Voedsel vergiftiging of buikgriep?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Re: Voedsel vergiftiging of buikgriep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:16

Ik heb toen zo'n multivruchtenmix gedronken, weet niet meer welke. Dus denk gewoon proberen wat je het lekkerst lijkt.
Die spierpijn is waardeloos inderdaad.. Hoop dat het snel beter gaat!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:22

Als je je temp wil meten nooit onder de oksel meten,dat is absoluut niet betrouwbaar. Je meet de temperatuur van je huid en niet van je lichaam;) En bovendien ook best logisch dat het dan lager wordt als je ziek bent (je lichaam wil je huid afkoelen als je koorts hebt) grote kans dat als je gewoon rectaal meet zoals het hoort je een hele andere temp hebt ;)

Verder klinkt het als een buikgriep en totaal niet als een voedselvergiftiging. Het beste is om je lichaam het werk te laten doen. Het duurt meestal 24-48uur max.
Naar de dokter ga je als je temp de spuigaten uitloopt of als je uitdroogt van het overgeven. Eerder kan ie toch niks doen.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 22:58

Had daarstraks nog naar de dokter van wacht gebeld en zij zei dat ik de avond nog even moest afwachten als ik dan nog zo bleef overgeven kon ik langskomen en gaf ze mij een spuit tegen het overgeven.
Ik heb namelijk een zeer gevoelige maag, veel maagzweren gehad en regelmatig maagontstekingen ( zit ook normaal aan de omeprazole) dus dan is zoveel overgeven echt niet geweldig, mijn maag doet ook echt flink zeer op het moment.

Maar het goede nieuws is dat ik net nog een heel klein beetje heb overgegeven. En dat kwam eigenlijk meer omdat ik oprispingen kreeg, maar dat was echt maar een heel klein gedeelte van wat ik heb binnengehad *\o/*
Dus ik hoop dat het ergste nu voorbij is.
Net ook even lekker gedoucht (had in mijn haren overgegeven vanmorgen maar was te ellendig om het eerder te wassen :o ) en nu heb ik een frisser gevoel wat ook al wat aangenamer voelt natuurlijk.

Nu ben ik met kleine slokjes wat platte cola naar binnen aan het werken, hopen dat dat er ook in blijft.

mijn huisarts pakte vroeger altijd onze temperatuur via de oksel of via het oor. Dus vandaar dat ik het zo gewend ben.

Bedankt allemaal voor de reacties :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 09:54

Allereerst beterschap. Hopelijk ben je de nacht aardig door gekomen.

Als je bedorven vis zou hebben gegeten, was je doodziek geweest. Het is vaak zo dat bij bedorven vis de maag zelfs moet worden leeg gepompt in het ziekenhuis. Was jij hebt is dus vrijwel zeker een fikse griep.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:01

Huisarts heeft mij ooit verteld, pas na 2 uur als je hebt overgegeven klein slokje drinken proberen. Niet eerder. Mensen gaan gauw te snel weer drinken waardoor de maag langer van streek blijft.
Gaat dat goed? Na half uurtje weer een slokje en dan dus langzaam(!) opbouwen.
Beterschap!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:04

Hier echt precies hetzelfde gehad. Ik twijfelde ook tusssen noro virus en voedselvergiftiging. Maar denk dat het toch het noro is geweest.

Ik heb in 1 nacht wel twintig keer overgegeven. Elke druppel water kwam er weer uit. En zo'n dorst! Alsof ik tien tequila op had die nacht. Daarna begon de diarree en koorts. Overgeven is gestopt gelukkig.

En luister naar je lichaam. Ik had dus echt trek in zure dingen, fruitdrankjes, appel en vooral cola. En dat is ook blijven zitten.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 10:19

Gisteren leek het aan de beter hand te zijn. Heb een heel klein beetje kunnen eten zonder dat het eruit kwam, voelde mij ook wat beter. Maar helaas is het sinds deze morgen weer mis, de hele tijd kokhalzen ( voorlopig komt er nog niks omhoog gelukkig) maar vooral heel erge diarree en voel mij terug kei beroerd. Zometeen naar de dokter voor een papiertje voor het werk en kijken wat ze zegt.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:29

Hoe gaat het nu?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:37

slappe thee wil ook nog wel eens eerder binnen blijven als water.

Heb ooit ook getwijfeld tussen deze twee, terwijl ik nota bene in het buitenland zat en geen dokter in de buurt had. Kreeg toen het advies lekker alles eruit laten komen wat eruit wil, blijven proberen wat te drinken. En het heeft pas spoed als je uit gaat drogen. Dat kun je zelf ook wel checken.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 17:49

Even een update:
Vanaf maandag begon ik eten goed binnen te houden. Dinsdag en woensdag ging het op zich wel. Beetje futloos en mijn maag/buik deden nog pijn maar was allang blij dat ik terug dingen kon doen en eten.
Donderdag ben ik ook terug gaan werken maar helaas donderdag morgen op mijn werk echt zware diarree -O- Was echt gewoon water wat eruit kwam. Na een stuk of 10 keer was ik "leeg" en hield het ook op. Wel nog steeds futloos en wat buikpijn. Gisteren stond ik s'morgens kokhalzend op en het scheelde niet veel of ik was terug beginnen overgeven. Na een half uurtje zitten en wat water drinken ging het wat beter. Naar mijn werk gegaan maar na een half uur terug naar huis want de diarree spoot er weer uit en ik was zo slap dat ik stond te trillen bij de minste inspanning.
Terug naar de dokter en heb een ontlasting staal daar gelaten, ze vermoedt toch dat er een bacterie bij zit. Ik heb alvast antibiotica gehad en moet maandag bellen voor de uitslag.
Deze nacht ook weer zware diarree en heel hevige krampen. Dan deze nacht maar een buscopan gepakt aangezien ik echt niet kon slapen van de kramp. Met als gevolg dat ik een paar uur later terug ben beginnen overgeven -O- Wel gelukkig maar 1 keer maar vandaag dus als gevolg weer meer maagpijn en algehele misselijkheid. Voorlopig geen diarree meer gehad maar heb ook bijna niks gegeten vandaag dus er kan ook weinig uitkomen. Zometeen ga ik wel even wat eten en erna naar de film ( wil mijn verjaardag toch een beetje leuk afsluiten...) hopen dat ik mij wat beter ga voelen.
Ben het echt grondig beu aan het geraken, ik hoop dat ik maandag terug kan gaan werken en ben benieuwd wat de uitslag gaat zijn van de ontlasting.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:10

Ik leef met je mee! Ik herstel van een opgelopen shigella bacterie. Had nog nooit van de mormels gehoord, maar ik kreeg er enorme buikrampen en diarree van. Bij mij was het een kwestie van een week in kramp leven en toen was het over, maar leuk is anders. Ik heb me er wel in verdiept wat je allemaal kan hebben wat met mijn klachten te maken had en dat is een indrukwekkende lijst aan mormels en ander gespuis.
En sorry voor het neerhalen van een advies, maar cola drinken als je diarree hebt is echt achterhaald; http://www.bionieuws.nl/artikelen/voork ... giftiging/
Citaat:
'Uit proefjes die we daarna hebben gedaan met de samenstelling van maagvloeistof, waaraan we verschillende etenswaren en verschillende hoeveelheden cola-light toevoegden, bleek dat je voor een goede werking vijf maal zoveel cola moet drinken als de hoeveelheid voedsel die je naar binnen krijgt. Dat is onmogelijk. Als je dat doet, krijg je vanzelf wel diarree van de cola.'

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 21:27

Het eten blijft er tot nu toe goed en de misselijkheid valt ook mee. Net wel weer flinke diarree. Merkte zelfs met afvegen dat het wat bloederig was, niet veel gelukkig. Ik ben echt benieuwd wat maandag de uitslag is.
Platte cola kennen wij gewoon van vroeger als hulpmiddeltje tegen de misselijkheid/maagzuur, niet perse tegen de diarree. Maar of het echt iets afdoet weet ik natuurlijk niet :)