Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:amyyy55 schreef:Ik werk 66u per week (astage en werk) en slaap zo'n beetje de overige uren. Afgezien van af en toe sporten en paardrijden.
Hoe vervelend ook - daarvan is het misschien gewoon te veel. 66u is veel. Veel mensen kunnen dat niet, of niet langdurig volhouden. Als je lichaam aangeeft dat het meer slaap nodig heeft, dan ben je nu gewoon aan het overbelasten.
Reusje0504 schreef:Bedankt voor jullie tips en reacties ik hoop dat ik niks vergeet maar
-ik ga opnieuw naar de huisarts om een bloedtest en evt slaaptest aan te vragen
-ik heb een wekker met een wektijd tussen half 7 en 7u en hij zou mij moeten wekken op het ideaalste moment in de slaapcyclus maar in de praktijk wekt hij mij gewoon om 7u omdat ikd aarvoor nog te diep slaap (blijkbaar?) de app heet sleepcycle
- ik ga proberen om voor het slapen gaan een boek te lezen ipv telefoon
- mijn fulltime week is 36 uur, op zich werkt dit voor mij wel redelijk omdat ik af en toe thuis kan werken en ik zo laat mag beginnen als ik wil (tussen half 8 en 10u).
@amy 66 uur is wel heel erg veel!!! Als je dan moe bent is dat helemaal niet gek! Is het tijdelijk of moet je dit nog lang volhouden?
Dit moet ik waarschijnlijk nog anderhalf jaar volhouden.
Edit toch nog wat vergeten natuurlijk
Ik ben al gehalveerd in medicatie (van 150 naar 75 mg) en wil verder afbouwen. Ik voel me redelijj stabiel en de therapieën de afgelopen jaren hebben me goede handvatten gegeven. Ik was echter voor mijn medicatie ook al wel veel en vaak moe.
Vitamine D tekort klinkt wat onwaarschijnlijk omdat ik wel veel buiten kom, ook overdag.