black_kelpie schreef:Ik heb de diagnose Asperger/ADD gekregen op mijn 22ste. Er vielen heel wat stukjes op zijn plaats moet ik zeggen. Als kind liep ik al bij psychologen en psychiaters maar niemand heeft het opgepikt.
Ik kan me inmiddels vrij goed sociaal wenselijk gedragen, maar het vreet energie.
Een reguliere baan of opleiding is niet voor mij weggelegd, en ik vind het nog steeds heel moeilijk om me daar bij neer te leggen. Ik ben bepaald niet achterlijk en ergens vind ik dat ik dat zou moeten kunnen, maar het lukt niet. Vreselijk vind ik het als me gevraagd wordt wat ik doe in het dagelijks leven, en ik antwoord daar dus ook zelden helemaal eerlijk op. Ik probeer en doe van alles, maar kan niet zoveel als ik zou willen.
Dit is zo herkenbaar. Sinds mijn therapie ben ik wat meer sociaal geworden, maar het vreed energie. Irriteer me ook dood aan de kleinste geluidjes, muisklik, typen, en vooral eten en drinken of mensen die veel bewegen.
Bij mij is er echt iets geknapt aantal jaar geleden, moest een nieuwe opleiding starten en ineens was het te veel. Sindsdien ook geen normaal werk of opleiding meer kunnen doen. Ben ook heel bang dat dit er gewoon niet meer in gaat zitten. Maar hoe je hier achter komt geen idee.
Beantwoord de vragen over werk en opleiding liever niet meer. Ben nu net 21 en het maakt me wel bang voor hoe het verder moet.