Weerstand opbouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 14:59

De afspraak bij de huisarts is gemaakt.. kan vanmiddag nog terecht.

Tanjaatjuhh: meer verkoudheidsgriep en echt spierpijn, pijn in de botten, moe, lamlendig, lusteloos enz. Buikgriep heb ik zelden.
Ik drink minstens 1.5 liter thee of water per dag, en max 3 koppen koffie

JPS

Re: Weerstand opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:01

Succes vanmiddag!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:23

Met kerst was ik bijna twee weken ziek en het was al die tijd eigenlijk niet echt over. Gisteren ineens megaspierpijn, pijn in botten en gewrichten en verhoging, klappertanden en WEER hoesten.

Hoor van meer mensen dat deze griep maar duurt en duurt en als je pech hebt gewoon wéér toeslaat.

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:12

Er heerst op het moment een flinke griep die maar niet over wil gaan.
Symptomen van deze griep komen heel erg overeen met jou klachten.
Goed rusten, genoeg slapen... goed uitzieken?
Beterschap!

Hier helaas ook al een week op bed met griep & hoofdpijn die niet over wil gaan.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 17:35

Ik ben er van op de hoogte dat de griep die op moment heerst hardnekkig is. Alleen heb ik deze klachten (het oppikken van alles wat rond gaat) al wel een paar jaar

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:45

Oh dat is echt heel erg vervelend! Wat zei de huisarts ?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 21:09

Hij heeft een algemeen onderzoek gedaan. Bloeddruk meten, hij heeft geluisterd naar mijn hart(slag) en longen, en heeft met zo'n knijper op mijn vinger gezet. Wat hij hier mee precies gecontroleerd heeft weet ik niet :o

Ook adviseerde hij zelfs om bloed te laten prikken. O.a. een totaal bloedbeeld, nierwaardes, vitamine B12 en D3, foliumzuur en schildklier functie. Of dit alles is, geen idee maar dit heb ik onthouden.
Morgen prikken en dan kan ik vrijdag al bellen voor de uitslag en indien nodig weer daar komen. De uitslagen kan ik ook sowieso geprint ophalen.

Deze keer had ik de huisarts waar ik ook echt ingeschreven stond, en niet een van de andere artsen die in dezelfde praktijk werkzaam zijn. Heb ook de afspraak kunnen maken dat als het geen spoed of niet dringend is, ik atijd een afspraak bij hem kan maken. Voelde mij echt serieus genomen. Bij een van zijn collega's voelde ik mij echt niet serieus genomen en achteraf terecht. Want in mijn bloedwaardes van vorig jaar gaf hij ook aan dat mij B12 waarde zeker in het grijze gebied zat en in zijn ogen zelfs laag. Zijn collega vond de waarde toen prima. Hij gaf ook aan dat dat intern zeker nog even besproken werd.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:16

Echinacea. :) Alleen niet gebruiken bij auto immuunziekten.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:17

Ik en mijn vriend zijn nooit ziek... en wij zijn twee malloten die dag in dag uit in korte broek lopen. Door de sneeuw in de Alpen, met gure wind, in de regen, ... Enige stomme is dat als je met je pony gaat lopen en je nooit oplet met plassen, dat je nadien ff een washandje langs je kuitjes moet halen :D
Wel dragen we uiteraard fatsoenlijke schoenen en een degelijk jasje, als je lijf maar warm is.

Oh en het helpt om een gezonde afstand van kleine kinderen te houden. Die dingen zijn echt mega infectiepoelen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 21:26

Ik wacht nu even de uitslagen af, en aan de hand daar van ga ik verder kijken.

Afstand houden van kleine kinderen is in mijn geval lastig met verschillende nichtjes en een neefje die regelmatig over de vloer komen.
Met dit weer in een korte broek zie ik niet zo zitten. Maar ik kleed mij ook niet extra warm. Vaak gewoon een spijkerbroek met dunne trui of t-shirt met een dun vestje er over heen.

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:16

Knijpertje op je vinger meet het zuurstof gehalte in je bloed (saturatie)

Ben benieuwd wat er uit je bloed waardes komt. Fijn en gelukkig maar dat je je nu serieus genomen voelt. Anders is het ook niks en blijf je twijfelen.

B12, foliumzuur, ijzergehalte etc zijn zeker belangrijke punten. Door een te kort kan je zeker niet leuke dingen krijgen.
Iniedergeval verzorg je goed & veel beterschap!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:04

Vanochtend toch maar even langs de huisarts geweest. Bloedonderzoekje gedaan om vast te stellen of het om een virusinfectie ging of bacteriële infectie. Keurig binnen een paar minuten ter plekke de uitslag. Gewoon dom griep en geen longontsteking gelukkig

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:12

Wow dat is een snelle uitslag! Ziek maar goed uit..

Hier al 1,5 week ziek op bed het blijft maar duren.
Eerst last van een groot ijzer te kort (bloedarmoede) met daarbij die rot griep, alweer...
En nu ook mega mega hoofdpijn op m'n slapen, druk op m'n ogen, blijkt clusterhoofdpijn. Medicijnen gehad zodat de druk weggaat komt er een soort mega migraine opzetten kon letterlijk niks meer zien/horen. Hap gebeld want bij deze medicijnen mag ik geen pijnstillers zei de huisarts. Komt u toch maar, nou blijk dus last te hebben van 2 hoofdpijnen (spierspanningshoofdpijn). Zijn we mooi mee 3x daags 50mg tramadol, leuk.. maar werken doet het niet!

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:33

Onze weerstand begint in onze darmen, dus je zou kunnen gaan proberen die op peil te brengen. Dat kan op verschillende manieren. Probiotica is daar een goede voor, maar ook dat kun je binnen krijgen op verschillende manieren. Kefir is onder andere een manier. Maar er zijn ook poeders van bijv Orthica die de darmflora op peil brengen.
Beide hebben veel bacterien, kefir (mits gemaakt van rauwe melk) heeft nog extra vitamines in zich.
Verder kun je vitamine C gaan slikken, dat mag gerust 1000mg zijn.
Mocht je meer informatie willen over Kefir pb me maar.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 21:20

Kiomiamigo: je hebt pb :)

Morgenochtend de huisarts bellen voor een afspraak om de bloeduitslagen te bespreken. De huisarts gaf maandag aan dat het wel telefonisch kon, maar ik ga toch liever even langs.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 13:26

Ik heb inmiddels de bloeduitslagen besproken met de huisarts. Mijn B12 waarde is mooi gestegen naar iets op de 400.
Nu is mijn vitamine d3 aan de lage kant. Dus daar nu capsules voor gehaald. Daarnaast raadde hij mij inderdaad aan om een probiotica achtig iets te gaan proberen, omdat ik in het verleden veel antibiotica heb gehad

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:41

Heb je toevallig je keelamandelen nog?
Wanneer je je ziekig voelt, voel je dat vaak als eerste in je keel??

Ik heb dit ook heeeel lang gehad, zeker 7x per jaar goed ziek.
En dat zeker 5 jaar lang al... wist het ook niet meer, meer fruit gaan eten, afgevallen, meer gaan sporten, vitamines gaan slikken en bleef gebeuren.
Bleek dat ik chronisch ontstoken keelamandelen had en bij elk vleugje was ik ziek...

Nu zijn ze eruit en sinds de operatie geen koorts/griep oid meer gehad. Dus is een optie!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 13:47

Firefly4: nee, die zijn 15 jaar geleden al verwijderd ;)

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:07

oke dan zou dat het niet zijn ;) Had natuurlijk gekund :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 14:26

Ja had zeker gekund.
Ik ga mij maar eens even verdiepen in het weerstand verhogen via kefir of probiotica

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:02

ItsMe2 schreef:
Firefly4: nee, die zijn 15 jaar geleden al verwijderd ;)

Dat dacht ik ook... Maar vorig jaar is bij mij na 21 (!!!) jaar nog een restje verwijderd die niet zichtbaar was. Zat keurig ingekapseld. Waar ik daarvoor in drie maanden drie keer ziek werd, ben ik al een jaar niet meer ziek geweest *\o/*

Maar ik had wel echt de klachten die daarbij horen... Weet niet wat jouw griepje betekent?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:29

ItsMe2 schreef:
Ja had zeker gekund.
Ik ga mij maar eens even verdiepen in het weerstand verhogen via kefir of probiotica

Ik vind symbioflor een fijn merk. (Eerst een paar keer een 'groen' flesje 'pro', daarna 1 en 2, rood en blauw afwisselen.)
Tip: bij verkoudheid ook een druppeltje in je neus doen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:40

Je hebt er wel speciale yoga oefeningen voor, niet wat je ziet, de cobra en de brug en d zonnegroet, maar een wat vuriger soort.
Ze stonden jaren geleden in de Onkruid, bij ons thuis, toendertijd, deden we dat gezamelijk, erg leuk en erg effectief.
Hele winter niemand ziek geweest.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:45

Sinds ca. 3 maanden ben ik begonnen met elke ochtend een smoothie te drinken met fruit en daarnaast nog een stuk fruit elke dag te eten. Ik voel me aanzienlijk fitter. Fruit helpen, kan dus wel echt helpen. Nou lees ik dat je gezond probeert te eten, maar zorg je er dan ook voor dat je elke dag voldoende fruit en groente binnenkrijgt?
Beterschap verder. Ik ben benieuwd of het bloedonderzoek nog iets voor je uitwijst. :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:23

In een van mijn eerdere posts heb ik de bloeduitslagen al vermeld ;)
Ja ik eet 2 stuka fruit per dag en 150-200 gram groente per dag.