Gebroken enkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alvaron

Re: Gebroken enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:23

Zo'n 20 jaar geleden heb ik ook mijn enkel gebroken. Net als Veulen84 de knobbel aan de binnenkant van m'n enkel. Daar zijn toen 2 schroeven in gezet. Alleen de koppen van die schroeven lagen niet verzonken in het bot maar er bovenop. En dan zit er dus alleen maar wat bindweefsel en je velletje over die schroeven heen. Na 6 maanden mochten ze eruit, maar het was niet noodzakelijk. Ik had er echter zoveel last/irritatie van dat ik ze er na 6 maanden direct uit heb laten halen. Met een ruggenprik inderdaad. Stelt helemaal niks voor. Ze kunnen die ruggenprik zelfs zo goed richten dat ik in m'n andere been zelfs nog gevoel had. Paar uurtjes op de poli gelegen en dezelfde dag weer naar huis.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:34

Heb ook zelfde soort breuk gehad. Ik zou een plaatje krijgen en een stelschroef. Uiteindelijk is de stelschroef niet geplaatst, omdat de ligementen? tussen scheenbeen en kuitbeen niet beschadigd waren.
Ik heb dus alleen een plaatje gekregen. Advies was om die er na een jaar uit te laten halen, zodat er niet meer beschadigd zou worden als ik nog een keer mijn been breek. Zit er echter na 4 jaar nog, heb er geen last van.
Had ik een stelschroef gekregen, had die er met 6 weken uit gemoeten.

Zo is het mij verteld, misschien heb je er wat aan. Zou uiteraard wel voor de zekerheid de arts vragen, maar denk dat je schroef er wel uit moet.