Bult zijkant (buitenkant) voet..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:43

Wat betreft het paardrijden en je beugels: ik heb heel veel baat gehad bij de aanschaf van plastic beugels! Die geven geen tegendruk, zoals ijzeren dat wel doen. Waren geloof ik decathlon.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:30

9x vind ik inderdaad veel voor geen verbetering. Meeste tips zijn gegeven onderhand. Succes in ieder geval!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 01:40

Ik heb ooit mijn enkel gebroken op heeeel veel plekken en hoewel een deel heelde bleef ik er pijn op houden. Achteraf bleek dat er meerdere breuken en scheuren enz zaten in bottdn, pezen en weet ik wat en heb er een zware operatie aan moeten ondergaan. Enkels en voeten zijj. Complex en je kunt er wel op door blijven lopen, maar als ik jouw paardrij verhaal hoor zou ik toch echt een foto oid laten maken. En niks los laten maken voordat je weet wat je precies aan het behandelen bent.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 09:10

Even nog een kort berichtje..

Vandaag weer bij de fysio geweest. Verteld dat ik vrijdag toch even langs de HA ga, kon geen kwaad waren we het beiden over eens.
Ze heeft een overleg gehad met haar collega en zij hebben ook gedacht aan een breuk om iets te bedenken waar het vocht vandaan kan komen. Dit kan inderdaad wijzen op dat er ergens een breuk zit, maar dit denken zij zelf niet aangezien bepaalde oefeningen dan echt pijn moeten doen en deze doen mij juist geen pijn. Ook tikken/kloppen op de plek doet geen zeer.

Zij denken dat ik te veel druk uit oefen op een enkel die elke keer erg vast zit en dat de spieren daardoor geïrriteerd blijven. Het gekke is dan weer dat ik er ook last van heb op momenten dat ik niets doe. Ik zit op mijn stage vrijwel de hele dag, maar toch heb ik daar momenten dat ik erg veel last heb van die enkel/voet, ondanks dat ik niets doe. Dus dat is dan weer een groot vraagteken..

Overigens heb ik vandaag de 8e behandeling gehad, en krijg ik er maar 9 vergoed dus ik moet ook nog eens goed nadenken of ik verder wil met iets dat in mijn ogen geen resultaat geeft.. Vrijdag eerst maar even de HA afwachten wat die zegt. De 9e afspraak bij de fysio hebben we dus even opgeschoven naar over 2 weken.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:27

ik herken het wel , ik had na drie maanden modderen een haarscheurtje in een botje. dit was eerste instantie niet te zien op de foto wel op een ct scan.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 08:31

Ik heb weer een kleine update... Kom net bij de HA vandaan en moet nu door naar het ziekenhuis voor een foto..

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:37

dus toch misschien gebroken? success!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:58

Het is jammer dat de assistente jou dat advies gaf. Ik werk zelf als poh bij huisartsen en het had niet mijn advies geweest. Meid ik hoop dat het meevalt. Sterkte!

Als het wel gebroken blijkt zou ik het toch terugkoppelen maar de huisarts.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 09:06

Ze weet idd welk advies ik van de assistente gekregen heb in de vakantie. :j dat heb ik net verteld.
Ik ben volgens mij al de eerst wachtende voor een foto, duurt 2 dagen voor de HA de resultaten heeft dus kan maandag bellen. Lang leven het weekeind haha.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:39

Je hebt kans dat als er een breuk te zien is ze meteen actie willen ondernemen , dat was althans mijn ervaring...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:51

Breuk kunnen ze gelijk zien.
Ik heb het met een gebroken grote teen gehad. Doorverwezen door de huisarts naar het ziekenhuis voor een foto. Toen ze zagen dat het gebroken was op de foto laten ze je er echt niet mee doorlopen zonder behandeling. Sterkte in ieder geval!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 09:53

Ik ben inmiddels al weer thuis. Nog geen 20 minuten in het ZH geweest, eerste 20 minuten parkeren waren namelijk gratis :+

Er zijn 4 foto's gemaakt. Binnen kant enkel, buitenkant enkel, bovenkant voet, en buitenkant voet.

Ik ben benieuwd of er wat uit komt.
In dat geval zit er wss, zoals ik zelf ook al dacht, geen breuk oid.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:04

Een foto zie je alleen harde delen op, geen weke delen. Dus zou er geen breuk te zien zijn, vraag dan om echo! Laat je niet zomaar aanpraten dat er dan 'dus' niks aan de hand is, want je kunt heel goed een scheurtje in een enkelband hebben.
Al een keer aan een bezoekje aan de podotherapeut gedacht?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:52

Wat ik al eerder schreef ik had een haarscheurtje die niet op de foto te zien was na drie maanden tobben op een scan was er wel degelijk iets te zien ...laat je dus inderdaad niet zomaar weg sturen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 11:36

Ben ik idd niet van plan.
Ik loop er nu zo lang mee rond dat ok het tijd vind dat ik gewoon weet wat er aan de hand is..

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:38

Fijn dat je nu toch bent doorverwezen naar het ziekenhuis! Inderdaad op foto's is niet altijd alles te zien. Bij mij wilden ze nog een ct scan en daarop was ineens wel een hele duidelijke breuk te zien, gewoon dwars door. Welke op de foto niet te zien was :+

Maar hoop voor je dat ze wat vinden waar ze wat mee kunnen!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 10:24

Uitslag is binnen, alles zag er goed uit.
Assistente zei iets over een orthopeed maar afgesproken dat mijn huisarts me even terug belt zodat we kunnen kijken hoe nu verder...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 12:59

Zoals de assistente al aangaf moet ik inderdaad even een afspraak maken bij de orthopeed. :j
Dalijk nog maar een keer proberen te bellen want ik kreeg ze niet te pakken..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 09:38

Even een update.

Inmiddels ben ik vandaag voor ronde nummer 3 in het ziekenhuis geweest.
Vandaag is er een echo gemaakt en guess what?! Helemaal niets.. Ze kon me alleen vertellen dat er geen sprake is van vocht zoals mijn fysio dacht, en dat de pees er ook goed uit zag.

Binnenkort een bel afspraak met de orthopeed maar tot nu toe ben ik dus precies niets wijzer.. Het is een behoorlijke tegenvaller want ik keek uit naar vandaag zodat er misschien eindelijk eens een antwoord zou zijn.

Ondertussen lopen we door met zo nu en dan flinke pijn, en zit de bult er nogsteeds. De ene keer is hij meer aaanwezig dan de andere keer, voor mijn gevoel. Maar toch blijft hij pijnlijk en heb ik er soms echt flink veel last van..

Ik hoop dat de orthopeed nog het een en ander weet om te kijken wat er scheelt.
Tot nu toe zijn volgens mij alle tips die ik hier gehad heb al gebeurd.. foto's, echo, orthopeed, fysio...

Ik baal ontzettend van de onduidelijkheid. Gelukkig niks levensbedreigends natuurlijk maar wel iets waar ik zeker hinder van ondervind..

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 05:52

Ben je eigenlijk al eens bij een podotherapeut geweest? Orthopeed is algemeen opgeleid voor het hele lichaam. Podotherapeut specifiek voor de voeten en als je er een raadpleegt met een grote praktijk dan heeft hij ondertussen ook al vele verschillende voetproblemen voorbij zien komen. Misschien als je een goede treft dat die wel kan achterhalen wat die bult nu precies is of het wellicht al een keer gezien heeft.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 13:49

Hier weer een update, contact gehad met de orthopeed.
Op de echo was niets te zien. Je zou zeggen; goed nieuws! Maar zijn antwoord op de bult valt me behoorlijk tegen.. Hij denkt aan littekenweefsel door het door mijn enkel gaan, en zegt dat hier niets aan te doen valt. Ik moet maar leren leven met de pijn in mijn voet en de natuur zijn gang laten gaan.. Flink balen dus..

Taucha schreef:
Ben je eigenlijk al eens bij een podotherapeut geweest? Orthopeed is algemeen opgeleid voor het hele lichaam. Podotherapeut specifiek voor de voeten en als je er een raadpleegt met een grote praktijk dan heeft hij ondertussen ook al vele verschillende voetproblemen voorbij zien komen. Misschien als je een goede treft dat die wel kan achterhalen wat die bult nu precies is of het wellicht al een keer gezien heeft.

Moet dat via de dokter of kan je daar zelf contact mee opnemen? Ik dacht dat ik op je berichtje gereageerd had destijds.. Ik wil het graag overwegen namelijk!

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:04

Podotherapeut kan rechtstreeks.

Heel vervelend dat er niets uit de onderzoeken komt, vooral omdat er wel wat zit. Ik hoop dat je wel op een oplossing uit komt.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:36

Podotherapeut kan idd rechtstreeks, maar wordt door de meeste verzekeringen vergoed. In de buurt van den haag weet ik dat er een podo die bij het Zeehos in Katwijk aangesloten is erg goed schijnt te zijn. Ik zelf heb alleen ervaring met Podomed in Veghel (Brabant)