karuna schreef:Geen moedergevoelens ingebracht ooit. Word ook niet vertederd door babys, kinderwagens enz.
Mijn vader snapt dat niet. Zaterdag in het ziekenhuis nog. Een man met baby op de arm. Aaaah kijk eens hoe lief en zoet,

eeeh nee niet lief en zoet. Doet me niks.
De opmerkingen je weet niet wat je mist

, je moedergevoelens komen wel als de kleine brr er eenmaal is.

ja een heel verstandige gok toch en meer van dat soort ongepaste en merkwaardig dwingende opmerkingen
Jep, jep jep en jep... herkenbaar!
_Summerly_ schreef:Het grote voordeel van dieren is ook dat als ze komen te overlijden, je er altijd voor kunt kiezen om geen nieuwe te kopen. Aan kinderen zit je over het algemeen toch de rest van je leven vast.
watchthesky schreef:En je kunt een dier naar het asiel of een ander baasje brengen als je leven (onverhoopt) dusdanig verandert dat het niet meer past. Dat is met een kind ook een beetje ingewikkeld...
inderdaad!
HorseTopShop schreef:Jennyj01 schreef:Daar komt nog bij dat ik door de jaren heen veel vriendinnen heb verloren aan het ouderschap. Er is op de een of andere manier geen normaal gesprek meer mee te voeren. En overal moet dat grut mee naar toe.
Dit heb ik ook gemerkt in de afgelopen jaren.
Veel vriendinnen "verloren" doordat ze een kind kregen. Die kinderen moeten echt overal bij zijn en dat wil ik gewoon niet. Krijsen overal doorheen en eisen alsnog alle aandacht op. En als ze eenmaal naar school gaan en je een keer samen quality time hebt, kunnen ze nergens anders meer over praten dan over hun kind(eren).
Ik snap niet waarom dat altijd zo extreem moet zijn. Ik kan toch ook over andere dingen praten dan mijn honden en paarden...?
Vooral dit.
Wij zijn de enige in onze familie / gezin van mijn vriend die kinderloos zijn (en willen blijven).
En mijn schoonmoeder dramt elke keer dat we nog een jongetje moeten maken want dan gaat de achternaam nog over... tis verder een schat van een mens hoor.... maar
En dat het paard zoveel geld kost.... nou een tweetal kinderen kosten nog veel meer dan 1 paard.
Ook ik wil geen kind helpen op de wc (krijg ik nogal eens rare blikken over, ik doe het gewoon niet. ik veeg alleen mijn eigen reet af), wil ik niet op ze passen en huilen ze ook vooral bij hun mama uit.
Wat ik een erge vind is als ze hoesten, zonder hand voor hun mond, en dan zie je de spuugspetters vliegen