Zin wel maar Breda is bijna 2 uur rijden dus dat schiet niet zo op, haha!!
Anoniem
Geplaatst: 10-04-17 21:42
Morgenavond ga ik Krav maga proefles doen. Vind t erg spannend. Net halfuur met de instructeur aan de telefoon gehangen en die heeft me wel gerust gesteld.
Ik doe aan Pencak Silat, een Indonesische vechtsport, echt gewéldig! Ik kan er heel goed mijn ei in kwijt, je leert de aanval in te gaan in plaats van terug te deinzen. Veel technieken. Wij combineren het met Kung Fu (rondere bewegingen) en Silat is meer van de strakke, korte bewegingen.
Helaas erg onbekend, maar mogelijk zit er wel eentje bij je in de buurt. Ik denk dat Silat het beste te vergelijken is met Krav Maga, maar dan toch weer anders .
Dat ken ik idd niet, straks eens op Google kijken.
Proefles was heftig. Nu al een verstuikte?duim door een schop Maargoed. En spierpijn overal nu Hahah, lekker pittig zon les zeg. Moet ook nog kilo's kwijt, nou, daar is t ook wel geschikt voor.
Aanvallen ging erg goed. Aangevallen worden ook wel, alleen heb ik 1 moment niet meegedaan.
Jammer van je verstuikte duim maar je bericht ziet er uit dat je het meer gaat doen . Heel veel succes! Weerbaar zijn is heel belangrijk en daar kan Krav Maga zeker bij helpen!
xmarliez
Geplaatst: 12-04-17 19:37
Anoniem schreef:
Is het echt zi heftig als ik denk? Kom je bont en blauw thuis zeg maar... Want dat zal me ook geestelijk dan even goed raken denk ik..
Hoi, leuk dat je kijkt voor deze sport. Mijn ervaring is dat de blauwe plekken en de pijntjes die je er van over houdt totaal niks voorstellen bij het gevoel wat je er van krijgt! Je leert echt jezelf te verdedigen en jezelf ook mentaal sterker te maken. Wij hadden een instructeur die uit het leger kwam dus de warming up was heftiger dan de technieken. Het gaf mij altijd het gevoel dat ik veel meer uit mezelf kon halen dan ik werkelijk dacht te kunnen. De technieken werden altijd met veel rust behandeld zodat we ze echt onder de knie konden krijgen en vervolgens in een 'drill' nog uitgevoerd, en dat is heftig! Dan ben je eigenlijk ineens alles kwijt. Maar dat is niet erg, het gaat niet zo zeer om direct de techniek onder alle omstandigheden perfect te kunnen maar juist om weerbaar te worden, en op welke manier je dat doet maakt niet uit zolang je maar weet dat je alles kunt gebruiken (armen, benen, ellebogen etc). En als je dat leert dan zul je merken dat je veel meer vertrouwen krijgt in je eigen kunnen. Ondertussen doe ik het niet meer omdat het behoorlijk wat energie vraagt en ik dat naast mijn werk en de paarden gewoon niet meer over had. Maar ik mis het nog steeds, de lessen met alle mannen (groot, klein, gespierd, onbespierd, ook dat geeft veel zelfvertrouwen om tegen iedereen te 'vechten'!) dus ik weet zeker dat ik het ooit weer eens ga oppakken. Jij heel veel plezier en succes met je lessen, hopelijk geeft het je veel voldoening en vertrouwen in jezelf!
(even terug te komen op de blauwe plekken etc. deze kreeg ik meer door de warming up of de technieken oefenen zoals het blokken met je armen, als je het dan niet goed uitvoert kun je last krijgen van je botje op je pols enz. of het stoten op de borst, dan kan je borstbeen een beetje rood worden als je een lompe tegenstander hebt haha).
Ja ik ga sowieso volgende week nog een proefles volgen. Das wel t minste om te zien of t bevalt. Vond het wel mega inspannend, iedereen was op een gegeven moment aan t hijgen en puffen. Vooral ook de afwisseling van "" vechten" en dan zei de insteucteur " rood" en gelijk 10 keer opdrukken. En dat meerdere keren... en ook sit ups en squat.
xmarliez
Geplaatst: 13-04-17 06:27
Haha ja dat is het zwaarste. Het voordeel bij ons vond ik altijd dat je door niemand verplicht werd om mee te doen. Zo haat ik zelf opdrukken dus als we het dan 10 keer moesten deed ik het 3 keer en dan langzamer. Dan doe je toch mee maar gewoon op je eigen tempo. Dat was bij ons ook altijd prima dus ik ga er vanuit bij jullie ook. Qua warming up moet je voor jezelf ook bekijken wat bij jou past en je niet te gek laten maken door het uithoudingsvermogen van een ander. Wat betreft de technieken, deze kosten minder kracht en moeite (ze zijn namelijk logisch en uit te voeren zonder sterk te hoeven zijn) dus daarbij kun je jezelf dan wel 100% geven.
Nou die push ups hebben me wat gedaan want ik kan al twee dagen m'n armen nauwelijks omhoog krijgen en zelfs m'n oksels doen pijn hahaha. Maargoed, das dus ook even een grens aftasten.
Hahaha! Ik kon de eerste dagen na de eerste les niet eens mee mezelf afdrogen toen ik uit de douche kwam want kon gewoon mijn armen niet meer bewegen! Drama! Dat gevoel krijg je ook nog met je benen enz want die spieren worden ook nog wel aangepakt! Maar dat went allemaal vanzelf!
Hebben de dames die Krav beoefenen trouwens ook weleens klappen tegen hoofd gehad? Want dat is ( door een reden evt via pb) iets waar ik wel echt ontzettend veel moeite mee heb. Daar durf ik niet geraakt te worden...
Het zou heel slecht zijn van de instructeur als je al snel met klappen naar het hoofd zou werken... Zou het gewoon aankaarten. "Tikken" naar het hoofd voor oefeningen is een ander verhaal.
Blijf wel altijd realistisch, "truukjes" enzo werken vaak niet als het er op aan komt, al helemaal niet tegenover een grotere zwaardere man. Weglopen of deëscaleren is veel realistischer vaak, hoop dat dat ook goed meegenomen wordt in de lessen.
xmarliez
Geplaatst: 17-04-17 08:07
Ik heb nog nooit een klap tegen mijn hoofd gehad. Als je werkt richting het hoofd doe je dat altijd bewust dus nooit raken.
Mixje90, het zijn geen truukjes en het is juist een techniek die je bij iedereen kunt toepassen hoe groot of zwaar je tegenstander ook is. Daarnaast leer je niet alleen de techniek maar gewoon het besef dat je alles wat je hebt (benen, armen, handen, ellebogen, hoofd etc) ten alle tijde kunt inzetten dus ook al kom je er niet uit met je techniek (dit moet er echt ingebakken zitten en daarom zijn de drills ook goed om te oefenen (onder hoge druk toch de techniek uit kunnen voeren)) dan kun je jezelf toch redden met al het andere wat je geleerd hebt. Dat hielp mij toch ook altijd bij de drills. Wij hadden een man die 2 keer zo groot en 6 keer zo breed is als dat ik ben maar ik was nooit bang om tegen hem te 'vechten' want ook al kon hij mij optillen en kon ik geen kant meer op ik bleef dan toch doorvechten en ik heb mezelf echt wel een aantal keer oprecht losgekregen van hem. Het is dus niet alleen de techniek maar het hele vertrouwen wat je in jezelf erdoor krijgt wat het voor mij zo een geweldige sport maakt. Mits je een goede instructeur hebt natuurlijk
De insteucteur die dit geeft is wel echt goed, ook wel bekend. En absoluut is hij voor wegrennen waar mogelijk. Sterker nog vorige week wilde ik iemand aanvallen waar hij juist vervolgens riep dat ik weg moest rennen.