Spetter schreef:Wat vervelend dat je copd hebt. Het is een erge aandoening die vaak onderschat wordt.
Copd is dacht ik niet een verzamelnaam voor diverse longziekten zoals astma. Bij copd zijn de longblaasjes kapot en dat herstelt niet.
https://www.longfonds.nl/copd/alles-ove ... t-is-copd#
Zelf heb ik 2 jaar geleden op mijn 40e astma gekregen en meteen ernstig en slecht te reguleren. Dit alles na een longvliesontsteking. Uiteindelijk vorig jaar 12 weken gerevalideerd in astmacentrum heideheuvel in Hilversum. Vanuit groningen best ver van huis. Maar ik kan het iedereen aanraden waarbij astma niet onder controle is of waarbij de copd erg beperkt. Ik heb er ontzettend veel aan gehad en ook gezien wat een vreselijke ziekte copd is.
Ik heb geleerd met mijn longziekte om te gaan en weet wanneer ik extra maatregelen moet nemen. Zo heb ik zelf prednison in huis om in te zetten als het met extra puffers niet meer gaat. Hierdoor zelf de controle terug gekregen.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je arts je verder kan helpen
Spetter,zo dan heb heb jij ook genoeg voor je kiezen gehad zeg.
En rot dat je op zo'n leeftijd nog astma hebt gekregen,ik weet niet beter doordat ik het al op jonge leeftijd heb gekregen.
Als ik er zo over nadenk dan is het denk ik bij mij dus slechter met mijn longen gegaan sinds ik 4 jaar geleden in het ziekenhuis belande.
Trap lopen is vanaf die tijd vermoeiend,ben dan buiten adem.(heb natuurlijk bij erge inspanning ook altijd wel last).
Het sluipt er denk ik langzaam in dat mijn longen blijkbaar zo slecht zijn geworden want ben niet echt constant benauwd geweest.
Ik vind het daarom ook zo vreemd dat de uitslag van de spirometrie test zo laag is.