Neus verstopt niet verkouden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaylah

Re: Neus verstopt niet verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:51

Misschien poliepen wat al eerder genoemt is.

Onze puber zoon had ook altijd zijn neus dicht althans zo voelde dat voor heb, vaak met open mond, snurken, hard praten en minder gehoor niet heel erg. Het bleek dat hij een "goed aardige maar schade aanrichtende bloedvat tumor in zijn kaak had. Wat 3 x is terug gekomen. Volgens zijn prof in het amc komt eigenlijk alleen bij puber jongens voor. Maar mn raad in dit verhaal... laat een CT scan of een MRI maken zodat je dingen kunt uitsluiten. Succes want een dichte neus is vervelend.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:06

Staat je neusschot recht? Mijn moeder had altijd een dichtzittende neus en haar neusschot is recht gezet, vanaf de buitenkant was er niets aan te zien. Verder hebben ze een soort spiralen in haar neusslijmvlies gebrand waardoor deze niet meer op kunnen zetten. Succes met je zoektocht :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:22

Een vriend van me had dit probleem ook en zijn neusholtes bleken gewoon te nauw. Er is operatief wat bot weggehaald en nu is het weg. Weet niet of je neus ooit van binnen bekeken is, misschien iets om te overwegen (ook ivm poliepen wat ook al genoemd werd).

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:54

Ik heb hier ook al anderhalf jaar last van idd, alleen als ik lig... laatst goed verkouden geweest en toen was het 2 dagen over, nu is t weer net zo hard terug :(:) huisarts al geweest en verschillende neussprays geprobeerd naar tot nu toe helpt niks...

Eight schreef:
Staat je neusschot recht? Mijn moeder had altijd een dichtzittende neus en haar neusschot is recht gezet, vanaf de buitenkant was er niets aan te zien. Verder hebben ze een soort spiralen in haar neusslijmvlies gebrand waardoor deze niet meer op kunnen zetten. Succes met je zoektocht :)

Had ze ook dat het aan 1 kant dicht zat dan? Of ook bij omdraaien ed de andere kant die verstopt zat?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:09

mijn neus zat al heel mijn leven aan 1 kant dicht....vaak verkouden, wel allergien.
toen hadden ze het idee we zetten het neusschot recht....bleek er 2 voorhoofdsholtes en een kaak holte dicht te zitten.
Toen werd er gevraagd had je geen klachten.... achter af gezien wel maar het was altijd al zo en ik wist niet beter.....
Laat een catscan of mri maken daar is het onzichtbare zichtbaar, vraag een doorverwijzing naar een kno arts. die kan ook simpel met een laproscoop cameraatje in je neus kijken wat er zichtbaar is en wat hij er van denkt.

het kan zijn dat het ook een symptoom is van iets in de autoinmuum hoek.