Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:MISTRAL94 schreef:Ik vind de reacties wel makkelijk hier met laat het preventief verwijderen. Het is best een ingreep al met al. Jaren terug in het ziekenhuis verstandskies links onder laten verwijderen dit omdat er elke keer een ontsteking bij kwam. Hoewel het erg moeizaam ging is het mij wel meegevallen qua pijn. Wel heb ik 24 uur lang nog flink nagebloed. Kaakchirurg zei over de andere kiezen laat ze maar zitten zo lang je geen klachten hebt. Daar er geen verstandskies normaal in mijn kaak zat.
Ik kwam via mijn tandarts vorig jaar terecht bij het CBT (centrum bijzondere tandheelkunde) in het ziekenhuis omdat lokale verdoving bij mij niet of nauwelijks werkt.Bij de intake werden foto's gemaakt en bleek dat er links boven een normale kies nog in de kaak zat en een verstandskies er in een hoefijzer vorm omheen zat. Vanuit het CBT het advies om dit door de kaakchirurg te laten verwijderen (in een ander ziekenhuis) Dit moest onder volledige narcose gebeuren omdat de ingreep te groot was om in de stoel te doen. De kaakchirurg zei omdat je toch onder volledige narcose gaat halen we de andere verstandskiezen er ook uit. Uiteindelijk zijn er begin januari in totaal 6 kiezen uit gegaan. Ingreep was erg tegen gevallen kiezen waren er moeilijk uit te krijgen en het heeft flink gebloed. Na de operatie in eerste instantie geen pijn door de morfine. Moest een nacht blijven ter observatie. Halverwege de avond begon de pijn en was met paracetamol en naproxen niet meer te onderdrukken. Naar huis gegaan een volgende dag met tramadol onder het mom van de ingreep heeft tegen gezeten dus de napijn hoorde erbij. Ik ben er vreselijk ziek van geweest een maand niet kunnen eten. De zenuw rechtsonder heeft bloot gelegen wat maakt dat het nu nog erg gevoelig is rechtsonderin. Dit heeft tijd nodig en zal als het goed is weer volledig herstellen. De wond rechtsonder is nog steeds niet dicht al gaat het nu de goede kant op. Hoewel mijn tandvlees wel rustiger geworden is had ik het niet laten doen als ik had geweten hoeveel ellende ik ervan zou hebben. En dat allemaal om het preventief te laten doen. Het is maar de vraag of je er last van gaat krijgen in de toekomst. Maak een weloverwogen keus laat je goed informeren ook over de napijn en je herstel. De dienstdoende kaakchirurg die mij in het weekend gebeld heeft zei dat het er allemaal bij hoorde. Dat heeft de kaakchirurg toendertijd dat ik op de wachtlijst kwam te staan niet gezegd. Wat napijn hou je rekening mee maar dit heb ik van te voren niet in kunnen schatten.
Sterkte!
Leuke info in een topic van iemand die net een afspraak heeft![]()
En in de meeste gevallen gaat het gewoon goed. Ik ben blij dat ze er bij mij preventief zijn uitgehaald, als je er eenmaal last van krijgt is dat vaak wel goed mis ook. De mijn groeiden haaks op mn andere kiezen.
De verdovingsprikken waren nasty, de week erna ook met mn hamsterwang. Maar doorgaans gaan er geen mensen aan dood en gaat het ook niet zo als hierboven.
shilady schreef:Ik moet ze alle 4 eruit laten halen en ga dat onder narcose laten doen
Een vd kiezen zit ook in mn zenuw en op de foto staken mijn kiezen uit het leken wel slachttanden
Rot dat je nu weer last hebt ts