De impact van een eetstoornis, van anorexia tot BED

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:51

Hier iemand met de andere kant
BED en daardoor was ik veeel een veel te zwaar
Niet zo zeer heftige schokkende dingen mee gemaakt maar wel een scheiding van mijn ouders die ik totaal niets zag aankomen. Hierdoor zelf heel onzeker geworden want ja als zij na 24 jaar uit elkaar gaan, wie wil er dan met mij blijven.

In 3 jaar van 70 kilo naar 130.
Steeds nieuwe diëten om 5 kilo af te vallen en er weer 10 aan te komen.
Hulp gezocht bij een psycholoog om er achter te komen wat er achter zat en toen op het punt gekomen dat ik niet meer aan kwam. Fijn, maar het moest er ook weer af.Door een oude knie blessure was sporten niet echt te doen en met alleen gezond eten viel ik niet af.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een gbp gehad.
Inmiddels schommel ik tussen de 73 en 77
Ik zou zo graag weer naar die 70 gaan maar dat is niet reëel. Ik heb natuurlijk ook los vel enz en ook dat weegt wat
De absolute grens ligt bij mij bij 80. Daar mag ik echt niet overheen.
En ja volgens de lijstjes heb ik licht overgewicht. So be it. Ik ben inmiddels mama en heel trots op aller eerst dat ik in mijn zwangerschap maar 8 kilo aan kwam. En dat na de tijd ook zo weer kwijt was. En dat ik nu een relatief gezond lichaam heb en vooral gewoon alles kan doen met mijn zoontje zonder last te hebben van mijn gewrichten, of andere ongemakken

Het zal de rest van mijn leven een strijd blijven want ik hou van eten en eten is gezelligheid.
Maar als ik het zo vol kan houden ben ik dik tevreden

Anoniem

Re: De impact van een eetstoornis, van anorexia tot BED

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:41

Ahh! Wat goed dat je weer terug bent in de 70! *\o/*

En 8 kilo met een zwangerschap is ook echt heel netjes inderdaad!

Heb je nog plannen je overgebleven vel wegge laten halen?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:20

Dat wil ik wel heel graag. Maar tot nu toe word dat niet verzeker.
Maar zou dan graag ook een mommy make over willen. Want niet alleen buik en benen zijn vel maar mijn BH inhoud is ook alleen maar vel haha
Dus dat word iets om voor de sparen
Ik weet wel dat ze bezig zijn om corrigerende operaties ook te gaan vergoeden voor mensen met een GBP. Maardat is er nog niet door geloof ik
Mocht dat wel gaan komen, mijn huisarts is op de hoogte van mijn problemen en wensen dus die stap is al gezet
Voor nu doe ik het met hele hoge broeken en jasjes :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:57

Ik vind dat wel apart dat een gbp wel vergoed wordt, maar het overgebleven vel verwijderen niet...
Daar hebben mensen echt hinder van...

Gaat je vast lukken alles bij elkaar te sparen. Dat verdien je wel vind ik. :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:12

Ach en anders kan ik altijd een lening afsluiten. Wil het nu nog niet want we willen graag nog een kindje.
Maar daarna wil ik me wel echt gaan verdiepen in de mogelijkheden, want wil het wel echt graag

Vind het tof trouwens dat iedereen hier zo open is.
Idd het andere GBP topic word ik niet echt vrolijk van
Het is echt geen makkelijke oplossing. Ik heb echt een hel van een eerste jaar gehad. Ook een hel van een zwangerschap. Doordat kindje drukte had ik heel veel pijn met eten
Dus nee het is geen makkelijke oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:33

Donna89 schreef:
Ach en anders kan ik altijd een lening afsluiten. Wil het nu nog niet want we willen graag nog een kindje.
Maar daarna wil ik me wel echt gaan verdiepen in de mogelijkheden, want wil het wel echt graag

Vind het tof trouwens dat iedereen hier zo open is.
Idd het andere GBP topic word ik niet echt vrolijk van
Het is echt geen makkelijke oplossing. Ik heb echt een hel van een eerste jaar gehad. Ook een hel van een zwangerschap. Doordat kindje drukte had ik heel veel pijn met eten
Dus nee het is geen makkelijke oplossing.

Ik hoor van meer mensen dat het echt moeilijk is inderdaad. Wat vond jij het ergst?

Zou inderdaad wachten met die correcties aan je buik en borsten als je eerst nog een kindje erbij wilt. Wel slim inderdaad.

Ik vind overigens ook dat hier fijn gereageerd wordt +:)+

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:06

Ergste is de pijn. De pijn die nog steeds soms er is na het eten. Kan iets 10 x eten en dan gaat het goed en de 11e x lig ik 2 uur pijn weg te puffen op de bank.

En heel mijn leven blijft om eten draaien. Moet bij alles wat ik eet na denken..niet eten en drinken tegelijk. Etc
En constant.met eten bezig zijn is erg confronterend als je eet eetverslaving hebt gehad.
Dat is misschien nog wel erger dan de pijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:35

Lijkt me lastig Donna. Gewoon vol blijven houden. Het leven is soms nou eenmaal moeilijk. En iedereen heeft hierin zijn eigen ding. Maar wat je zegt, dat je veel met eten bezig moet zijn en dat dat confronterend is snap ik helemaal. Sterkte!