pijn links in onderbuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Re: pijn links in onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:09

Ik heb er een hele tijd last van gehad. Kreeg zakjes met vezels van de huisarts en ook gewoon paracetamol innemen. Maar ik heb een spastische darm. Hopelijk, heb jij dat niet.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:11

Is het echt niet een verstopping? Ik had dezelfde klachten en ik bleek behoorlijk verstopt te zijn. Ik moest uiteindelijk aan de poeders en klysma (en er werden foto's gemaakt om te kijken of het alleen ontlasting was) Al heb ik nooit een inwendig onderzoek gehad....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:35

Liselot schreef:
Dan moeten al je organen gespiegeld zitten en dat is een zéér zeldzame aandoening

De pijn kan wel degelijks links zitten hoor

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:40

Geen nierstenen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:42

Polly schreef:
Liselot schreef:
Dan moeten al je organen gespiegeld zitten en dat is een zéér zeldzame aandoening

Dat zei de persoon die ik quotte niet, die had het letterlijk over de blinde darm

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 15:20

chamion schreef:
Is het echt niet een verstopping? Ik had dezelfde klachten en ik bleek behoorlijk verstopt te zijn. Ik moest uiteindelijk aan de poeders en klysma (en er werden foto's gemaakt om te kijken of het alleen ontlasting was) Al heb ik nooit een inwendig onderzoek gehad....

Verwacht ik niet, gisteren nog gewoon ontlasting gehad toen ik al pijn had.
Hier wel PDS, maar mijn "normale" PDS buikpijn voelt heel anders.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:34

Renske_W schreef:
chamion schreef:

Verwacht ik niet, gisteren nog gewoon ontlasting gehad toen ik al pijn had.
Hier wel PDS, maar mijn "normale" PDS buikpijn voelt heel anders.

Dan is het dus ook geen spastische darm, want dat is hetzelfde als pds.

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:41

Ik heb het een dag gehad, en daarna was het weer weg. Daarna nooit meer gehad.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:18

Liselot schreef:
Polly schreef:

Dat zei de persoon die ik quotte niet, die had het letterlijk over de blinde darm

En zelfs bij niet situs inversus zou een appendix links kunnen liggen. Een hele lange appendix bijvoorbeeld (basis zit dus nog wel rechts, maar einde kan links komen te liggen).

Overigens heb je ook partiële situs inversus, waarbij dus maar een deel omgedraaid is.

Maar inderdaad zeldzaam.

Hopelijk gaat het snel beter TS! Zeker dat je niet (deels) verstopt zit? Dan kan namelijk ook flink pijn geven.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 22:34

Nee verstopping ben ik niet bang voor.
Eind van de middag weer ontlasting gehad. :)
Merk nu wel dat de paracetamol het hele scherpe randje eraf haalt.
Het doet nog steeds flink zeer, maar het echte scherpe is ervanaf.
Hopelijk trekt het gauw weg.
Huiver een beetje bij het idee dat er wat met de eierstokken zou kunnen zijn.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 07:59

Helaas, nog steeds niet over na een nachtje slapen. -O-
Vandaag een bruiloft ben benieuwd hoe ik die door ga komen.
Hoop dat het gauw weg trekt anders bel ik dinsdag toch weer de huisarts.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:36

Ik had vorig weekend eigenlijk precies hetzelfde maar dan meer in het midden/rechts. Ook niks gevonden in mijn bloed en urine dus moest het met paracetamol doen. Na 2,5 dag veel pijn en 2x bij de HAP geweest te zijn ging het uiteindelijk vanzelf over, en weet nog steeds niet wat het was, maar het kan dus zo ineens weg zijn! Hopelijk is dat bij jou ook het geval :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:40

Is jouw huisarts toevallig een man? Mijn vriendin had dezelfde klachten als jou. Deze kreeg eerst gewoon steeds een andere pil onder de noemer PMS. Totdat ze van mij verplicht naar de huisartenpost moest toen ze weer zo veel pijn had. Daar kreeg ze een andere arts en stelde ze Lichen sclerosus vast. Schijnbaar is dat slecht vast te stellen door de huisarts vanwege vage klachten en dat het moeilijk herkenbaar is.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:45

Ik was trouwens vergeten te vermelden dat ik toen via de HA een doorverwijzing heb gehad naar de gynaecoloog. Daar is toen mijn hormoonspiegel via bloed getest, inwendig onderzoek incl echo en een kweekje van mijn baarmoederhals. HA dacht bij mij aan cystes, maar het bleek dus dat mijn eisprong erg pijnlijk is.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 10:45

Mijn huisarts is idd een man.
Als het dinsdag nog steeds zo pijnlijk is neem ik weer contact op om idd eens te vragen of er geen echo oid gemaakt kan worden.
Ik hoop stiekem dat het straks gewoon weg is en het nooit meer terug komt.
Maar op de een of andere manier heb ik er geen fijn gevoel bij.
Mijn huisarts heeft overigens geen andere anticonceptie aangeboden.
Heb jaren de pil gebruikt en nu al ruim 2 jaar de nuvaring met grote tevredenheid. :)

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:32

Ik zou toch niet te lang wachten, TS, en ook gewoon naar de eerste hulp of weekendhulp gaan als de pijn blijft.

Ook met een scherp randje er af is constante pijn in je onderbuik ernstig (zeker als zoiets "onschuldigs" als verstopping lijkt uitgesloten). Los van het feit dat de pijn heel vervelend is kan het op allerlei kwalen duiden die niet zomaar vanzelf ophouden, van een ontsteking tot een cyste.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:33

Ik zou ook vlug naar de gynaecoloog gaan. Als het iets ernstig is zoals Lichen kun je er beter betijds bij zijn.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:37

Lichen Sclerosus uit zich toch echt HEEL anders. Bovendien heeft TS daar nog niet echt de leeftijd voor.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:40

Ik vind de eerste hulp wel geoorloofd, ik zou hier niet nog dagen mee gaan lopen en dan pas opnieuw een afspraak bij de huisarts maken.

De pijn houdt al meer dan een dag aan, is vrij heftig, komt duidelijk niet van verstopping en is in een gebied waar organen zitten. Nierstenen, cystes of zelfs buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn dan heel reeële mogelijkheden, en de kans dat het "vanzelf" ophoudt als je enkel pijnstilling neemt is niet zo groot.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:49

hoogendroog schreef:
Lichen Sclerosus uit zich toch echt HEEL anders. Bovendien heeft TS daar nog niet echt de leeftijd voor.

Nee hoor lichen komt al voor de pubertijd voor. Mijn vriendin die het heeft is ook pas 21 en heeft precies dezelfde symptomen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 14:36

Ygritte schreef:
Ik vind de eerste hulp wel geoorloofd, ik zou hier niet nog dagen mee gaan lopen en dan pas opnieuw een afspraak bij de huisarts maken.

De pijn houdt al meer dan een dag aan, is vrij heftig, komt duidelijk niet van verstopping en is in een gebied waar organen zitten. Nierstenen, cystes of zelfs buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn dan heel reeële mogelijkheden, en de kans dat het "vanzelf" ophoudt als je enkel pijnstilling neemt is niet zo groot.

nierstenen zijn het niet en zwanger ook niet. :)
Hebben urine en bloed onderzocht, kwam niks uit qua ontstekings waarden. En was ook niet zwanger.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:44

Nierstenen kunnen nog wel degelijk. Dat hoef je namelijk niet te zien in bloed en/of urine, daarvoor is een buikoverzicht foto voor nodig of blanco CT.

Maar meestal zit de pijn dan ook meer richting de rug/flank of doet plassen (veel) pijn als er een steen in de urineleider of plasbuis zelf zit.

Zou je rond de eisprong van je cyclus kunnen zitten?

Naar hoor, dat het nog niet over is! Ook zo lastig, omdat er aan die kant ook niet heel veel meer zit dan darmen, eierstok en nier. Nu kunnen darmen wel ook echt flink pijn geven. Divertikels, uitstulpingen in de darm en die zijn niet pijnlijk, maar diverticulitis kunnen wel flink pijnlijk zijn (ontsteking van een divertikel) kunnen/kan het nog wel zijn. Vaak is er in het verleden dan sprake geweest van obstipatie, maar hoeft zeker niet.

Ik hoop en duim voor je mee dat het snel weg is!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:50

Dit klinkt als een typische ''eierstok'' pijn, kan door de eisprong komen, een te groot ontwikkeld ei wat nu op de zenuwbaan drukt of inderdaad een verkleving of cyste. Ik kruip icm bovenstaande klachten regelmatig over de grond van de pijn ;-) kan heel heftig zijn dus.
Wat bij mij goed helpt is muurtje bouwen met ibu en paracetamol en een warme kruik ertegen aan. Meestal trekt het met 2 a 3 dagen weg. In welk gedeelte van je cyclus zit je nu TS?
Ik zou voor de zekerheid even een inwendige echo bedingen bij de HA, better safe than sorry!

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:53

Renske_W schreef:
Ygritte schreef:

nierstenen zijn het niet en zwanger ook niet. :)
Hebben urine en bloed onderzocht, kwam niks uit qua ontstekings waarden. En was ook niet zwanger.

Fijn dat je dan in elk geval al wat dingen hebt uitgesloten, maar echt heel rot dat je nog steeds erge pijn hebt. Vooral omdat er geen zekerheid is wat het nou is.

Het is echt geen schande om daarvoor toch eerder dan dinsdag een echo te vragen hoor, ook al denk je dat je de pijn prima kunt "hebben" of dat het niets ernstigs is.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:11

Ik loop al een hele tijd met dezelfde klachten. Allerlei onderzoeken gedaan en de internist gaat er nu vanuit dat het acnes is. Dit is een beklemming van zenuw in de buikwand. Nog even uitslag ct scan afwachten om andere dingen uit te sluiten.
Zoek eens op acnes of je de klachten herkend.