30 dagen zonder alcohol. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:34

Doe al 40 jaar niets anders en heb echt niet het gevoel dat ik in mijn leven iets gemist heb, kinderen en man drinken wel alcohol maar ik niet en heb lol genoeg. Ook uit eten is echt wel gezellig zonder dat je daar alcohol bij neemt.Nadeel is dat ik bijna altijd de BOB ben. Iedereen die aan de challenge meedoet, veel succes.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 13:36

Ayasha schreef:
Oh oke, je gaat jezelf af vragen waarom we dan moeilijk doen over coke en heroïne enz. :j
Maar goed, succes met je "challenge". Ik vind het triest maar uiteindelijk veranderd dat niks voor jou.

Fijn dat je voor mij invult wat ik me allemaal afvraag... Ik heb het over een maand geen alcohol drinken, niet over de vraag waarom men moeilijk doet over diverse harddrugs.

Maar, er is niemand je verplicht om dit topic te volgen. Dus houd je negativiteit lekker voor je en volg dit verder niet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:44

Ik hoef niet mee te doen.
Drink al jaren geen alcohol, in het begin toen het mocht een paar keer geprobeert en toen besloten dat ik het niet lekker vond en sindsdien niet meer gedronken.
Ik snap nooit zo goed dat mensen zeggen 'het is zo moeilijk want mensen blijven zo aandringen' 'je valt zo buiten de boot als je niet drinkt' 'het is minder gezellig met een drankje op'
Ik heb een leeftijd dat eigenlijk iedereen drinkt. 23. Maar als ik uit ga en mensen vragen wat ik wil, en ik antwoord altijd met iets van een sapje krijg je toch wel eens de vraag of je niet wat sterkers wil.
Simpel antwoord: nee, ik drink geen alcohol.
Mensen halen hun schouders op of vragen waarom niet. Soms kan je daar een leuke discussie uit krijgen.
Maar nog nooit ben ik onder druk gezet dat ik wat moet drinken.

Maar ik wil jullie veel plezier wensen, en succes, met deze challenge!

Grapjasjes12

Re: 30 dagen zonder alcohol. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:47

Dan ben ik al klaar want ik heb sinds oud&nieuw niet meer gedronken :))

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:50

Bij mij is het elke maand 30 dagen zonder alcohol dus ik doe mee ;) .
Veel succes iedereen!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:07

dollyspikkel schreef:
Bij mij is het elke maand 30 dagen zonder alcohol dus ik doe mee ;) .
Veel succes iedereen!

Hoe doe je dat in februari? :D

Ayasha, degene met de wodka-spa deed niet aan 30 dagen zonder alcohol (wat ze in januari al gedaan heeft) maar aan 30 dagen zonder bier..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 19:00

fleurtjeuh schreef:
Ik hoef niet mee te doen.
Drink al jaren geen alcohol, in het begin toen het mocht een paar keer geprobeert en toen besloten dat ik het niet lekker vond en sindsdien niet meer gedronken.
Ik snap nooit zo goed dat mensen zeggen 'het is zo moeilijk want mensen blijven zo aandringen' 'je valt zo buiten de boot als je niet drinkt' 'het is minder gezellig met een drankje op'
Ik heb een leeftijd dat eigenlijk iedereen drinkt. 23. Maar als ik uit ga en mensen vragen wat ik wil, en ik antwoord altijd met iets van een sapje krijg je toch wel eens de vraag of je niet wat sterkers wil.
Simpel antwoord: nee, ik drink geen alcohol.
Mensen halen hun schouders op of vragen waarom niet. Soms kan je daar een leuke discussie uit krijgen.
Maar nog nooit ben ik onder druk gezet dat ik wat moet drinken.

Maar ik wil jullie veel plezier wensen, en succes, met deze challenge!

Dingen als 'het niet gezellig kunnen hebben/buiten de boot vallen/ed', dat vind ik inderdaad ook onzin! Ik drink wel eens een avondje fris en dan heb ik het altijd net zo gezellig :) .

Leuk dat er nog steeds mensen bijkomen en er aanmoedigen zijn!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 11:51

Voor mij vanavond het moment van de waarheid, haha :') . Dinsdagavond is mijn biljartavond en normaal ook de avond waarbij de nodige biertjes gedronken worden.
Nou drink ik tijdens die avonden wel eens vaker geen alcohol, maar dan omdat ik niet fit was oid.
Stiekem zie ik dus toch een beetje tegen de reacties op van mijn clubgenoten. Of eigenlijk het teveel willen pushen.

Het is suf dat ik er zelf totaal geen moeite mee heb, maar dan toch lastig vind hoe anderen reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:58

Succes vanavond. Ik drink okk al enkele maanden niet vanwege medicijnen, en nu pas zijn mijn vrienden eraan gewend. Eerst werd er nog standaard gevraagd of ik bier wilde :P
Gewoon volhouden, je doet het voor jezelf.
En het makkelijkste antwoord als ze vragen waarom je geen bier neemt is 'waarom wel?'

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:01

Geen probleem om mee te doen, het mag ook wel voor 3 jaar :D
Hier wordt nooit geen alcohol gedronken, zelfs mijn man drinkt hoogstens 6 biertjes op jaarbasis