Ik las je verhaal en dacht bij iedere zin "nu zal ze vast 112 bellen". Niet dus. Heb weinig toe te voegen aan de rest: zoek een ziekenhuis op. Je lijf gaat naar de knoppen zo. Een nieuwe baan is te vinden, een nieuw lijf niet.
Sokje_6
Geplaatst: 13-02-17 09:13
Je hebt ook nog kans dat er een stuk in je rug niet zo goed vanaf komt. Hoef je nu nog niet te merken, maar 1 keer ergens tegenaan stoten en die wervel scheurt verder. Wordt nu zwaar belast door je bekken. Dan krijg je een dwarslaesie en zijn iig je benen (vrijwel onherstelbaar) verlamd. Alvast succes.
Ga foto's maken.
Herstel duurt sowieso lang, dus stel ze ontslaan je dan sleep je ze eerst voor de rechter en zoek je daarna een nieuwe baan. So be it.
Laatst bijgewerkt door Sokje_6 op 13-02-17 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Eliine
Geplaatst: 13-02-17 09:15
Tja TS wat wil je nu precies? Een schouderklopje omdat je met (misschien wel) een gebroken bekken naar je werk bent gegaan?
Weet je wat ik denk, dat ze op je werk helemaal niet blij zijn met iemand die niet naar zichzelf en haar lichaam luistert. Want weet je, wanneer je na zo'n ongeval stug doorloopt maak je nog veel meer stuk met een enorm groot risico dat je er zo direct nog véél langer uit ligt op je werk. Daar zou ik als werkgever al helemaal niet blij van worden. Liever iemand die verstandig is en na zoiets naar de ehbo gaat om te redden wat er nog te redden valt. Dan eigenwijs doorlopen onder het motto ik ben onmisbaar en er vervolgens voor zorgen dat je er misschien wel maanden of nog veel langer uit ligt.
Little_Gift
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 09:16
Ik ga zometeen naar het ziekenhuis... ik denk dat het inderdaad het beste is deze keer te luisteren. Sorry voor het topic, wou niemand tegen de schenen schoppen hiermee...
Nou zeg als je mijn dochter was geweest dan was ik rechtstreek na het ziekenhuis toe gereden. En je daar helemaal laten onderzoeken of je nu wilde of niet wilde ik nam je toch echt mee na binnen, dit is niet normaal hoor. Om je verhaal zo te lezen ben je bikkel hard en heb je een super hoge pijngrens.
Wat ik ook niet snap is dat je geen vrij kan nemen van je werk, het is jou lichaam toe en niet van je baas ?
Elk mens moet zich kunnen ziekmelden in deze situatie. Dus als jij 41 graden koorts hebt ga jij ook gewoon naar je werk? Lijkt mij juist gevaarlijk deze situatie. Stel je valt flauw terwijl je bezig bent met je werk. Ik zou heel snel naar het ziekenhuis gaan... Maar gelukkig ga je ook en hoop dat het wel 'meevalt' en dat je geen ergere schade hebt opgelopen omdat je niet meteen bent gegaan.
milatje
Geplaatst: 13-02-17 09:37
Wat een lelijke val heb je gemaakt. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat je met de ambulance opgepikt zou zijn en verbaas mij - net als de rest - dat je nog rond loopt.
Ik kan mij overigens je angst voor het verlies van je baan wel voorstellen. Maar wat is er belangrijker: je baan verliezen of misschien wel een been verliezen/blijvend letsel over houden/invalide worden? Ik zou het voor mijzelf wel weten! Tevens, mocht je werkgever besluiten je er om de een of andere reden uit te gooien dan kan je je ook afvragen of jij wel zou moeten willen werken voor zon werkgever?
In ieder geval zou ik je aanraden om naar de huisarts te gaan en je door te laten verwijzen naar het ziekenhuis (zo gaat het in Nederland in ieder geval). Een ambulance bellen zou ik persoonlijk nu 'te laat vinden'.
Hopelijk valt het inderdaad mee! Laat je nog even wat horen als je geweest bent? Sterkte
saskiaojan
Geplaatst: 13-02-17 09:38
Little_Gift schreef:
Nee tuurlijk niet maar ik ben 30, zij kan mij niet aan mijn hand het ziekenhuis insleuren en dat vindt ze zelf ook heel erg
Ik ben 34 maar mijn vader, vriend en als mijn moeder is nog was geweest hadden mij echt wel aan mijn hand het ziekenhuis ingesleurd
Goed dat je, nu naar het ziekenhuis gaat? Ik ben benieuwd.
x_Jeanine_x
Geplaatst: 13-02-17 09:42
Jeeetje. Ik donder uit een band in de glijbaan en breek mn ruggenwervel en kon totaal niks. Moest van het zwembadpersoneel zitten en toen ging ik zo goed als out en kwam de ambu. Bleek ik ook nog scheurtjes op de nieren te hebben dus inwendige bloedingen.
En jij bent gewoon aan het werk! Je hebt maar 1 paar bekken en rug! Ff rondje huisarts en ziekenhuis!
Ik zit inmiddels 3 weken thuis word ramgek. Maar mn lijf heb ik hopelijk nog minimaal 50 haar nodig, dan ben ik 75
Hoe ga je trouwens naar het ziekenhuis? Ik hoop niet zelf rijdend met de auto??
JoT
Geplaatst: 13-02-17 09:43
Niemand is onmisbaar, jij ook niet. Je assistent zal het even alleen moeten redden en dat zal vast wel goed gaan. Spreek eventueel af dat in ernstig geval van nood je telefonisch dingen kan uitleggen. Komt heus wel goed hoor, als je in het diepe wordt gegooid, leer je heel snel zwemmen. En als je terugkomt, dat weet iedereen ineens heel goed hoeveel jij eigenlijk allemaal doet
Als je een vaste baan hebt, dan kunnen ze je echt niet zomaar ontslaan, zeker niet als je ziek bent. Als je een tijdelijk contract hebt ligt dat iets anders ja, dan kunnen ze een stuk makkelijker van je af komen, maar ook daar zitten haken en ogen aan. Even gezocht op internet:
Loopt uw tijdelijke contract af tijdens uw ziekte, dan hoeft uw werkgever uw contract niet te verlengen. Uw ziekmelding is dan niet van invloed op de beëindiging van uw arbeidsovereenkomst. Uw werkgever moet u wel ziek uit dienst melden zodat u bij het UWV een Ziektewet-uitkering kunt aanvragen.
Uw werkgever moet hierbij ook rekening houden met de aanzegtermijn als uw contract minimaal 6 maanden heeft geduurd. Deze aanzegplicht houdt in dat uw werkgever u minstens een maand vóór afloop van het contract moet aangeven of het contract eindigt of niet. Doet uw werkgever dit niet of niet op tijd, dan moet hij u een boete betalen per dag dat de uiterlijke aanzegdatum is overschreden. De boete is gelijk aan één dag loon per dag met een maximumboete van een bruto maandsalaris.
Ik ben het met je eens dat een baan iets is waar je zuinig op moet zijn tegenwoordig. Maar dat je is lijf ook... Als jij door dit soort wegcijferende gedrag straks voor de rest van je leven met lichamelijke problemen rondloopt, heb je pas echt een uitdaging.
Heb je al eens overwogen om lid te worden van een vakbond? Dan sta je toch weer wat steviger in je schoenen.
Samenvattend: niet naar je werk gaan - wel via je huisarts naar het ziekenhuis gaan - wees zuinig op jezelf.
Laatst bijgewerkt door JoT op 13-02-17 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt
ApplePapple
Geplaatst: 13-02-17 09:44
Dat je überhaupt zo'n topic opent met deze vraag..... sluit Me volledig aan bij de rest! Zie dat je gelukkig naar het ziekenhuis gaat, goedzo!
joyce_eddy
Geplaatst: 13-02-17 09:44
Verstandig om naar het ziekenhuis te gaan.. je gezondheid gaat voor alles.. en als je baas je hierom wilt ontslaan moet je je afvragen of je er wel voor wilt werken...
Missbeauty30
Geplaatst: 13-02-17 09:50
Goed van je dat je toch besloten hebt om naar het ziekenhuis te gaan. Ik wil je veel sterkte wensen!!
Aukelizzy
Geplaatst: 13-02-17 09:50
Verstandig dat je naar het ziekenhuis gaat.
Wbt het gevoel van je werk kan ik dan wel weer goed begrijpen. Ik ben afgelopen maandag ontzettend lelijk van paard gevallen. Ben naar de huisarts gegaan en vanaf daar alsnog per ambulance met toeters en bellen naar het ziekenhuis gebracht en na allerlei scans van mijn hersenen en nek bleek ik licht hersenletsel te hebben. Mijn eerste reactie was ook, maar ik moet morgen gewoon werken. Ik ga mij niet ziekmelden. Was ook bang dat ze me eruit zouden knikkeren. Helemaal debiel natuurlijk, wie gaat er nou z'n gezondheid op het spel zetten voor werk... Uiteindelijk ziek gemeld, leidinggevende nam het super op. Ik moest alle tijd nemen om te herstellen, dat was het belangrijkste. In de tussentijd zoekt ze een vervanger en anders liepen ze wel een stapje harder zei ze. Dus niet te bang zijn.
Veel succes in het ziekenhuis. Laat je ons even weten hoe het afloopt?
Ianrowan2009
Geplaatst: 13-02-17 09:57
Laten we TS nou niet allemaal aan gaan vallen omdat ze iets niet doet wat wij wel zouden doen. Is niet leuk, is dit topic ook niet voor bedoeld. TS is 30 dus heeft geen opvoeding meer nodig, maar adviezen. Houdt het vriendelijk svp.
TS, goed dat je alsnog naar het ziekenhuis gaat! Daar ben je in goede handen! Sterkte!
Veel succes bij het ziekenhuis ts, hoop dat het meevalt.
Renske_W
Geplaatst: 13-02-17 10:06
Ik dacht ook bij iedere zin wanneer komt de ambulance?
Goed om te lezen dat je toch naar het ziekenhuis gaat TS! Je hebt een lelijke smak gemaakt. Hier ook ervaring ermee, met springen tijdens een cursus van paard gevallen en kon niet meer op. Ik met ambulance naar het ziekenhuis, en vader van cursusgenoot bracht de 2 paarden die ik bij had naar huis. Uiteindelijk bleek ik alleen een zwaar gekneusde heup te hebben. Week thuis gebleven van werk en daarna aangepast werk gaan doen op het werk tot ik voldoende hersteld was om mijn gebruikelijke werkzaamheden te doen.
Hopelijk zijn het alleen zware keuzingen. Daar kan je al veel pijn van hebben! Volgende keer direct even iemand bellen Liever bevestiging voor je weer aan het werk gaat (had je gister al kunnen hebben), dan had je vandaag niet weg gehoeven en al pijnstilling gehad