Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:23

Maar droogt dat de huid niet uit allemaal dan?
Zoals tea-tree olie droogt bij mij echt uit, baby-olie is veeel te vet. Dat van die monstertjes klinkt wel goed, denk alleen wel dat ik daarvoor naar een stad moet? Hier in het dorp hebben we wel een kruidvat, trekpleister, voordeeldrogist, hema, maar niet iets specifieks..

Reinigen doe ik met gewoon water 's ochtends. Daarna wil ik dus wel wat smeren maar ik heb nu meerdere potjes en flesjes en tubes staan welke ik allemaal niet kan verdragen.
Ik draag verder geen foundation o.i.d, en als ik dat wel doe dan reinig ik met een tonic/ olie of gewoon onder de douche. Als ik echt heel erg schilfer dan doe ik wel eens een scrub of een maskertje.

RoosG

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:37

In de ochtend met water reinigen is echt prima, al zou ik in de avond wel een milde reiniger gebruiken. Dermolin heeft een fijne facewash die helemaal niet zo duur is, misschien 7 euro? Bij de etos verkopen ze Zarqa (kan zijn dat ik het fout spel) en dat vind ik ook een fijn merk.

Ik zou ipv scrubben exfolieren, bijvoorbeeld met een peeling van Zarqa. Dit laat je een paar minuten op je gezicht en was je vervolgens af. Ik gebruik elke dag een exfoliator van The Ordinary, mijn poriën zijn daar echt mee verkleind, wat ook weer helpt tegen onregelmatigheden.

Heb je ook last van littekentjes van je puistjes? Dan zou ik zeker een 'droge' olie smeren zoals rose seed oil. Dit is een niet-vette olie die je savonds kan opsmeren wat heel goed werkt tegen littekens.

Ook probeer ook echt dingen uit, misschien ken je wel iemand die een bepaald product gebruikt waar je een keer wat van kan proberen. Mijn huid vind Tea-Tree echt niet chill, maar misschien werkt het voor een ander wel. Het belangrijkste is echt om goed te smeren met iets wat vocht in brengt. Het voelt misschien gek bij puistjes, maar je moet je huid in goede balans krijgen. Dat lukt alleen door het vocht te voeden.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:54

Ik zweer bij aloe vera :j
Wel zo puur mogelijk en "niet" verhit, ingevroren of geparfumeerd... maarja ruikt niet heel lekker maar wel erg kalmerend voor je huid, na het gebruik van aloe vera voor mijn ernstige uitslag heb ik er nu geen last meer van :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:08

Reinigen met water is dus echt niet voldoende, in de ochtend ook niet. 's nachts gaat je huid herstellen en komen er juist afvalstoffen vrij. Altijd een milde reiniger gebruiken, zowel 's ochtends als 's avonds.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:58

Waar woon je? Anders wil ik best wel een beetje olie opsturen om uit te proberen? De arganolie die ik gebruik is namelijk best duur om even voor het proberen aan te schaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:27

Als je een gevoelige huid hebt is het echt key om zo min mogelijk of geen geparfumeerde producten te gebruiken in je huidverzorging. Ik heb een gevoelige huid, krijg snel acne, droge plekken maar heb daarnaast ook nog eens overmatige olieproductie waardoor het een beetje kiezen of delen is. Als ik een vette creme gebruik loop ik als een discobal rond, als ik geen creme gebruik krijg ik droge plekjes, vooral in de zomer.

Op dit moment reinig ik mijn huid 's morgens met een milde cleanser van CeraVe, dan gebruik ik Stridex pads om te exfoliëren (voor mij echt noodzakelijk omdat ik anders gigantische verstopte poriën en veel acne krijg). In plaats van dagcreme gebruik ik Neutrogena zonnebrand met SPF 55. Die is speciaal voor een vettige huid, hydrateert genoeg om er iets aan te hebben maar laat geen baggervette laag achter.
's Avonds haal ik mijn make-up eraf met een milde remover als micellair water, daarna was ik mijn huid weer met CeraVe cleanser en voordat ik ga slapen gebruik ik een gel van Sebamed als creme. Ongeveer twee keer in de week wissel ik die laatste voor een iets dikkere creme, dan blijft de boel mooi in balans.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:40

Scrubben is voor een gevoelige huid juist een beetje te ruw, probeer dat eens achterwege te laten. Reinigen kan ook zonder dat je makeup draagt helpen; het is niet alleen makeup maar ook andere stoffen etc. die gewoon 'in de lucht' zitten en op je huid komen. Je kunt dan een milk reiniger gebruiken, die is zacht voor je huid en droogt niet uit. Ik vond het wel wennen, het voelt niet zo 'schoon' als met schuimreinigers etc., maar dat is dus juist omdat het heel mild werkt.

Schilfers suggereert een droge huid, probeer een fijne hydraterende crème zonder parfum e.d. (kans is groot dat je huid daarop reageert) uit een flesje (niet potje). :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 17:10

Ik volg ff. Zie al interessante dingen voorbij komen.
Op dit moment reageert mijn gezicht het beste op wassen met groene badedas original (puistjes en onregelmatigheden) en rose-seed-oil snachts en in de ochtend dagcreme van alverde (DM Duitsland).
Ik wil graag exfoliëren, en een gezonde goede cleanser vinden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 17:23

Pore cleansing gezichtsreiniger van Paulas Choice is een goeie! Ik heb ook de exfoliant daarvan maar daarvan heb ik niet echt gekeken wat er allemaal in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:21

Ik heb even gegoogled op exfolieren, maar het schijnt niet voor dagelijks gebruik geschikt te zijn?
Staat overal een waarschuwing bij dat je het niet te vaak mag doen, hoe vaak zou het wel aan te raden zijn dan? Het klinkt wel erg interessant tegen mijn schilfers..

Ik smeer nu met nivea-soft (schenen ook erg goede resultaten mee te zijn), en het bezorgd me welliswaar minder puistjes, ik krijg er toch nog puisten van.. Vanmiddag maar weer naar de winkels want die schilfers vind ik ook niet fijn.. -O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:51

Chemisch exfolieren wel (tenzij peeling concentratie) scrubben niet inderdaad

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:57

Nivea is troep :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:58

Stond al eerder in dit topic, maar inderdaad Uncover van Jetske Ultee.
Alleen maar echt werkzame stoffen.

En heel veel informatie op haar site, waar zaken goed uitgelegd worden

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:14

Ligt aan de sterkte van de exfoliant. Je hebt prima producten die je dagelijks kan gebruiken, maar ze zijn er ook in een sterkere concentratie die je 1-2 keer in de week moet gebruiken.

In deze link van Jetske Ultee (ja vind haar dingen echt goed uitleggen) staat een goed stappenplan. Welliswaar voor tieners met acne, maar ik denk dat dit in de basis voor iedereen te gebruiken is: http://www.dr-jetskeultee.nl/stappenpla ... -met-acne/

Als je overigens begint met een exfoliant voor dagelijks gebruik, moet je dit wel opbouwen. Als je huid dit niet gewent is, kan het heftig reageren. Dus eerst elke 2 dagen, dan om de dag en dan elke dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:43

Ik gebruik Stridex pads om te exfolieren, die zijn gemaakt voor dagelijks gebruik. Je hebt zelfs een speciale uitvoering voor gevoelige huiden, echt topspul. De slogan is niet voor niets 'easy on the skin, tough on the acne'.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:03

Rozen olie al geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:03

Ik heb inmiddels nu neutral creme, omdat ik vermoedde dat ik wel eens op de parfum e.d. kon reageren (doe ik met deo ook), en ik moet zeggen dat dit lijkt te helpen! Ik krijg er geen noemenswaardige puisten van en ook de schilvers kan ik goed wegsmeren, dat de oplossing zo simpel zou zijn had ik nooit eerder bedacht! Ik gebruik het pas sinds kort dus het kan nog veranderen, maar voor nu ben ik positief!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:33

Hoi Shanna,

Hoe gaat het nu met je huid?
Ik ben van ellende toch begonnen met de producten van ultee (cleaner, exfoliant, moisturizer) en dat bevalt goed! Godzijdank.
Ik ben nu echter op zoek naar goedkoper voor de moisturizer.

Iemand ervaring met de Eucerin ultra sensitive of Vichy aqualia sensitive?

Ik ben trouwens deze cleaner tegen gekomen bij http://www.beauty-review.nl en die ga ik ook proberen: https://www.viata.nl/gelaatsverzorging/ ... cfsO0FNfYU

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:37

Helaas niet. Vooral een exfoliant vind ik onwijs lastig te vinden!

Wel ben ik weer gestopt met het eten van groentes en sindsdien is mn huid aanzienlijk rustiger (ik breng niet meer zoveel sneeuw met me mee) waardoor ik wel geloof dat het omgooien van mn eetpatroon mee heeft gespeeld (ookal was het op de gezonde manier). De puisten zijn er nog wel, maar ook aanziienlijk minder (gisteren waren het er 3, vandaag 0!) en het schilferige was erger er vervelender dus dat dat aanzienlijk verminderd is vind ik wel onwijs fijn!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:44

De producten van Jetske Ultee! Sindsdien is mijn huid mooier dan ooit. En nee, ik heb geen aandelen ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:48

Schilfers en pukkels kan ook duiden op allergie. Crèmes zitten vaak vol met allergenen. Ook die peperdure van de parfumerie.

Ik gebruik, nadat bij de dermatoloog duidelijk werd dat ik allergisch ben, alleen parfumvrije producten en sindsdien geen schilfertje of pukkeltje meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:52

Neutral is parfumvrij toch? Welke exfoliant is parfumvrij? Ik gebruik als deo inderdaad ook een alcohol en parfumvrije variant (deoleen) omdat ik anders in mn oksels pijnlijke grote puisten krijg.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:37

Milde rozencreme van dr. Hauska, ik had zelf ook enorme schilfers. Zelfs voor bij de huisarts geweest omdat m’n huid net een schildpad was als ik onder de douche vandaan kwam. Hier eerst een zalfje voor gekregen en daarnaast gaan smeren met hauska, het is nooit meer terug gekomen. Wel wat duurder, maar ik doe al een half jaar met een tube van 20 euro

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:46

Hi, ik doe het sochtends en savonds als volgt.
-foam van Douglas om mijn gezicht te reinigen.
- tonic van Douglas met een watje eroverheen voor de restjes en om de huid klaar te maken voor de gel
- dag/nacht gel van Douglas omdat mijn huid niet tegen creme kan.
Deze gel trekt super snel in en plakt niet.

Nu bén ik afgelopen weken op vakantie geweest en besloot ik dat ik vond dat mijn huid eens even moest 'ademen' dus ik dacht het met douchen alleen te redden.
Ik heb nog nooit zoveel puistjes terug gehad.
En niet alleen puistjes maar ook meeeters en een super vette huid, verwijde poriën.

Nú bij thuiskomst direct mijn gewone producten weer gebruikt en ik zie direct dat mijn huid positief veranderd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:06

De salicylzuur exfoliant van jetske ultee doet voor mij heel veel! Ik had nog nooit zuur gebruikt.

Alleen de moisturizer is te arm/kost me te veel/teveel smeren/te duur. Ik doe er nog Shea butter over. Maar... morgen komt de Eucerin ultra sensitive binnen!

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de gladskin producten, ervaringen hier?

@yvje; is de foam niet agressief?