Suikerdips zijn ook niet fijn trouwens.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FjeLOVER schreef:Thanks voor alle reacties!
Heel interresant om verschillende verhalen en info te horen.
Ik vind het lastig om te bepalen wanneer het nou teveel suiker is.
Dit o.a ook omdat ik geen grammetje aankom
moonsparkle schreef:Ik probeer het met steeds minder suiker, maar ik kan echt niet zonder? Ik begin soms te trillen, zweten voel me leeg en kan dan niet meer op mijn benen staan. Ik heb dus ook altijd iets zoets bij me. Ik wil er echt van af, maar zonder brengt mij in gevaarlijke situaties
Lente schreef:Dan kan je beter proberen op gezette tijden wat langzamere koolhydraten te gebruiken.
Suiker levert snel een piek op maar daalt ook weer snel.
En vlak de afkickverschijnselen niet uit.
Wat eet jij normaal op een dag?
moonsparkle schreef:Lente schreef:Dan kan je beter proberen op gezette tijden wat langzamere koolhydraten te gebruiken.
Suiker levert snel een piek op maar daalt ook weer snel.
En vlak de afkickverschijnselen niet uit.
Wat eet jij normaal op een dag?
In de ochtend cruesli met noten, tussendoor probeer ik soms met fruit als peer, kiwi of mandarijn te doen maar dan tussen 10.30 en 12.30 word ik dus ondanks het fruit toch helemaal flauw tot ik een blokje chocola neemin de middag als tussendoor meestal lu crackers en gewoon avond eten, maar tussen de 15.15 crackers en 18 eten red ik het soms ook niet. Ik probeer het echt wel maar dan voelt het dus echt of ik flauw ga vallen en begin helemaal te trillen en zweten.
FjeLOVER schreef:NatasjavE schreef:Poeh, ik kan bij vlagen echt een zoetekauw zijn maar zoveel lukt mij echt niet op een dag. Groot gat tussen 1 a 2 repen chocola en een stukje.
Ik werk niet een hele reep naar binnen maar wel meer dan een stukje.
Verbaasd mij eigenlijk echt dat de suikerinname veel lager ligt dan ik dacht!
Janine1990 schreef:FjeLOVER schreef:Thanks voor alle reacties!
Heel interresant om verschillende verhalen en info te horen.
Ik vind het lastig om te bepalen wanneer het nou teveel suiker is.
Dit o.a ook omdat ik geen grammetje aankom
Als je wilt aankomen, zou ik het eerst in vet zoeken.
Dus gebruik wat vettere kaas, een beetje meer roomboter op je brood, vleesjus bij de aardappelen etc.
Secredible, dank voor je uitleg!
verootjoo schreef:In Olvarit potjes zit gelukkig geen toegevoegde suiker, maar dat is dan ook het enige voor baby's/kinderen waarin geen suiker zit...
In de opvolgmelk zit toegevoegde suiker, in de babykoekjes zit suiker, in speciaal kinderbeleg zit suiker, in pakjes sap zit kilo's suiker.
Het is echt een zoektocht om je kind gezond te eten te geven. Belachelijk eigenlijk. Neem bv soepstengels; neem je gewoon de jumbo eigen merk zit daar geen rommel in; maar ernaast staan speciale woezel&pip soepstengels 'geschikt voor kinderen, minder zout'. Ja, zout zit er ietsiepietsie minder in, echter wel extra veel suiker![]()
Gelukkig heb ik nu een merk voor broodbeleg en koekjes waarin er geen suiker is toegevoegd, maar wel enorm duur.
Janine1990 schreef:verootjoo schreef:In Olvarit potjes zit gelukkig geen toegevoegde suiker, maar dat is dan ook het enige voor baby's/kinderen waarin geen suiker zit...
In de opvolgmelk zit toegevoegde suiker, in de babykoekjes zit suiker, in speciaal kinderbeleg zit suiker, in pakjes sap zit kilo's suiker.
Het is echt een zoektocht om je kind gezond te eten te geven. Belachelijk eigenlijk. Neem bv soepstengels; neem je gewoon de jumbo eigen merk zit daar geen rommel in; maar ernaast staan speciale woezel&pip soepstengels 'geschikt voor kinderen, minder zout'. Ja, zout zit er ietsiepietsie minder in, echter wel extra veel suiker![]()
Gelukkig heb ik nu een merk voor broodbeleg en koekjes waarin er geen suiker is toegevoegd, maar wel enorm duur.
Maar ja, soepstengels zijn niet veel anders dan witte crackers, dus geef je je kind alsnog khd wv suikers heeel hoog is.
Nachtlampje schreef:FjeLOVER schreef:
Verbaasd mij eigenlijk echt dat de suikerinname veel lager ligt dan ik dacht!
Nu moet je je wel bedenken, dat snoep en chocola niet 'suikerinname' betekent. In wit beschuit, fruit, zogenaamd gezonde energierepen, melk, brood, tomatensaus en woksauzen, pindakaas, sommige chips en nog veel meer producten zitten ook suikers. In de ene natuurlijke, de andere geraffineerde suikers. Zelfs in groenten zitten suikers, al is het in kleine beetjes.
Alle geraffineerde suikers zijn per definitie slecht voor je.
Wanneer jij ontbijt en luncht met brood + hartig beleg, in de avond dineert met 200 Gr groenten, wat vlees en aardappel/pasta/rijst, 2 stuks fruit en 's avonds 8 blokjes chocola eet, zit je al ruim over je suikerbehoefte heen.
Suiker wordt aan alles toegevoegd om je verslaving te prikkelen, aangezien het niet verboden is om mensen verslaafd te maken aan suiker. En mensen eten meer koekjes waar véél suiker inzit, als koekjes die suikerarm zijn bereid.
Zelfs in de Olvarit-potjes voor baby's zit toegevoegde suiker. Daar begint de verslaving al!