Momenten in een rolstoel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ievie

Re: Momenten in een rolstoel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 08:56

Dat kinderen kijken en dingen vragen vind ik niet erg. Als volwassenen dat doen (ook als ik op krukken loop), vind ik minder een succes. Heb zelfs een keer gehad dat ik in een lift stond en iemand me dat vroeg. Ik gaf aan dat ik het een beetje vreemd vond daar op te antwoorden (korte versie). Zegt ze: "ja ik dacht ik vraag het maar gewoon, want die jeugd van tegenwoordig heeft altijd wat" 8)7

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:20

Mijn moeder heeft reuma en zit met dagjes weg of winkelen ook regelmatig in een rolstoel. Heel eerlijk, in het begin mocht ik haar ook graag even op de achterwielen zetten.. tot ik zelf mijn voet brak en haar rolstoel ook een dagje meenam, en het natuurlijk ook bij mij gedaan werd. Oef, doodeng zeg..

Dat heb ik dus wel afgeleerd. Mijn moeder vind het heel moeilijk om te accepteren dat die rolstoel soms echt nodig is. Dat breekt mijn hart. En dan inderdaad mensen die aan mij vragen 'of zij ook wat drinken wil?', wisselgeld aan mij terug geven in plaats van aan haar. Woest word ik er van. Mijn moeder verdrietig, en ik WOEST. Ik merk ook dat ik eigenlijk niet in staat ben om dan nog vriendelijk te blijven.

Wat ik ook heel vervelend vind is als we ergens parkeren op de mindervalide plekken, mensen tegen me zeggen dat ik daar niet mag staan. Of speciaal naar de auto toe lopen en de kaart gaan checken. Ik snap wel dat een gipsbeen er erger uitziet als iemand met reuma wat onzichtbaar is, maar kom op... bemoei je er niet mee.

Kortom, voor mijn moeder moeilijk en verdrietig, voor mij vooral veel woede en frustratie.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:34

Zorro, ik heb ook reuma.
Ik heb ook een ebike. Iemand, een oudere dame, zei, moet zo'n jonge meid (toen 29) een ebike? Fietsen is goed voor je! (Ik ben behoorlijk stevig...)
Toen heb ik gezegd, zullen we ruilen? Ik uw gewone fiets en uw lichaam, u mijn ebike en lichaam. Met alle pijn en pillen. Toen was het stil...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:39

Ik ben zelf ook niet helemaal gezond en heb daardoor ook een ebike. Ik kan heel veel en mag zeker niet klagen, maar fietsen op een gewone fiets is niet haalbaar. Dus superblij met mijn ebike. Ik heb hem in omafiets model, dus het valt iets minder op. Maar krijg er ook wel eens opmerkingen over inderdaad.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:41

Och, in de rolstoel zeggen mensen ook dingen als 'wat zonde van zo'n jonge griet' of 'daar ben je toch te jong voor'. Vooral oudere mensen die zulke dingen zeggen, of me zielig vinden omdat ik mezelf 'moet' rollen. Mensen kunnen echt giftig naar mijn man kijken als ik wat moeite doe om een helling op te komen en hij gewoon naast me loopt en zelfs meegemaakt dat een wildvreemde ging duwen terwijl ik gewoon met mijn zus naast me aan het kletsen was.
Mensen zijn raar, maar ik zal volgens anderen ook weer raar zijn, dus dan is de wereld toch weer in balans. :+

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:08

Ik heb ook meer dan eens meegemaakt dat ik werd behandeld alsof ik achterlijk was, geld teruggeven aan mn vriend terwijl ik betaalde enzo, maar hier in de buurt kennen ze me inmiddels wel.

Ik rijd overigens rond in een RSX van TNS, hiervoor had ik een quickie helium, maar dat nooit meer, zo ontzettend veel problemen mee gehad..

En ik heb er een handbike van stricker bij, en voor langere afstanden die ik zelf moet rollen heb ik twion wielen. Voor mij een hele fijne combi, die 3!