Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sanne1992 schreef:Hier chronische pijn na 2 valpartijen.
Lichamelijk helemaal in orde (behalve mijn handen, daar heb ik ziekte van Raynaud), maar de signalen worden bij mij verkeerd doorgegeven, waardoor ik bijv. een plooi in mijn broek al ervaar als erge pijn.
Zit bij mij in alle gewrichten. Voor mijn rug helpt het vaak wel om een warme kruik er tegen aan te leggen, of warme douche. Verder kraakt het meeste wel bij mij. Doe ik het niet zelf, dan gebeurt het wel als ik loop of ga zitten bijv.
Joolien schreef:sanne1992 schreef:Hier chronische pijn na 2 valpartijen.
Lichamelijk helemaal in orde (behalve mijn handen, daar heb ik ziekte van Raynaud), maar de signalen worden bij mij verkeerd doorgegeven, waardoor ik bijv. een plooi in mijn broek al ervaar als erge pijn.
Zit bij mij in alle gewrichten. Voor mijn rug helpt het vaak wel om een warme kruik er tegen aan te leggen, of warme douche. Verder kraakt het meeste wel bij mij. Doe ik het niet zelf, dan gebeurt het wel als ik loop of ga zitten bijv.
Kan hier echt niks aan gedaan worden? Lijkt me wel heel naar zeg. Ik heb het alleen met mn heupen, maar dat komt denk ik doordat mijn heupen bbehoorlijk uitsteken en ik slaap veel op mn zij. Dus standaard een doof gevoel op beide heupen, das best wel eens naar.
Schrok net trouwens ook, heb rap de manueel gebeld, want ik was wat aan t zoeken, en had daarbij mn hoofd omlaag, en ik kon m amper vasthouden. Had dus krachtverlies in mn nek.. Nu heb ik dat vaker gehad, maar is wel een naar gevoel.
Joolien schreef:Zo Laura, dat ziet er wel serieus uit zeg. Wist niet dat het zo erg kon zijn.
Ik zal eens kijken, volgens mij heb ik ergens ook nog de foto's van mijn rug op cd-rom
Girlygirl, dat klinkt ook heftig.
Quir, kunnen ze de boel niet vast zetten ofzo? Klinkt wel pijnlijk zeg.
Pol, herkenbaar is dat. Die stabiliteit is belangrijk, gelukkig is paardrijden ook goed, want ik was eerst juist bang dat ik moest stoppen.
Elisa, wat balen dat je niet meer kunt rijden zeg. wietolie heb je dus wel baat bij? Een vriendin zei dat gisteren ook nog tegen me.
Janine, ik had rond mijn 20e ook veel knieklachten. Echt een hele nare pijn, vooral in mn linkerknie. Bleek dus dat ook dit een reactie was vanuit de rug. Sinds mijn rug wordt behandeld, heb ik geen last meer van mn knie.
Toen ik in bed ging liggen, kreeg ik weer een zeurend zeer been, echt de zenuwen, meeste pijn in mn kuit. Met pijnstiller was t wel te doen. Vrder heb ik er geen last van, dus alleen als ik ga liggen. Vreemd. Ik ga eerst even naar de manueel, gaat het daarmee niet weg, dan wil ik uiteraard een doorverwijzing naar t ziekenhuis. Moet je dan naar de neuroloog?
gillian schreef:Rug en bekkenprobleem, telt dat ook?
Scoliose met torsie en coxartrose beide kanten, mn links.
Heb nog niet zo lang geleden deze uitslag gekregen en zit nu aan de diclofenac wat wel werkt maar heb last van bijwerkingen.
Wat gebruiken jullie als pijnmedicatie?
Joolien schreef:Ik weet niet wat me bezielt, maar ik ben nog steeds niet daar de manueel therapeut geweest. Maar nu moet ik echt gaan bellen, want ik heb nu met enige regelmaat een tintelend gevoel in mijn hand. Vandaag al de hele dag. Vanmorgen merkte ik tijdens een oefening toen ik moest staan en daarbij mijn lijf moest ontspannen, dat ik direct tintelende handen en polsen kreeg. Daar schrok ik wel een beetje van. Of is het wellicht beter om morgen naar de huisarts te gaan?
Nynke1 schreef:Ik.
Ik heb mijn rug op drie plaatsen gebroken gehad waarvan 2 wervels blijvend beschadigd zijn.
Krachttraining helpt mij ontzettend + eens in de zoveel tijd naar de osteo. In de eerste 9 maanden na mijn ongeluk heb ik uiteraard gerevalideerd bij een revalidatie centrum, maar bleef veel rugpijn houden en was eigenlijk een beetje ten einde raad. Vorig jaar ben ik begonnen met krachttraining (de eerste paar maanden onder begeleiding van een PT) en had na een maand of 3 gewoon echt bijna nergens last meer van. Nu heb ik door omstandigheden een maand niks kunnen doen en verga van de rugpijn gepaard met uitstraling naar mijn benen. Bizar gewoon. Morgen ga ik weer rustig beginnen met trainen gelukkig.