen spelen.
Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat de stemmen met opdrachten al lang niet meer voorgekomen zijn, het waarschuwen wel nog vaak. Ik heb er ook een tijdje aan gedacht, iets van schizofrenie, ook een tijdje bang voor geweest maar er is mij op het hart gedrukt dat dit absoluut niet het geval is 
Ik ben gewoon een beetje een apart geval 
Hoe gaat het nu met je dochter? Hoe oud is ze als ik vragen mag?