Een grote voorgevel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 22:48

SusanH schreef:
ierusju schreef:
Ik heb gekeken bij de Hema, maar ze hadden mijn maat helaas niet op voorraad :(

Ik vind het bijzonder dat essteeg zegt dat ze beha's bij de HEMA koopt. Die gaan niet tot groter dan cup E. Daar ga je dus idd geen beha vinden.

In de winkel gingen de bh's idd niet verder dan E, maar op internet staat dat ze tot H gaan, maar dus nog te klein.

Sheehan schreef:
SusanH schreef:
Ik vind het bijzonder dat essteeg zegt dat ze beha's bij de HEMA koopt. Die gaan niet tot groter dan cup E. Daar ga je dus idd geen beha vinden.

Hier hebben ze ze wel groter! Maar wel zonder beugel en vulling, dus dat gaat wel pijn doen (bij mij tenminste) aan je schouders..

Dat is juist iets wat ik wil voorkomen :+

Airborn schreef:
Ik heb ook 80H en zweer qua sportBH's bij Panache, zitten lekkerder dan mn gewone bh's, heerlijk!!! Veel steun, comfortabel, zacht, niet duur... Ik draag ze zowel met werken als met sporten, hele dag dragen is geen probleem.

Hier ga ik even naar kijken, dank je!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:29

Ik kan op de site van Hema alleen maar beha's tot en met cup E/F vinden (en dat bij de grote maten :+ ).

Beha's van Panache zijn idd fijn, en ook in hippe kleurtjes :j

Chiave

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:38

Als ik inderdaad bij de grote maten bh's kijk van Hema, kom ik maar tot 95E. Dat is mijn ogen nog steeds geen grote maat. :roll:

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:42

Nou volgens mij heb je dan een flinke cup hoor. Reken maar terug; 90F, 85G, 80H enz. Qua cup allemaal even groot maar met een andere omvangsmaat.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:47

Sarah_Elise schreef:
Nou volgens mij heb je dan een flinke cup hoor. Reken maar terug; 90F, 85G, 80H enz. Qua cup allemaal even groot maar met een andere omvangsmaat.

Da's waar. :j Maar blijft belachelijk dat Hema een grotematencollectie heeft en die dan tot cup E gaat. Dan kan ik het dus shaken met 75G.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:02

Ik zweer bij de bh's van Elomi. Momenteel heb ik zowel BH's van PrimaDonna als van Elomi. Was heel blij met de PrimaDonna's totdat ik Elomi tegenkwam. Die zitten mij nog mooier, en als student zijnde zijn ze ook een stuk betaalbaarder! Mijn nieuwste Elomi BH was 58 euro, in tegenstelling tot mijn PrimaDonna's rond de 95-98 euro.

Ik heb mijn eerste Elomi BH in Kijkduin gekocht, aan het strand in het winkelcentrum, waar ze standaard ook grote maten hebben hangen, die gaan tot cup K volgens mij (Ik heb zelf cup H/I). Onwijs lieve vrouw die me hielp en echt eerlijk was wat wel en niet stond :) Ik weet niet waar je aan de kust woont, maar is wellicht nog een optie voor je. Ze hebben daar sowieso ook andere merken in grote maten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:18

Wij hebben hier Indd ook een winkel speciaal voor grote cupmaten. XL lingerie heet die volgensmij en daar heb je echt veel keus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:18

Hebben zij bij Elomi als kleinste omvang 80? Dat is wel jammer, want als ik binnenkort beha's moet shoppen kom ik waarschijnlijk op 75 uit doordat ik wat afgevallen ben.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:33

Susan, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb even gekeken en kan inderdaad geen kleinere omvang dan 80 vinden.
Ook vallen ze qua omvang vrij ruim voor mijn idee, want ik heb één omvangmaat kleiner dan bij mijn PrimaDonna bh's.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:05

Mmmm, jammer. Maat 80 van Prima Donna gaat me nu eigenlijk al iets te ruim zitten. Fijn natuurlijk, maar wordt wel weer een duur grapje nieuwe bh's.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:14

dat is de reden dat ik ze heb laten verkleinen, mijn dochter heeft nu maat 70e, en zodra die oud genoeg is wil ze , ze ook laten verkleinen en ik snap haar.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 19:15

dipstaartje schreef:
dat is de reden dat ik ze heb laten verkleinen, mijn dochter heeft nu maat 70e, en zodra die oud genoeg is wil ze , ze ook laten verkleinen en ik snap haar.

Maar dat wil ik op dit moment niet. Want ook bij borstverkleiningen komen complicaties voor en je blijft littekens zien en daar zit ik niet op te wachten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:20

Ik heb gisteren drie nieuwe Bh's gekocht in Eindhoven, zij hebben ook een webshop.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:43

hier nog een lotgenoot, en toevallig ook met een 80I.
ik heb alleen bh's van prima donna - ze zijn niet goedkoop maar blijven erg lang goed, waardoor de prijs uiteindelijk 'wel meevalt'.
paardrijden doe ik er ook gewoon mee (al probeer ik doorzitten wel te vermijden 8-) ) maar misschien moet ik toch maar eens proberen om een goede sport-bh te vinden.
overgewicht heb ik ook, maar ik heb in het verleden al mogen merken dat bij afvallen mijn borsten dapper dezelfde omvang houden - gelukkig deden ze dat bij mijn zwangerschappen ook, anders viel ik om :D
oa door het gewicht dat je met die voorgevel dagelijks meesleurt, heb ik last van mijn rug, nek en schouders.

en toch, zelfs nu ik 45 ben en mijn kinderwens allang vervuld is, een borstverkleining zie ik niet zitten.
aan de ene kant ben ik bang voor complicaties, littekens en (vooral) lang pijn en niks kunnen tillen - wie gaat dan de paarden doen?
en aan de andere kant, hoe lastig soms ook, die voorgevel hoort ook gewoon bij mij.

kledingtip: alles wat een V maakt aan de bovenkant splijt dat grote volume in tweeën, waardoor het toch wat kleiner lijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:55

Goede BH's zie ik als een diepteinvestering. Ik zweer bij Prima Donna. Draag al 12 jaar niets anders meer. Kost inderdaad wat, maar ik doe er jaren mee. Ik ben zo blij dat ik ze ooit ontdekt heb en niet meer klooi met dat Hunkemöller-spul. Een goede BH scheelt je een kledingmaat en ziet er gewoon veel beter uit.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:14

Ik heb zelf geen (te) grote cupmaat dus ik kan er niet over meepraten. Maar ken je de site annadiva? Ik weet dat ze daar bh's verkopen voor grote maten en volgens mij wel relatief goedkoop.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:15

Ik heb het merk Dacapo ontdekt, wat een heerlijk zittende bh's! In hoeverre ze echt geschikt zijn voor de flinke cup durf ik niet te zeggen met mijn 70F. Heb weinig last ervan, maar het scheelt ook echt om gewoon goede bh's te dragen. Als ik naar de paarden ga draag ik meestal een corrigerend hempje die de boel nog wat steviger maakt. Een voor een dressuurles of intensieve buitenrit ga ik binnenkort maar weer sportbh's zoeken. De afgelopen tijd heb ik niet zoveel en niet zo intensief gereden.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 23:31

@fojoe: bedankt voor je input en tip.:D

safina schreef:
Goede BH's zie ik als een diepteinvestering. Ik zweer bij Prima Donna. Draag al 12 jaar niets anders meer. Kost inderdaad wat, maar ik doe er jaren mee. Ik ben zo blij dat ik ze ooit ontdekt heb en niet meer klooi met dat Hunkemöller-spul. Een goede BH scheelt je een kledingmaat en ziet er gewoon veel beter uit.

Ik snap dat het een investering zal zijn, maar momenteel heb ik daar het geld gewoon niet voor.

Annikoe schreef:
Ik heb zelf geen (te) grote cupmaat dus ik kan er niet over meepraten. Maar ken je de site annadiva? Ik weet dat ze daar bh's verkopen voor grote maten en volgens mij wel relatief goedkoop.

Niet heel goedkoop, maar zeker wel leuk!

Sarah_Elise schreef:
Ik heb het merk Dacapo ontdekt, wat een heerlijk zittende bh's! In hoeverre ze echt geschikt zijn voor de flinke cup durf ik niet te zeggen met mijn 70F. Heb weinig last ervan, maar het scheelt ook echt om gewoon goede bh's te dragen. Als ik naar de paarden ga draag ik meestal een corrigerend hempje die de boel nog wat steviger maakt. Een voor een dressuurles of intensieve buitenrit ga ik binnenkort maar weer sportbh's zoeken. De afgelopen tijd heb ik niet zoveel en niet zo intensief gereden.

Ik heb even snel gekeken, maar kwam uit op een duitse site en die hadden niet heel veel leuke bh's in mijn maat.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:46

ierusju schreef:
@fojoe: bedankt voor je input en tip.:D

safina schreef:

Ik snap dat het een investering zal zijn, maar momenteel heb ik daar het geld gewoon niet voor.

Ik snap dat je student bent en niet veel geld hebt, maar als je aangepaste schoenen nodig hebt dan zou je die toch ook kopen? Ondanks dat het meer geld kost?

Mijn tip voor jou is dus: Ga voor 1 duurdere BH, in combinatie met wat goedkopere. Die duurdere is echt goede kwaliteit en gaat inderdaad, zoals eerder gezegd, lang mee. Dan kan je over een tijdje een duurdere erbij kopen, waardoor je langzaam aan een voorraadje aanlegt.
1 keer per 3 maanden een BH van 90 euro is net zo duur als elke maand eentje van 30 euro. :)

Ik heb gelukkig wel een beetje een kleinere cup dan jij (75F), maar toen ik slanker was had ik 70F. Hierdoor kon ik ook geen enkel 'goedkoper' merk vinden. Nu heeft Livera goede goedkopere varianten, maar die gaan inderdaad maar tot F. Toen ik een tijdje geleden dikker was, moest ik helaas ook naar de duurdere varianten, vanwege de 75G.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:05

Sannens schreef:
Ik snap dat je student bent en niet veel geld hebt, maar als je aangepaste schoenen nodig hebt dan zou je die toch ook kopen? Ondanks dat het meer geld kost?

Mijn tip voor jou is dus: Ga voor 1 duurdere BH, in combinatie met wat goedkopere. Die duurdere is echt goede kwaliteit en gaat inderdaad, zoals eerder gezegd, lang mee. Dan kan je over een tijdje een duurdere erbij kopen, waardoor je langzaam aan een voorraadje aanlegt.
1 keer per 3 maanden een BH van 90 euro is net zo duur als elke maand eentje van 30 euro. :)

Ik heb gelukkig wel een beetje een kleinere cup dan jij (75F), maar toen ik slanker was had ik 70F. Hierdoor kon ik ook geen enkel 'goedkoper' merk vinden. Nu heeft Livera goede goedkopere varianten, maar die gaan inderdaad maar tot F. Toen ik een tijdje geleden dikker was, moest ik helaas ook naar de duurdere varianten, vanwege de 75G.

dat is het, liever 1 echt goed bh (en een goedkope reserve voor als die ene bh in de was zit) dan 5 slechte :)
ik heb eigenlijk maar 2 goede, perfect passende bh's en een oude als reserve :')

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 00:13

Hoe overleven jullie op 2 of 3 bh's? Ik had er 6 die altijd heel lekker zaten en zelfs dan moet ik er soms 1 uit de was vissen. Misschien omdat ik maar twee kleuren heb, maar dan nog. Hoe overleven jullie op 3 bh's?

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:23

Ik heb ook best een flinke maat (grote E) en je gelooft nooit waar ik mijn favo bh heb gehaald. De Primark. Echt bizar. Een simpele zwarte, dat wel maar hij zit echt goed.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:45

Hier ook fijne ervaring met Annadiva, heb een grote cup in verhouding met mijn omvang (60).
Freya is tot nu toe dat bh's heeft in mijn maat, en Panache sportbh's.

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:52

Ik bestel/koop bij naron in Breda of bij chilly Hilversum. Hebben allebei een site. Vind zelf het merk Fantasie fijn. Mooie lingerie en badkleding en nog redelijk betaalbaar.Ulla vind ik ook een fijn merk maar dit is duur en ziet er wat degelijker uit. Sport Bh heb ik van panache.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 01:28

ierusju schreef:
Hoe overleven jullie op 2 of 3 bh's? Ik had er 6 die altijd heel lekker zaten en zelfs dan moet ik er soms 1 uit de was vissen. Misschien omdat ik maar twee kleuren heb, maar dan nog. Hoe overleven jullie op 3 bh's?

In de wasmachine gooien is niet goed voor het behouden van de kwaliteit van bh's. De richtlijn die ik kreeg vanuit een goede lingeriezaak is sowieso altijd met de hand wassen. Zij adviseren 2 dagen dragen en dan even in een sopje. Iets met vezels die dan weer krimpen (net als met een broek die net uit de was weer strakker zit en net als schoenen, kun je ook beter mee afwisselen ipv steeds dezelfde achter elkaar dragen).

Zo vaak (hand)wassen ga ik niet doen, lijkt me ook niet goed. Maar mijn (dure) bh's doe ik ook niet meer in de wasmachine. Kan me goed voorstellen dat de kwaliteit dan beter blijft.