Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:58

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:02

Voor mijn zwangerschap had ik prachtig lang haar. Ik heb net als jij dun haar, maar had zoveel haar en volume dat het altijd goed lag, welk kapsel ik ook probeerde.

Na mijn zwangerschap is de HELFT uitgevallen. Ik had zelfs hele kale plekken |( het volume en de schwung is ook volledig weg en zal nooit meer terugkomen.

Wat ik heb gedaan is toch maar even in laagjes laten knippen. Je kan zelf kiezen voor veel of weinig laagjes. Ik heb het maar een beetje laten opknippen, maar het helpt ontzettend goed om er wat leven in te brengen! Ook voor jou kapsel zal dat zo zijn denk ik.

Permanent zou ik niet doen, dat is echt niet goed voor je haar denk ik :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 00:16

JPS schreef:
Hoe denk je over schouderlengte? Vaak staat dat een stuk vlotter en ook meer verzorgd. Persoonlijk vind ik te lang haar zelden mooi omdat het vaak maar hangt te hangen dus ik zeg; de schaar erin!

Schouderlengte is wat mii betreft prima, zo lang er maar een beetje een model in zit.

Het model dat eerder gepost werd vind ik ook leuk, maar dan net iets langer. Lowlights denk ik nog over na. Even kijken of ze daar morgen tijd voor heeft :D

JPS

Re: Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:23

Als je het korter knipt komt er vanzelf meer model in. Je kunt inspiratie-plaatjes googlen, opslaan en aan je kapper laten zien. Dan heeft hij een idee van de stijl die je leuk vindt :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:33

Wat ik met jou haar zou doen,
Een lange bob maar wel zo dat hij veel volume heeft.
Doordat je haar zo dun is valt het heel sluik waar door het heel futloos lijkt.

Wat je ook kan doen is je haar in een punt laten knippen. Voor korter en naar achter langer. Met veel volume doormiddel van lagen. Zo hou je lengte maar zit er ook een model in.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:24

Wat heb je een prachtige haarkleur!

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk laat doen bij de kapper :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:27

Ik zou voor schouderlengte gaan en het in laagjes laten knippen. Dan zelf goed bijhouden door het te fohnen en wat structuurpoeder/spray te gebruiken. Beetje maizena in je haaraanzet werkt trouwens ook heel goed, maar laat wel een witte waas achter als je niet blond bent.

Ik vind je haarkleur wel echt prachtig zeg <3

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 22:30

Okee.. ff niet lettend op de rest maar alleen mijn haar :Y)

Ze heeft het rond geknipt en er is zeker 10cm af gegaan ;( moest ook wel. Dus aan de voorkant is het korter. Ik had alleen puntjes afgesproken dus daar heeft ze tijd voor ingepland. Maar volgende week gaan er lowlights in. Ben heel benieuwd! :D

Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:38

Ziet er al een stuk voller uit zo! Kleur verschil zal nog mee dimensie geven.. top!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:41

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 22:42

Hoop het idd wel. Mn haar wordt de laatste tijd steeds wat donkerder en ook wat dikker. Vroeger had ik van mezelf heel veel high en lowlights. Het wordt steeds egaler zeg maar. Maar ben met borstelen nu wat eerder klaar haha. En het is een stuk lichter zeg! Had ik niet verwacht!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:54

Staat netjes maar ik zou denk ik je pony wat laten groeien en dan volgende keer schuin laten knippen denk dat dat leuker staat in je gezicht.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 23:13

Roosje01 schreef:
Staat netjes maar ik zou denk ik je pony wat laten groeien en dan volgende keer schuin laten knippen denk dat dat leuker staat in je gezicht.

Heb dat al vaker laten doen, maar ik kan er niet aan wennen. Ik heb geen kleur in mijn wenkbrauwen en heb een hoog voorhoofd. Dat lijkt niet. En ik ben nou niet het type om mijn wenkbrauwe elke keer te laten verven (wat ik ook een keer gedaan heb, maar waar ik ook niet aan kon wennen).

I know, ik ben een muts :+

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:23

Ook niet als je daarbij je haar in een zij scheiding doet?

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:29

ik heb nog langer haar dan jou gehad, en nog dunner. en beetje korter als jou nu:)
en kan er maar niet aan wennen... :')

nu moet ik iedere dag mijn haar nat maken, mouse erin doen en zo volume fohnen. dan haarspray en klaar.

ik zie volgens velen nu niet meer uit als een meisje van 15, maar als een volwassen vrouw :D

je hebt je haar nu echt leuk zitten +:)+

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:32

Lieve TS,

Ik was eerder heel erg verlegen en onzeker over mijzelf. Tot iemand mij vertelde dat dat niet hoefde en ik mocht zijn wie ik ben. Pony is sindsdien verdwenen en heb er geen dag spijt meer van. Nou heb ik niet echt dun haar, maar wel heel stijl waardoor het snel sluik lijkt.

Wat ik veel doe is leuke dingen met mijn haar creeën. Ik zal je een aantal voorbeelden van internet geven doe ik regelmatig maak.
Afbeelding
Afbeelding

Ik doe ook regelmatig dingen met vlechten en invlechten. Maar ook dit hoeft niet moeilijk te zijn. Tip: maak een pinterest account aan en maak een map met diy kapsels! Zo heb je elke dag een andere inspiratie. :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:37

Leffroi schreef:
Roosje01 schreef:

Heb dat al vaker laten doen, maar ik kan er niet aan wennen. Ik heb geen kleur in mijn wenkbrauwen en heb een hoog voorhoofd. Dat lijkt niet. En ik ben nou niet het type om mijn wenkbrauwe elke keer te laten verven (wat ik ook een keer gedaan heb, maar waar ik ook niet aan kon wennen).

I know, ik ben een muts :+

Ik heb ook een hoog voorhoofd en witte wenkbrauwen! Verf ze nu zelf met wimperverf. Erg handig.

Laat ik het mezelf nog een wat erger maken: ik heb een pigment vlek op mijn voorhoofd. Een ooievaarsbeet, je ziet het niet meteen maar let je er op is het makkelijk te herkennen. Met warm of koud weer is hij echt vuurrood. Tja, ik ben er mee geboren. Geen problemen meer mee. Maar het was wel de reden dat mijn moeder me op mijn 2e een pony liet knippen en ik er tot mijn 15e aan bleef plakken. Want ja; 'het leek nergens naar'. Het boeit me niks meer!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:17

Kiekeboefje, doe je je haar zelf? Hoe krijg je dat voor elkaar?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:54

Of anders een knotje? Kan super makkelijk met dun haar vanaf ongeveer schouder lengte en langer, met zo'n haar rol (haar door het gat, rollen en eindjes in elkaar haken). Is mijn standaard hairdo.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:26

antje_vip schreef:
Kiekeboefje, doe je je haar zelf? Hoe krijg je dat voor elkaar?

Ja dat doe ik zelf :P met wat oefening, het baart kunst. Ik was in het begin wat onhandig en zag het er een paar keer niet uit; maar volhouden beloont. Ben blij dat ik veel zelf kan met mijn haar. Hier thuis niemand die me even helpt :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:05

Prachtig haar heb je TS!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:36

Deze lengte is mooi zo! En super dun haar heb je gelukkig niet. Het hangt niet sluik langs je gezicht.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:44

Ts. Leuk zo. Ik ook helaas gezegend met dun futloos haar en een hoof voorhoofd. Ik laat mijn pony dus wel altijd schuin knippen met een zijscheiding en vind dit vaak wat flotter staan dan een rechte pony.
Kan je volgende keer altijd nog een keer proberen. (Ben tegenwoordig weer me eigen asblonde kleur)

Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:57

Waarom doen jullie zo moeilijk over een hoog voorhoofd? Is toch juist veel mooier dan zo'n klein/laag voorhoofd?

En @kiekeboefje, hoe maak je zo iets?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:05

mysa schreef:
Waarom doen jullie zo moeilijk over een hoog voorhoofd? Is toch juist veel mooier dan zo'n klein/laag voorhoofd?

En @kiekeboefje, hoe maak je zo iets?

Tja dat is lastig uitleggen... er staan vast wel filmpjes op YouTube die je dit kunnen laten zien!