Hoe gaat het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Hoe gaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 01:17

Sommige mensen hebben tact. Andere niet.
Zo'n twee maanden na het overlijden van mijn lief ben ik onderhanden genomen door zijn goede vriend. Dat eindigde in de woorden: "ik heb er weinig zin in om straks in de hemel in elkaar geslagen te worden door T omdat jij uitgemergeld daar was aangekomen een half jaar na zijn dood. Ik ga nu koken, en jij gaat eten."

Tactloos? Nee, het was een eye-opener dat ík niet zo verder kon. Dit heeft mij meer geholpen dan alle "hoe gaat het" vragen.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 05:10

Anders dan de meeste hier zou ik juist wel eens willen dat iemand eens vraagt hoe het nou echt met me gaat...

Maar als het gaat om wat je moet antwoorden wanneer een persoon die ver van je af staat het vraagt, dan zou ik ook maar zeggen "gaat wel" of "gaat goed". Afhankelijk van de persoon...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 21:40

Ik denk dat iedereen wel een echt gemeende vraag zou willen beantwoorden, maar die kom je nog maar weinig tegen.

Eindelijk mijn normale masker verruild voor een design masker. Kreeg voorheen nogal akelige reacties ' hey, chinezen wonen hier niet' etc. Nu net hele leuke reacties. Mensen vinden het een leuke sjaal en de personen die doorhebben wat het is vragen waar je ze kunt kopen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:48

Mijn antwoord is als het niet zo lekker gaat: Goed genoeg om hier te zijn. :o

Succes alvast.
Helpt warmere adem je?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 21:52

Het helpt ervoor te zorgen dat mijn luchtpijp een beetje beter open blijft en natuurlijk neemt het een deel van het risico op een anafylactische shock weg. Ik merk ook wel echt verschil tussen de twee maskers. deze is echt erop ontwikkelt om de luchtvochtigheid hoger te maken en ervoor te zorgen dat de lucht die je inademt warmer is en daar heb ik hem gewoon echt voor nodig.

' Naja, ik lig nog niet onder de grond dus relatief goed.' Is hier een standaard antwoord als ik het een beetje wil weg lachen, maar toch ook wil duidelijk maken dat het niet zomaar een verkoudheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:41

Fijn dat die er is dan. En dan ook nog een leuk printje erop.
Thnx voor de uitleg.

Ik geef ook wel eens: ach, genoeg te klagen, maar kijk hoe goed mijn haar zit vandaag!
Dat zegt meestal genoeg.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 23:48

nog steeds niet gebeld naar de tandarts voor de verstandskies die aan het doorkomen is... en nu net maar even de huisartsenpost gebeld omdat het ontzettend veel pijn begint te doen. Hele verhaal uitgelegd en kreeg als DE tip mee om te koelen met ijsklontjes op het tandvlees leggen en wat ibuprofen met paracetamol mengen. |o

Had me die moeite duidelijk kunnen besparen. Ik heb echt het hele verhaal uitgelegd. Inclusief mijn potentieel dodelijke allergie voor kou (=ijs) en mijn ernstige allergie voor pijnstillers.

Ben nu wel een beetje radeloos, want er komen nog twee verstandskiezen door momenteel. Ach ja, het is absoluut niet het einde van de wereld, maar het is wel knap vervelend.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:06

Zo herkenbaar. Zo krijg ik van mensen uit mijn omgeving nu na het besproken te hebben 2 vragen. Hoe gaat het met jou persoonlijk en vraag 2 hoe gaat het met je ziekte (lyme). Mensen zagen mij alleen nog maar als ziekte, mijn persoonlijkheid scheen niet meer belangrijk te zijn. Ik ben op een gegeven moment ook alleen maar goed gaan antwoorden, ik deed of ze naar mij persoonlijk vroegen. Dat was natuurlijk ook niet eerlijk. Dus ik vraag nu wat iemand wil weten.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:13

Hé ik zie je topic nu pas, om te beginnen echt veel sterkte Romy. :(:)

'Hoe gaat het?' Is inderdaad echt gewoon een kút vraag als ze niet door de juiste persoon of met de juiste intentie gesteld wordt. Ik vind het persoonlijk soms zelfs echt gewoon 'onbeschoft' overkomen, precies alsof we gewoon schapen zijn die de zogenaamde regeltjes om 'vriendelijk/beleefd' te zijn moeten volgen.
Ik vraag nooit aan iemand hoe het gaat als ik geen interesse heb hoe het met die persoon gaat, of als er bijvoorbeeld gewoon helemaal geen tijd is voor een lange uitleg -moest het niet goed gaan-. Daarom vind ik het altijd maar vreemd als je gewoon je buur in de gang tegenkomt en dan krijg je zo een vaag drie seconden gesprek van; 'Hey!'
'Hallo!' Gevolgd door een 'Alles goed?' vraag van die persoon. Precies alsof je even je heel levensverhaal gaat neerleggen. :o
Ik moet wel zeggen dat ik me een hele tijd lang echt onbeleefd gevoeld heb omdat ik dus nooit de vraag terug stelde, ik kreeg er echt een onaangenaam awkward gevoel door. Maar nu word ik er dus eerder kwaad van omdat ik echt niet tegen dat fake gedoe kan. :')

Gelukkig leer je na verloop van tijd wel welke mensen het echt menen als ze vragen hoe het met je gaat, en dan moet je ook absoluut geen schrik hebben om 'te zagen'.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor je wijsheidstanden. :(:)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 21:19

Dankjewel iedereen voor de lieve reacties.

Ik heb gewoon heel snel het idee dat ik andere mensen verveel met mijn verhalen, dus zeg ik niets of hou ik het bij 'goed' Denk ook niet dat dit heel snel gaat veranderen...

5 april gaan alle 4 mijn verstandskiezen eruit onder gehele narcose. Was wel weer even slikken. de kaakchirurg had het over de twee onderste alleen laten trekken en de bovenste laten zitten want die zouden geen problemen veroorzaken. Moest nog even voor een 3D foto en toen ik daarvan terugkwam was ze aan de telefoon met mijn cardioloog. Alle 4 de verstandskiezen moeten eruit zodat ik al 'klaar' ben voor mijn volgende open hart operatie. Tja, dan komt zo'n grote operatie ineens weer heel dichtbij.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:42

Oei, dat klinkt inderdaad erg spannend.

Misschien domme vraag, maar waarom moeten eerst je verstandskiezen eruit voordat je aan je volgende grote open hart operatie kunt beginnen?

En krijg je na je volgende open hart operatie weer meer vrijheid? Ik weet even niet hoe ik dat goed moet omschrijven.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 11:57

Dit doen ze ivm ontstekingen. De verstandskiezen ontsteken vaker dan de andere tanden en een ontsteking in het gebit kan zich heel makkelijk verplaatsen naar het hart. Een ontsteking in het hart is al een hele zware ontsteking en heeft geen hele goede prognose, maar die prognose wordt nog eens veel slechter als je net een open hart operatie hebt gehad. Bij kinderen met een melkgebit verwijderen ze daarom nog wel eens alle melktanden.

Meer vrijheid? Ja en nee. Dit zal zeker niet de laatste oho zijn voor mij en een paar afwijkingen weten ze nog niet goed hoe ze die kunnen verhelpen en zullen ze waarschijnlijk dus moeten laten zoals het nu is. Bij deze gaan ze waarschijnlijk een deel van een verdikkende hartspier weghalen en misschien een paar kleppen vervangen. Dat betekend dus ook dat ik aan de hartmedicatie moet voor de rest van mijn leven. Daarnaast heb ik nog genoeg andere aandoeningen die ervoor zorgen dat ik gewoon vaak naar het ziekenhuis moet, in de toekomst nog operaties krijg en er iedere dag wel een beetje last van heb.

Maar het betekend wel dat ik voor een tijdje weer fitter ben en waarschijnlijk weer meer gevoel in mijn been krijg. Ook de controle over mijn linkerbeen zou dan terug komen. Deze begint nu in rust voortdurend te trillen en is ook heel vermoeiend voor die spieren.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:15

Dus een dubbel gevoel, als ik het goed begrijp!?

Je had onlangs zo'n "ademsjaal" gekocht om de in te ademen lucht wat op te warmen (tenminste als ik het goed herinner). Moet je die na je oho blijven gebruiken? Of verbetert zich dat ook?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 14:05

Het mondkapje moet ik voor de rest van mijn leven blijven gebruiken bij temperaturen onder de 14 graden. Wel gaan we nog een antibiotica kuur doen van een paar weken die soms iets van de allergische reactie wegneemt, maar dit is dus een experiment en nog niet wetenschappelijk bewezen. Al zou de reactietietemp. Van 14 naar 10 verlaagd worden ben ik al blij...

Die temperatuur allergie is dus een van de aandoeningen die los staat van mijn hart, maar wel dodelijk is als ik er niet goed op let.