Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:33

ilsse schreef:
Ik loop in het umcg, waardoor kun jij niet meer op een groot paard rijden? Krijg je dan meer schokken in je rug waardoor je pijn krijgt? kan je rug het niet aan? ik heb zelf een groot paard, maar ik zou haar nooit weg kunnen doen.

Ja de schokken van een groot paard zijn echt niet fijn. Terwijl ik nu een IJslander heb met mega veel beweging in draf maar daar heb ik dus geen last van. En met een mindere dag tolt ik dus alleen maar en slaan we de draf en galop gewoon over. En de zadels zitten ook net iets fijner voor mij rug.

En heel eerlijk ik had toen ook een groot paard die echt niet weg ging heb ik altijd beweerd. Alleen mij ouders hadden wel al IJslanders. Op mijn grote paard kin ik toen niet meer rijden. Mijn vader heeft mij toen omgepraat als het rijden op IJslanders wel ging en ik mijn paard verkocht kreeg ik van hem een IJslander

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:36

Geen hernia, maar een spondylolisthesis, een afgegleden wervel en kapotte tussenwervelschijf.
(uiteindelijk als gevolg door een aangeboren breuk van de wervelbogen)
Operatie: Spondylodese op niveau L5/S1. (ik was toen 45)

Bij een rugoperatie zijn er Plifs tussen gezet en zijn de wervels met schroeven en platen vastgezet.

Operatie en revalidatie vond ik pittig, maar uiteindelijk ben ik er erg blij met het resultaat.

Toen ik na 6 weken weer mocht autorijden, was mijn eerste autorit weer naar de manege :)

Paardrijden kon nog lang niet, maar ik ben gewoon weer voorzichtig begonnen met paarden poetsen, dat werkte voor mij heel therapeutisch en ik zag dat ook gewoon als een stukje fysieke revalidatie.
Verder gewoon veel wandelen, zwemmen en genoeg rust.
Ook lange tijd fysiotherapie gehad, met name oefentherapie.
En mentale bijstand van een medebokker (die hierboven ook al gereageerd heeft, en die ik nog steeds heel dankbaar ben voor alle mentale steun in die tijd) (zij had ook al eerder de operatie ondergaan)

4 maanden na mijn operatie ben ik voorzichtig weer in het zadel geklommen, en heb ik het rijden langzaamaan opgebouwd.
Wel op een klein en heeeeel braaf paardje begonnen (nou ja, eigenlijk pony dus, maar goed, wel een tink).
Inmiddels is mijn operatie nu 6 en een half jaar geleden en ik kan al weer jaren gewoon weer fijn paardrijden, met één maar: paarden moeten wel een vlak gangwerk hebben.
(mijn orthopedisch chirurg raadde me een IJslander aan :D ) Paarden die hoog opgooien kan ik gewoon niet meer rijden, zelfs lichtrijden voelt al niet goed, ik heb nog wel verschillende paarden op de manege geprobeerd, maar als het rijden (doorzitten) dan nog net wel met pijn en moeite lukte, kon ik daarna een week niet meer normaal lopen. Nu rijd ik dus alleen nog maar paarden die niet te hoog opgooien. Helemaal pijnvrij is het rijden niet, met name als zowel paard als ikzelf nog niet goed losgereden zijn, maar als we allebei eenmaal lekker los zijn, dan valt het goed te doen.
Tijdens springen protesteert mijn rug ook nog wel eens, als het landen na een sprong niet helemaal perfect gaat. Ben gelukkig niet zo'n springfanaat.

Keus van wel of niet opereren had ik eigenlijk niet, zonder operatie had ik nu een dwarslaesie gehad, het kleine risico van totaal mislukken van operatie zou hetzelfde gevolg hebben gehad.
De laatste maand voor de ingreep holde mijn toestand achteruit, ik liep niet meer goed en de pijnklachten (in heupen en uitstralend in mijn onderbenen) waren ook enorm.
Ik had geen normaal gevoel meer in mijn benen, nauwelijks meer gevoel in mijn huid (toen ik bijkwam uit de narcose voelde ik tot mijn grote verbazing LAKENS op mijn benen, dat gevoel kende ik al lang niet meer!)
Nu in het gewone dagelijkse leven pijnvrij en ik kan bijna alles weer.

Restklachten die zijn overgebleven: toch enige blijvende zenuwschade, niet meer de volle controle over mijn onderbenen, met name bij 1 been. (dat is wel vervelend bij het paardrijden, ik kan gewoon niet harder drijven ook al zou ik dat willen met mijn onderbenen)
Verder problemen met mijn "automatische piloot", volgens mijn arts komt dat vaak voor bij dit soort operaties. Ik kan beter bewust hard doorbanjeren of hardlopen dan gewoon wandelen zonder bij na te denken, want dan doen mijn benen niet helemaal precies wat ze moeten doen. Ook breek ik over bijna alles bijna mijn nek, als ik denk dat ik ergens overheen stap, dan blijf ik daar steevast nog met een voet achter haken.... In mijn hoofd til ik mijn voet hoger op dan wat mijn been doet...

Maar goed, een leven met paarden is na zo'n operatie dus nog heel goed mogelijk, inmiddels ben ik nu zelf in het bezit van mijn eerste eigen paard <3
(Irish Cob met prachtige gangen, hoe mijn rug het gaat vinden weet ik nog niet want hij is nog zo groen als gras :+ )

Sterkte TS met je behandeling - en herstel t.z.t. !

ilsse

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 21:42

hoefnagels, bedankt voor je verhaal. Bij mij willen ze met Tlif gaan werken, maar dan bekijken welke niveaus. Hernia zit L4/l5 en daar ook de kappotte tussenwervel. de 2 wervels daaronder zien er ook niet al te best uit. De hernia is zo groot dat de zenuw helemaal verschoven ligt. Knel behoorlijk.

Ik ben echt heel erg bang voor de operatie, na 2 hernia operaties, keizersnede tussen door ben ik er wel klaar mee. Maar zo als het nu gaat kan het niet langer. Wat jij ook omschrijft. Pijn in de heupen, onderbenen. Bij mij dan vooral mijn kuit en bil er ook nog bij. Lopen gaat moeizaam, ik heb het gevoel alsof mijn spieren mijn ruggengraat niet opvangen en het voelt alsof hij zakt. heel vreemd.

Ook met medicatie is mijn pijn niet onder controle te houden, dus opereren zal wel weer moeten. ik loop nu 1 jaar na mijn vorige operatie en heb nu 3/4 jaar de derde hernia.

zoals eerder hier genoemd heb ik vanochtend naar de medicatie palexia gevraagd bij mijn huisarts, maar zoals altijd, Hij wilde het niet geven. morgen telefonisch consult, omdat ik er erg flauw van ben.

Gelukkig gooit mijn paard niet hoog op en heeft ze vlakke gangen voor een kwpn. Ik kan en wil haar niet weg doen. dan blijf ik wel longeren ( wel erg jammer van het arno brandt zadel wat ik nu in bestelling heb )

komt bij jou de pijn weg doordat het is vastgezet of ergens anders weg? en hoe ervaar jij die pijn tijdens het rijden?

De 30e moet ik naar het Umcg, seconden opinion. Vanwege het feit dat ze me in het Martini al meerdere keren hebben weggestuurd ( daar 2x geopereerd ) Tevens in Duitsland geweest en die raden deze operatie aan. Maar wil dit toch eerst even goed overleggen met meerdere artsen.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 21:44

Bedankt voor jullie reacties overigens, doet me goed om meerdere verhalen te horen en lotgenoten te hebben. Soms heb je het gevoel dat je alles allen moet doorstaan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:46

Wat flauw dat je arts de palexia niet wil geven.. :n kun je niet naar een andere huisarts overstappen? We zitten niet meer in de middeleeuwen, inmiddels hebben we goede medicatie en hoeven we niet meer onnodig pijn te lijden. Een arts die mij zo liet zitten zou mij zo gruwelijk woest maken, lekker vanaf je bureau bepalen wat mensen wel of niet mogen terwijl je zelf de pijn niet voelt. :n

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:05

Ik heb twaalf jaar geleden in 13 mnd tijd 3 operaties gehad ivm hernia L5-S1 re. Na auto ongeluk, niet mijn schuld, maar ja, daar koop je niks voor dus. Flinke uitval in mijn been gehad, incontinent, klapvoet. Bij de laatste operatie is uiteindelijk de hele discus verwijderd. Heb geen metaal in mijn rug, zal ondertussen wel aan elkaar gegroeid zijn. Het zou verlittekenen en vergroeien, zei de chirurg. Restklachten: matig gevoel in rechterbeen, stijfheid en bij slecht bed pijn in onderdruk, bij vermoeidheid lichte klapvoet. Vaak zenuwpijn en krampen van mijn bil tot voetzool. Dat laatste is het ergst, en er is niks aan te doen. Medicatie weiger ik, ik kan er heel slecht tegen. Heb kleine kids en wil niet hallucinerend en misselijk door het leven gaan (dat doet medicatie bij mij, heel naar). Pijn heb ik iedere dag, de hele dag, om soms knetterdol van te worden. Ik functioneer best behoorlijk. Wel altijd moe, ws door de pijn. Ik rijd nog paard, niet dagelijks en geen fanatieke sport, ik spring beter niet te vaak of te hoog, heb redelijk zwaar (maar zulk leuk!) werk en na mijn operaties nog twee moeilijke zwangerschappen en twee keizersneden doorgemaakt. Het kan dus allemaal wel!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:10

Weet niet of je op spreekuur bij de arts bent geweest ? Maar als dit niet zo is snap ik eerlijk gezegd wel een beetje dat de arts dit niet zomaar geeft. Ook al is hij uitgebreid bekent met je probleem is dit niet zomaar medicatie die de arts even voorschrijft daar hoort toch wel een consult bij. En misschien kent de arts het middel nog niet echt goed? Het is een vrij nieuw medicijn en dan moet hij zich toch eerst even inlezen.
Dus als apothekers assistent kan ik mij heel goed voorstellen dat hij dit niet zomaar Voorschrijft hoe uitgebreid je problemetatiek ook bekend is.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 23:21

genja schreef:
Weet niet of je op spreekuur bij de arts bent geweest ? Maar als dit niet zo is snap ik eerlijk gezegd wel een beetje dat de arts dit niet zomaar geeft. Ook al is hij uitgebreid bekent met je probleem is dit niet zomaar medicatie die de arts even voorschrijft daar hoort toch wel een consult bij. En misschien kent de arts het middel nog niet echt goed? Het is een vrij nieuw medicijn en dan moet hij zich toch eerst even inlezen.
Dus als apothekers assistent kan ik mij heel goed voorstellen dat hij dit niet zomaar Voorschrijft hoe uitgebreid je problemetatiek ook bekend is.

Nou ik snap het niet, mijn huisarts heeft tot nu toe elke keer geweigerd mij medicatie te geven. Zelfs al kom ik 100x op consult. Dit resulteerde erin dat ik 3 week geleden met de ambulance ben afgevoerd en een week in het ziekenhuis heb gelegen.

Pas daar, na 1 jaar! Heb ik medicatie gekregen waar ik verlichting door krijg. Alleen, van de oxycondon word ik enorm beroerd.De lyrica doet wat, maar weinig. Dus dat is nu geen optie meer, ik wordt morgen 26 jaar, ben niet mobiel en kleine stukjes lopen moet met een rollator. Ik kan dus ook niet naar de huisarts toe voor een consult.

Er is overleg geweest met de huisarts, hij kan zich ( net zoals ik heb gedaan ) inlezen over het medicijn. Maar hij weigert gewoon voor de zoveelste keer.

ik gebruik al hele zware medicijnen, ik kan me niet voorstellen dat palexia daar heel veel van afwijkt, alleen dat het mijn misschien beter kan helpen.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 23:24

@dierfysio: wat heftig, helemaal door een ongeluk. Dus jou tussenwervel is helemaal weggehaald en dus misschien al aanelkaar gegroeit. Ben je nu ook beperkter in het bewegen? ik neem ook geen medicatie waar ik niet van weet hoe ik erop reageer, ik heb ook een klein kindje in huis. Maar zonder medicatie red ik het niet meer, dit heb ik 4 jaar kunnen redden. Maar soms moet je helaas toegeven.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 23:28

Captain schreef:
Wat flauw dat je arts de palexia niet wil geven.. :n kun je niet naar een andere huisarts overstappen? We zitten niet meer in de middeleeuwen, inmiddels hebben we goede medicatie en hoeven we niet meer onnodig pijn te lijden. Een arts die mij zo liet zitten zou mij zo gruwelijk woest maken, lekker vanaf je bureau bepalen wat mensen wel of niet mogen terwijl je zelf de pijn niet voelt. :n

ik ben ook woest, mede door bovenstaand verhaal. Morgenvroeg belt hij me met het telefonisch spreekuur. Ik ben er zo zat van om niet serieus genomen te worden en afgedaan te worden als een klein kind.

eerder wilde hij niet overgaan tot morfine, vanwege mijn dochtertje. Nu ben ik bijna nooit alleen ( moeder en mijn man die flink helpt ), goed bij verstand en enige verslaving wat ik heb is roken ( helaas ) verder drink, gok ik oid niet. Dus zo super verslavings gevoelig ben ik niet.

Mijn moeder moest nota bene bellen dat het echt verkeerd ging, omdat ik helemaal in paniek was toen hij weer niks wilde. toen butrans pleisters gekregen, maar te laat, want een dag later werd ik met spoed opgenomen omdat mijn lijf niet meer wilde.

Mijn huisarts is jong, maar stamt geloof ik echt af vanuit de middeleeuwen.

ga vannacht vast oefenen wat ik tegen hem wil zeggen :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 02:20

Ik hoop voor je dat je het toch voor elkaar kunt krijgen!!! Ik heb ook jankend bij de huisarts moeten staan voordat ze me het gaf. Toen pas zag ze in dat ik echt niet meer kon...
Ik hoop dat de arts nog eens na gaat denken en dat je hem omgepraat krijgt. Ik werd ook doodziek van de oxycoton (en het deed niets) en deze palexia is echt een verademing!!

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 02:52

ilsse schreef:
komt bij jou de pijn weg doordat het is vastgezet of ergens anders weg? en hoe ervaar jij die pijn tijdens het rijden?

De (uitstralende) pijn(en) die ik had, waren eigenlijk direct na de operatie (bijna helemaal) verdwenen, en mijn gevoel in mijn benen was ook weer voor een groot deel gelijk terug.
Dit kwam omdat door die afgegleden wervel mijn zenuwen letterlijk afgekneld werden, de operatie verhielp die afknelling waardoor de zenuwen weer vrij kwamen te liggen en de pijn werd weggenomen. Een beetje restpijn heb ik nog wel lang in mijn onderbenen gehad, maar het dragen van korte steunkousen hielp daar goed tegen.
(geen logische verklaring voor, maar het hielp, steunkousen had ik al vanwege vaatprobleempjes)
Die restpijn in mijn onderbenen is uiteindelijk ook verdwenen.

De pijn die ik niet had en nu (bij sommige activiteiten) wel heb, is: rugpijn.
Ik liep precies een jaar met klachten toen ik geopereerd werd, het duurde even voordat de boosdoener ontdekt werd, want ik had destijds helemaal geen last van mijn rug dus.
Omdat er nu 2 wervels aan elkaar vastzitten, mis ik een stukje beweeglijkheid, net dat stukje wat je bij paardrijden nodig hebt, dat kunnen bewegen van je bekken. Dat moeten de wervels op een hoger niveau nu zien op te vangen en soms gaat dat niet echt lekker.
Ja, wat voel ik dan? Moeilijk te omschrijven, lijkt het meest op alsof je, wanneer je een klein afstapje over het hoofd ziet, zo'n pijnlijke schok in je rug krijgt. Schokpijn noem ik dat dan maar.
Net na de operatie was een oneffen stoeptegel al voldoende voor zo'n dreun door mijn rug, nu alleen nog maar last als ik fors moet veren met mijn rug wat dus niet meer lukt.
(en een foute springlanding is daar dus een goed voorbeeld van, dat voelt met een gezonde rug ook al niet prettig, zo'n flinke klap als je niet tegelijk met je paard landt)
Tijdens het rijden is behalve een vlak paard, het voor mij belangrijk dat ik goed mijn buikspieren gebruik en wat langer blijf lichtrijden, daarna doorzitten en lichtrijden nog veel afwisselen totdat ik mijn rug kan ontspannen. De ene keer gaat het gewoon makkelijker dan de andere keer.
Nou ja, en verder ervaar ik mijn rug tijdens het rijden alsof ik een oude stijve hark ben (maar dat zal voor een klein stukje ook wel weer passen bij mijn leeftijd, oud en stijf := )
Momenteel rijd ik overigens meestal een Gelders paard, zit (na het losrijden) als een lekkere stoel :)

Ik heb in elk geval geen constante rugpijn maar alleen dus last bij foute activiteiten (en "foute" paarden). (en na lang "fout" zitten voor de tv bijvoorbeeld, maar dat vinden gezonde ruggen ook niet fijn)
O ja, puntje incontinentie; ik was voor de operatie niet helemaal incontinent, maar sinds de operatie heb ik een veel betere controle over hoe ik mijn grote toiletbezoeken kan plannen, zeg maar.
(ik dacht dat kwam door die 8-pondertjes waarvan ik bevallen ben)
Dat is sinds de operatie zo veel beter!
(urineverlies bij inspanning lag helaas wel aan die 8-ponders van me, nou ja, oude dametjes kwaal zeg maar, ik heb er mee leren leven)

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 13:53

Captain schreef:
Ik hoop voor je dat je het toch voor elkaar kunt krijgen!!! Ik heb ook jankend bij de huisarts moeten staan voordat ze me het gaf. Toen pas zag ze in dat ik echt niet meer kon...
Ik hoop dat de arts nog eens na gaat denken en dat je hem omgepraat krijgt. Ik werd ook doodziek van de oxycoton (en het deed niets) en deze palexia is echt een verademing!!

huisarts gebelt, wilde het echt niet geven. Krijg nu fentanyl, maar volgens mij heeft dat dezelfde bijwerkingen als butrans die ik al heb gehad.. heel erg boos geweest, wat gevolg heeft dat ik nu een andere huisarts krijg. Neuroloog ook nog gebelt, die gaan kijken naar de palexia.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:00

Fijn!! *\o/* Mijn neuroloog heeft ook de palexia dosering voor mij verhoogd, heb ook een hele fijne neuroloog!! Hoop dat je beter uit de voeten kunt met je nieuwe huisarts!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 14:01

@hoefnageltje; Dat stukje incontinentie kan ik in komen, ik kan moeilijker ophouden. ik merkte dat het erger werd toen de hernia doorbrak ( ik zei al heel lang ik heb weer een hernia, alleen was dit nog niet te zien op de mri, half jaar later wel te zien op mri)

die schokken die jij benoemt herken ik wel. ik heb het soms als ik me even verkeerd neerzet met lopen of zitten.

ik krijg toch wel hoop van jou verhaal, mijn paard is gelukkig enorm rustig en betrouwbaar, heeft vlakke gangen. De hoop dat ik haar in de toekomst weer kan rijden is toch wel aanwezig. Al is het dan maar met wat pijn, iets doen waar je van houdt helpt al heel erg veel.

Rotdag vandaag, stomme huisarts, niemand wil wat en het duurt hier allemaal zo lang. ik kan als het moet morgen geopereerd worden in duitsland, maarja... dat moet ik zelf betalen, zal maar een growfunding gaan opstarten haha.

ik ga mijn verjaardag 'vieren' ben jarig vandaag.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 14:02

Captain schreef:
Fijn!! *\o/* Mijn neuroloog heeft ook de palexia dosering voor mij verhoogd, heb ook een hele fijne neuroloog!! Hoop dat je beter uit de voeten kunt met je nieuwe huisarts!

Huisarts had nog wel met de pijn kliniek in umcg gebelt, daar kenden ze de palexia ook niet en wouden ze daar ook niks mee doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:06

Ik ben overigens ook via de buik en rugzijde geopereerd. Ik vond juist die via de buik enger haha.

Dat van je rug moeilijk los kunnen laten met rijden klinkt mij heel bekend. Hoewel ik van minder beweegbaarheid weinig merk, ik kan gewoon voor over bukken en mijn handen op de grond leggen. Mijn buurvrouw waarbij er meerdere wervels zijn vast gezet kan dat ook. Dus is niet zo dat het bij iedereen vermindering oplevert. Mijn broer kan het bv na een hernia operatie niet meer.

Ik heb juist wel krachtverlies overgehouden na de operatie, en dat is in mijn linker been. Daarin zakte in voor de operatie vaak doorheen, voelde soms anders.
Nu na de operatie, krachtverlies, minder hoog optillen, koudere voet.
En met vlagen heb ik het gevoel alsof er onderin mijn rug (lager dan waar in geopereerd ben) te kort ruimte is tussen de wervels. Lastig te omschrijven.

Het niet op kunnen houden van urine heb ik nooit geen last van gehad gelukkig. Ik had juist het tegenovergestelde, ik had geen drang om te gaan plassen. Ik kreeg dat op een gegeven moment buikpijn, tja niet raar als je dan ging terug kijken. 6.45 Toilet geweest en dan was het al 20.00 geweest.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:10

TS :(:)

Wat een ellende he, zeker als ze je niet serieus willen nemen, helll!

Zelf heb ik al meerdere malen een hernia gehad, constant op dezelfde plek ook L4/L5. 2 jaar geleden was het zo erg, en zo heftig dat ik ook niet meer kon plassen en toen moest ik mij wel laten opereren...... Hier heb ik overigens nog steeds spijt van. Iedere dag heb ik pijn in mijn rug, het zit gewoon nog steeds niet goed, maar ze geloven mij ook niet meer ... Zeer frustrerend!

Zelf rij ik nog wel paard, vraag niet hoe, maar ik laat mij dit niet afnemen :D :n

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:38

Hier ook iemand met een hernia operatie. Is nu anderhalf jaar geleden (nov 2015) en ik heb vrijwel nergens meer last van, terwijl ik weer gewoon alles kan doen (incl springen en crossen).

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:41

Oef.. Ik kom net toevallig jullie topic tegen terwijl ik vanmorgen na een hele tijd in het ongewisse met pijn thuis te hebben gezeten net de uitslag van de MRI heb gekregen. Het antwoord luidt een hele duidelijke Hernia die 2 zenuwbanen naar mijn linkerbeen afknelt. Helaas heb ik de nummers niet onthouden die ze noemde daarbij. Ik heb meteen een afspraak bij de neurochirurg staan voor aanstaande maandag en het zal waarschijnlijk een operatie worden aldus de neuroloog. Dat nieuws moet nog even zakken bij mij en dan lees ik hier de verhalen.. Ik hoop toch zo dat ik straks weer gewoon kan rijden en werken :(. Qua medicatie heb ik op dit moment 3 tramadol, 3 diclofenac en 8 paracetamol per dag. Dit gaat nu gewijzigd worden naar 2 x 75 mg lyrica (wordt langzaam opgebouwd) en 8 paracetamol per dag en dan zo nodig nog de tramadol ernaast.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:00

voor een positieve noot, ik kwam van 40 mg oxycodon (morfine), 2 * 150 mg lyrica, 8 paracetamol en twee diclofenac, kon nog niet lopen van de pijn en nu kan ik alles weer.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:04

Lielle schreef:
voor een positieve noot, ik kwam van 40 mg oxycodon (morfine), 2 * 150 mg lyrica, 8 paracetamol en twee diclofenac, kon nog niet lopen van de pijn en nu kan ik alles weer.

Ik kan ook weer alles, maar nog steeds dagelijks pijn, en had dezelfde doseren, alleen plakte ik ook nog een morfine pleister :oo

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:06

pijn is hier ook weg, en ik weet heel goed hoe gelukkig ik mezelf mag achten. Maar het kan dus wel.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:10

Lielle schreef:
pijn is hier ook weg, en ik weet heel goed hoe gelukkig ik mezelf mag achten. Maar het kan dus wel.

Wees blij Lielle :) Het is bij mij gelukkig geen uitstralingspijn meer, ik heb serieus toen der tijd de gaten in mijn beddengoed gebeten van pijn :+, maar er zit nog steeds iets niet helemaal lekker tussen die wervels.

Het schijnt zo te zijn, dat de pijn voortkomt omdat je "schokdemper" tussen de wervels is weggehaald.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:14

Dat is bij mij ook niet gedaan. ze hebben alleen de uitstulping weggehaald, maar de disk zelf zit er dus nog gewoon. En over de pijn van destijds wil ik niet meer te goed nadenken, wat een drama.