allergiemedicatie niet leverbaar alternatieven ongeschikt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: allergiemedicatie niet leverbaar alternatieven ongeschikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:10

Succes. Hoop dat je nog een klein noodvoorraadje kan aanleggen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:20

Ik heb wel eens medicijnen met recept in België opgehaald toen het bij de Nederlandse apotheek op was. Kun je dat misschien niet proberen? In België hebben ze vaak net andere leveranciers/mecicijnen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 20:27

Ik ga nu onderweg met de auto naar dienstapotheek in het zuidelijkste puntje van de regio huisartsenpost hier. Zij hebben minstens een doos liggen. Officieel mag dienstarts maar een tablet voorschrijven maar ze gana kijken hoeveel ze er creactief kunnen mogen leveren. Dan ben ik komende week voorzien. Heb ik even wat extra tijd om het probleem te tackelen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:38

Mijn advies is om het via de zorgverzekeraar te gaan spelen. Ik ben zelf tegen dit probleem aangelopen met een bepaalde morfine soort die ik echt nodig heb, die was niet leverbaar. Achteraf bleek dat de fabrikant in het buitenland meer kon vangen voor het middel van in Nederland. Toen ik bij de apotheek kwam kreeg ik het verhaal dat het voorlopig niet leverbaar zou zijn, toen ik de zorgverzekering inschakelde had ik het nog dezelfde middag in huis. In mijn geval is het niet te doen om zonder die medicatie te leven en ook waren alternatieven geen optie ivm allergie of het feit dat het enkel via infuus gegeven mocht worden.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:41

karuna schreef:
Is een probleem bij de fabrikant blijkt. Ik ga er morgen wel eens naar zoeken en zowiezo sandoz bellen erover. Maar was vrij laat bij de apotheek.

Sandoz heeft al eerder problemen gehad met levering. In mijn geval van Femodeen (de pil). Was ook maandenlang niet leverbaar -O- En de andere uitvoering die er nog is in NL kan ik niet tegen. Ik heb toen in Duitsland een re-import van nog een ander merk gehaald. Eerst voor maar 1 maand, en toen bleek dat ik die verdroeg hebben ze meer voor me besteld. Pas een jaar later was de Sandoz uitvoering weer leverbaar.
Ik zou dus toch geen kijken in het buitenland of daar wat leverbaar is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 21:59

Kom net weer terug, 50 km gereden maar ik heb een doosje voor 30 dagen. Heb wat namen van apotheken gekregen die nog wat voorraad zouden moeten hebben. Daar ga ik achterheen. En ga sandoz hoe dan ook bellen erover.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:06

Jeetje wat lastig zeg :\
Ik gebruik(te) ook desloratidine, even gekeken in mijn voorraad, maar heb helaas geen Sandoz.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:17

Heel arsenaal aan tabletten voor allergie hier (stomme is dat niets werkt) maar geen deslodinges helaas.

Anders had ik het met alle liefde voor je opgestuurd :(:)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:18

*\o/* Super zeg!!!!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:18

Ik zou wat apotheken rondbellen, incl de wat grotere ziekenhuis apotheken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:19

*\o/*
karuna schreef:
Kom net weer terug, 50 km gereden maar ik heb een doosje voor 30 dagen. Heb wat namen van apotheken gekregen die nog wat voorraad zouden moeten hebben. Daar ga ik achterheen. En ga sandoz hoe dan ook bellen erover.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 22:19

Bij mij werkt alleen desloratine goed. Anderen doen of niks of ik word er zo duf en sloom van dat ik verander in een zombie. Of er zit wat in waar ik allergisch op reageer.

Heb nu een doosjs in ieder geval. Geeft even wat reserve tijd om een oplossing te vinden.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:22

Jeetje wat rot zeg..
Kan je verzekering niet iets betekenen?

Ik heb ook de verkeerde desloratidine ..
Laatst bijgewerkt door No_No op 30-03-17 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:24

Dan kun je in ieder geval even vooruit. Prettig!
Benieuwd wat de leverancier zegt.

Hier een allergische reactie op heel veel pijnstillers. Heeft wat voeten in de aarde gehad om daarachter te komen. Wel tot de conclusie gekomen dat alles wat de huisarts me voorschreef niet werkte tegen de reacties. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 15:05

Poe heb sandoz gebeld spul is pas leverbaar vanaf week 39. Is iet verkrijgbaar in het buitenland. Heb via sandoz contact gehad met internationale apotheek ook. Apotheek die ik had doorgekregen van de dienstapotheek hefet gelukkig op voorraad. Huisarts heeft recept doorgefaxt voor drie maanden. Ik kan daar morgen 3 doosjes ophalen. Met die van gisteravond erbij heb ik voor 4 maanden pillen dan. Dat is niet voldoende om de periode door te komen maar ik kom en heel eind.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:29

Gelukkig heb je dan wat speling :(:)

Misschien een hele stomme vraag/idee. Heb je nog doosjes in bijv. je tassen ed zitten? Ik heb altijd een doosje (of 2 of 3) in mijn tas zitten voor als ik het toevallig ben vergeten :') Niet dat je daar heel lang mee vooruit kan, maar alle beetjes helpen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 16:38

Nee helaas. Van schildklierpillen wel, daar heb ik overal wat liggen en een voorraadje ook. Idem medicatie tegen duizeligheid en allergie neusspray.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:44

Hier ook even gekeken voor je, maar ik heb een andere variant.
Is loratadine geen optie?
Fijn dat je in ieder geval wat doosjes hebt kunnen bemachtigen!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:44

Ben je op zoek naar een alternatief voor de periode waarin je medicatie niet beschikbaar is, als ik het goed begrijp?
Mijn partner is apotheker-farmaceut. Ik kan hem vragen of hij wat alternatieven op kan lepelen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 16:46

Ja en nee ik ben op zoek naar nu nog twee doosjes sandoz desloratine 5 mg dat ik de periode kan overleven. Ik moet niet gaan wisselen. Los van het feit dat ik elke variant wel geporbeert heb afgelopen jaren is overstappen voor mij ivm overgevoeligheid voor stoffen, bijwerkingen en sufheid niet hele handig. Helaas heb ik ook bij andere medicijnen heel wat soorten verbruikt die afgevallen zijn door of niet werken, of teveel bijwerkingen geven ofvanwege allergisch gaan reageren op de medicijnen (werkzame stof) zelf.

Manon die heb ik geprobeert. Werkt niet maar ik heb wel veel last van bijwerkingen helaas.
Laatst bijgewerkt door karuna op 31-03-17 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:46

Ik hoop dat het snel leverbaar is. Ik gebruik het ook maar meer omdat ik anders van die leuke vlekken krijg. Heb zelf nog voor een maand liggen

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:47

kun je niet afwisselend desloratidine van verschillende merken nemen zodat het wel werkt,maar de periode wat langer wordt op deze manier?dus 1 dag sandoz en 1 dag een andere firma?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 16:49

marschwood schreef:
kun je niet afwisselend desloratidine van verschillende merken nemen zodat het wel werkt,maar de periode wat langer wordt op deze manier?dus 1 dag sandoz en 1 dag een andere firma?

Nee uitgesloten. Die zijn lactose houdend of zitten andere stoffen in waar ik niet tegenkan.

Purny ik zou nu dan snel nog wat proberen te krijgen zodat je de periode doorkomt, ik heb geluk dat ik er nu achterkom en een apotheek nog wat heeft liggen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:57

Pff, hopelijk vind je nog voor die paar maanden pillen.

Hier had ik ook ineens andere desloratidine. Ben er behoorlijk ziek van geworden. Nu gelukkig weer mijn oude terug maar moet er ineens voor betalen terwijl ze eerst vergoed werden :\

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 17:01

Er schijnt een voorkeurs verandering te zijn geweest waardoor opeens een ander merk geleverd moet worden van de ?verzezekering/overheid?. Leuk een zelfde werkzame stof maar de hulpstoffen zijn toch echt anders,

Ik heb dat gehad met mijn allergie neusspray. Enige die gaat is het orgineel flixonase. De goedkope variant zou hetzelfde moeten zijn als je de bijsluiter leest. Een keer gebruikt thuis en de dag erop bij de apotheek, :+ zag er toen zo uit en toen meteen het orgineel weer gekregen met medische noodzaak als aantekening. Zoals al mijn medicijnen die ik heb, medische noodzaak dus wordt vergoed.