Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MusicIsLife schreef:Heel herkenbaar. Hier ook ineens hele heftige huidproblemen gehad. Hele ontstekingen en mijn gezicht inmiddels vol met littekens. Ik heb echt zoveel geprobeerd maar niks hielp. Uitiendlijk nu de roaccutane gehad. En het probleem is opgelost ! Jammer dat ik dit niet eerder heb gekregen, ook al is het rotzooi... Oorzaak zijn we aan het zoeken, maar mijn gezicht is in elk geval weer onstekings en puistvrij! Zou het niet zo snel zeggen, maar als het net zulke cystes zijn als ik had, zou ik toch proberen of je tijdelijk de roaccutane mag...
kimberly1995 schreef:Wanneer zijn deze huidproblemen begonnen ts?
Janine1990 schreef:kimberly1995 schreef:Wanneer zijn deze huidproblemen begonnen ts?
Dit precies? Zo'n vier maanden geleden...
Ruim 10 jaar geleden begon de pityriasis versicolor (dus ver voordat ik aan de prikpil ging)
En zo'n zes á zeven jaar geleden heb ik een aantal eczeemplekken gehad. Op mijn ene borst en veel op mijn hoofd.
Door een shampoo zonder sulfaten en parabenen etc. heb ik daar geen last meer van.
Undefined schreef:Ik heb een paar jaar terug ook een huidprobleem gehad. Toen ik wisselde van pil (ik had de Diane) kreeg ik ineens allemaal kleine puistjes vlak boven m'n borsten en ook best wat oo mijn gezicht. Ik ben toen naar de dokter geweest en die raadde me aan gewoon weer terug te gaan naar de Diane. (Zal vast niet iedereen huisarts doen trouwens.)
Toch maar gedaan en sinds toen echt nergens last meer van. Zonder Diane heb ik ook een veel vetter hoofdhuid, zweet ik meer (wat je ook beter kunt ruiken, met Diane is het vrijwel geurloos) en groeit m'n lichaamsbeharing sneller
magda_90 schreef:Rituals zit vol met rotzooi, als je dat gedeelte wilt aanpakken dan zou je terug naar de basis kunnen gaan: simpelweg aseptische zeep als Aleppo en als dagcrème bijvoorbeeld Arganolie. Je huid heeft even tijd nodig om te herstellen maar ikzelf merk nu dat alles zoveek rustiger en mooier is.
En inderdaad wat is er in de periode gebeurt toen het begon?
Undefined schreef:Oke. Ik zou het nog even aankijken, hoe de huidige behandeling werkt en wat de huisarts eventueel zegt. Maar als het een hormonaal probleem is zou een pil zoals de Yasmin best kunnen werken, mocht het over een tijd nog niet opgelost zijn.
Janine1990 schreef:elenaMM77 schreef:als het goed is kunnen ze met bloedprikken sowieso je hormoonwaarden bepalen..
maar ik weet niet of je op de pil staat? soms wil hormonale anticonceptie wel helpen tegen acne en of huidontstekingen..
de grootste aanwijzing dat het mogelijk hormonaal is, dat het issue een golvende beweging maakt in het ritme van je periode.. wil niet zeggen dat het opvlamt juist met de menstruatie of de eisprong.. maar wel dat het komt en gaat of heviger en minder hevig wordt in een bepaald ritme
Ik gebruik al ruim 9 jaar de prikpil, wat inhoud dat ik waarschijnlijk niet eens een eisprong heb... Heb ook totaal geen last van stemmingswisselingen oid, ook nooit gehad met de pil...
Janine1990 schreef:magda_90 schreef:Rituals zit vol met rotzooi, als je dat gedeelte wilt aanpakken dan zou je terug naar de basis kunnen gaan: simpelweg aseptische zeep als Aleppo en als dagcrème bijvoorbeeld Arganolie. Je huid heeft even tijd nodig om te herstellen maar ikzelf merk nu dat alles zoveek rustiger en mooier is.
En inderdaad wat is er in de periode gebeurt toen het begon?
Wat voor rotzooi zit er in Rituals dan?
magda_90 schreef:Het verschilt een beetje per product, maar over het algemeen zitten er alcohol, parfum, glycerol etc in die voor een al onzuivere huid best agressief zijn. Heb je een foto van de ingrediëntenlijst eventueel per pb?
Babeth schreef:Ik ben 28 en heb nog erg veel last van puistjes in mijn gezicht, ook heb ik last van zomergist. Dat laatste is opgelost met selsun.
De acne krijg ik van vlees en zuivel, alles eigenlijk waar hormonen inzitten. Helemaal vleesloos lukt mij helaas niet, ik heb het een tijd geprobeerd, maar ik krijg nog meer gezondheids problemen van helemaal geen vlees meer eten. Zuivel was de grootste boosdoener, daar ben ik al een tijd helemaal vanaf gestapt en mijn huid is een stuk rustiger. Ik heb nog steeds puistjes, maar het is nog maar minimaal.
Joy_Mennings schreef:Mag ik vragen hoe lang je gestopt bent met het eten van suiker?
Janine1990 schreef:Joy_Mennings schreef:Mag ik vragen hoe lang je gestopt bent met het eten van suiker?
Ik ben niet gestopt, ik heb het alleen geminderd.
Zeker na de decembermaand ging ik er vanuit dat dit een grote boosdoener was. Normaal nooit gevoelig voor suiker, wanneer ik geen suiker krijg heb ik ook geen last van afkickverschijnselen.
Maar ik denk dat overdaad nooit goed is, en dan is in december overdaad nogal een understatement![]()
Als ik kijk naar twee weken geleden, waarbij ik geen varkensvlees at, toen drie dagen achter elkaar wel (speklapje bij de stamppot, uitgebakken spekjes bij de kapucijners en een berehapje) varkensvlees at, werd het beduidend slechter. Ook afgelopen week heb ik varkensvlees gehad, op vrijdag shoarmavlees en op zondag een groente/hamburger ook bereid met varkensvlees.
Gisteravond geen varkensvlees en de huid lijkt meteen rustiger.
Joy_Mennings schreef:Okee, ik denk dat je bij suiker sowieso pas later verschil merkt.
Ik heb een heel aantal weken geen toegevoegde suikers meer gegeten en merkte bij week 5 pas verschil met mijn huid. Ik had zelf ook geen 'afkickverschijnselen'.
Er zit ook een verschil in minder suiker eten door minder te snoepen of minder toegevoegde suikers te eten. Ik zelf merkte dat suiker echr bijna overal in zit: brood, vlees, pasta en noem maar op. Onbewust eet je dus toch heel veel suiker.
Ik ben nu alweer een tijdje gestopt met suikervrij eten en merk toch wel veel verschil met mijn huid. Ga daarom binnenkort toch maar weer beginnen met suikervrij eten.