Wat doen jullie als je ziek bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:40

Meestal ga ik ongeveer dit systeem af als ik echt ziek ben;

*Toch proberen te werken en tot de conclusie komen dat het echt niet lukt :+
* Dan lig ik ongeveer een dag of twee half in coma en slaap bijna de hele dag en nacht. Hierin doe ik verder niets behalve wat om mij heen kijken.
* Daarna komt de fase dat ik mij ziek voel maar gewoonweg niet meer kan slapen, ik haat deze fase altijd := ik probeer dan wat tv te kijkenof op de Ipad, maar meestal toch lastvan hoofdpijn/misselijk of niet lekker dat dit niet lang kan.
* Als dit voorbij is en ik weer wat kan lopen en doen, gewoon weer aan het werk.

Dit is ongeveer wat er gebeurt als ik bv de griep heb en ik meerdere dagen ziek ben. Vaak ben ik maar 1 of twee dagen ziek en dan heb ik alleen stadium 1 en 2 :+

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:44

Als ik ziek ben, lig ik vooral op bed of op de bank. Soms zet ik de tv aan, maar dan heb ik niet de concentratie om lang te kijken. Ik ben niet vaak ziek, maar als ik het ben, duurt het meteen minstens een week en ben ik de twee of drie weken erna nog vermoeid. Eigenlijk is dat laatste erger, want dan ben ik niet ziek genoeg om thuis te blijven, maar wel compleet kapot als ik thuiskom. Meestal bestaan mijn dagen dan letterlijk uit studeren/werken en slapen. :+

amandananana

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:49

Ik ben op dit moment flink ziek door een luchtweginfectie en kan écht niet werken, moet van de huisarts ook minimaal 5 dagen thuisblijven. Ik heb gisteren vooral heel veel geslapen, vandaag kan ik tussen het slapen door wel film kijken of een spelletje doen op mn iPad. Maar dat ik dat kan wil niet zeggen dat ik kan werken, daar ben ik namelijk echt te ziek voor. Vind de uitspraak dat als je tv kan kijken je ook kan werken echt belachelijk.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:51

Ik sleep mezelf van bed naar bank naar bad en weer terug. Meestal probeer ik wel een filmpje te kijken of een boek te lezen, maar val eigenlijk altijd in slaap.

Overigens vind ik die uitspraak van "kan ik niets anders meld ik me niet ziek" toch zo'n dooddoener. Niet iedereen doet hetzelfde werk. En trouwens, fijne collega ben je dan, hoestend en proestend en snotterend tóch naar het werk komen en iedereen aansteken -O- .

Ik meld me ook alleen ziek indien noodzakelijk, maar heb de laatste keer in overleg toch nog even 2 extra dagen gepakt. Voelde me lichamelijk en geestelijk weer goed, maar liep om de haverklap te niezen en te snotteren en ik kom met zoveel mensen in contact op een dag, dat leidinggevende en ik samen besloten hebben het nog even tot de week erna uit te stellen om terug te komen. (contact was op woensdag vandaar). Vervolgens was ik weer kiplekker, kom op mijn werk waar iedereen liep te hoesten en te proesten en kreeg ik er wéér last van. Fijn hoor zulke collega's :m. Zet je trots gewoon 2 minuten opzij, denk niet alleen aan jezelf en je superhero-powers en meld je gewoon ziek.

Overigens is het uiteraard wel sector afhankelijk. In het bedrijf waar ik hiervoor zat, heb ik me in de 10 jaar dat ik er gewerkt heb slechts 1x ziek gemeld. En sindsdien was mijn bijnaam zeehond :+. Maar daar werkte ik voornamelijk solo, had ik weinig met andere mensen te maken.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:58

Als ik 3 keer tijdens mijn werk naar de wc ren om over te geven dan ga ik echt wel naar huis, en nee dan lig ik niet de hele dag met m'n ogen dicht in bed. Dan ga ik lekker met een dekentje op de bank en een emmer naast me een film kijken oid. Betekent dat dan dat ik me aanstel en maar moet gaan werken?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:58

bigone schreef:
Zolang mensen nog kunnen lezen/gamen/tv kijken enz ben je niet zo ziek dat je niet met een aspirine op naar werk/school kunt. Lukt het dan toch niet dan kun je altijd weer naar huis gaan. Maar ja, ik ben zo opgevoed, misschien dat veel mensen tegenwoordig wat sneller thuis blijven.

Nou nee daar ben ik het niet mee eens.
2 jaar geleden voedselvergiftiging/ salmonella gehad en zo veel pijn dat ik niet eens rechtop kon staan.
Van de pijn kon ik niet slapen, dus dan Netflix en tv.
Ik sta in de zorg, dan is het echt geen optie om met diarree en nog net niet kotsend cliënten te gaan verzorgen.

Tis maar net hoe je bent als persoon :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:00

Als ik ziek thuis blijf (sinds ik werk 1x gebeurd, toevallig vorige maand) dan ben ik dusdanig beroerd dat ik echt niets anders kan dan slapen. Voor het idee had ik een serie op tv aangezet, maar heb er niets van gezien de hele dag. Dus buiten slapen en een poging tot serie kijken doen, die ik absoluut niks.

Ik vind voor mezelf dat als ik wel in staat ben om iets te doen, ik ook gewoon kan werken (al is het dan maar voor een paar uurtjes). Ik zit dan ook wel op kantoor en heb in principe zelden iets dat ik 'voor de schermen' moet doen.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:01

Slapen. Veeel slapen. Afentoe even dik ingepakt een kort rondje met de hond lopen voor de frisse neus. Daarna weer verder slapen :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:02

Het ligt er ook wel aan hoe ziek. Ben een keer zo ziek geweest dat ik 2 weken amper m'n bed uit kon komen. En ik 3 weken niet kon werken.
Normaal probeer ik wel rustig aan te doen buiten me werk om dus op tijd naar bed en gewoon geen grote dingen aanpakken daarnaast. Soms kan je nog wel tv kijken/bokken en soms heb je daar totaal geen behoefte aan en ben je blij dat je ligt. Dus lastig te beantwoorden wat je doet als je ziek bent.
Je kan ook niet voor een ander bepalen wanneer die in staat is om te werken. TV kijken of iets anders is in vele gevallen toch heel wat anders als werken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:06

bigone schreef:
Zolang mensen nog kunnen lezen/gamen/tv kijken enz ben je niet zo ziek dat je niet met een aspirine op naar werk/school kunt. Lukt het dan toch niet dan kun je altijd weer naar huis gaan. Maar ja, ik ben zo opgevoed, misschien dat veel mensen tegenwoordig wat sneller thuis blijven.

Ik werkte tot voor kort in de horeca.. en nee daar zitten ze niet te wachten op proestende, niesende en snotterende mensen.

Ook met lichte griep, waardoor je regelmatig naar het toilet moet rennen om eender welk gat te legen;
is het fijn om thuis te kunnen zijn.

Mijn kinderen blijven als ze (wat) ziek zijn gewoon thuis; zij moeten 15 en 24 km fietsen en dat is geen optie om, als je toch te ziek wordt, naar huis te komen.
Dit komt mss 2x per jaar voor, dus geen groot probleem.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:07

amandananana schreef:
Ik ben op dit moment flink ziek door een luchtweginfectie en kan écht niet werken, moet van de huisarts ook minimaal 5 dagen thuisblijven. Ik heb gisteren vooral heel veel geslapen, vandaag kan ik tussen het slapen door wel film kijken of een spelletje doen op mn iPad. Maar dat ik dat kan wil niet zeggen dat ik kan werken, daar ben ik namelijk echt te ziek voor. Vind de uitspraak dat als je tv kan kijken je ook kan werken echt belachelijk.

Hé ik heb precies hetzelfde. Elke inspanning kost heel veel energie, even op en neer lopen naar de keuken en ik ben al buiten adem. Ik werk als schoonmaakster waarbij alles snel moet gebeuren en dat kan ik nu echt niet. Maar rustig achter de pc of tv zitten wel. Dus ik vind sommige uitspraken hier maar vreemd, dat als je achter de pc kunt zitten dat je ook kan werken.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:10

Ben nu ziek, beetje op internet, YouTube, aflevering gemist enz. En op bed liggen, probeer zo veel mogelijk uit de buurt te blijven van anderen. Kon mij op school vaak ergeren aan mensen die niet thuis bleven, je steekt anderen aan.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:10

bigone schreef:

ik heb zelf een hele lage weerstand waardoor bij iedere kou en iedere griep die voorbij gewaaid komt last van heb. ik krijg dan meteen koorts en andere griepsverschijnselen. dit betekent echter niet dat dat ik niets meer kan doen, maar wanneer ik dan naar school ga heb ik 1, kans om mensen te besmetten. 2, dat het langer gaat duren omdat je lichaam vermoeid blijft.

ik slaap altijd lekker de hele ochtend door maar rond een uur of 12/1 kom ik moeilijk in slaap. dan ga ik wat huiswerk maken, bokken, lekker netflixen en dan is mn hele batterijtje weer op en kan ik weer rustig gaan slapen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:12

fjordjes schreef:
amandananana schreef:

Hé ik heb precies hetzelfde. Elke inspanning kost heel veel energie, even op en neer lopen naar de keuken en ik ben al buiten adem. Ik werk als schoonmaakster waarbij alles snel moet gebeuren en dat kan ik nu echt niet. Maar rustig achter de pc of tv zitten wel. Dus ik vind sommige uitspraken hier maar vreemd, dat als je achter de pc kunt zitten dat je ook kan werken.

Vervelend he!!

Ik werk in de hulpverlening, kom dagelijks met veel collega's en jongeren in aanraking en het is dus gewoon vervelend als ik ziek op werk kom. Vorige week heb ik buikgriep gehad, kom ik weer op werk bij collega's die ziek zijn en toch komen werken en vervolgens ben ik nu weer ziek. Dat vind ik pas echt vervelend.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:18

Slapen, in bed liggen of als het iets beter gaat op de bank. Verder ga ik het huis uit om of iets simpels eten te halen of asprines als ik die niet heb.

Dat aansteken als je ziek bent is onzin. Je had al eerder dat virus bij je dus de besmettingsfase is er al geweest. De een heeft alleen een super weerstand en kan er tegen en de ander niet.
Zolang ik gewoon kan lopen, zitten en een beetje kan concentreren zit ik gewoon op mijn werk. Nou moet ik zeggen dat het scheelt dat ik een fitheidsbonus krijg aan het einde van het jaar als ik mij niet ziek gemeld heb :D Dat motiveert wel om je ziek te melden alleen als je echt echt echt ziek bent.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:19

Misschien heb ik het dan iets verkeerd getypt, ik bedoel met mijn opmerking dat mensen zeggen ziek te zijn maar de hele dag van alles doen. Indien je ziek bent dan is de bank met een deken en af en toe wat tv of radio je grootste vriend. Maar niet de hele dag alles wat los en vast zit kijken.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:24

Ik vind het ook onzin dat er wordt gezegd dat als je wel tv kan kijken of achter de pc kan zitten je ook kan werken. Als ik buikgriep heb, kijk ik tussendoor ook wel tv. Maar ben ik echt niet in staat om (ik ben callcentermedewerker) telefoongesprekken met klanten te voeren als het er tussendoor van alle kanten uitkomt. Thuis ben ik in 5 stappen bij de wc.

Hetzelfde geldt voor een keelontsteking, daardoor raak ik mijn stem kwijt, waardoor ik weer niet mijn werkzaamheden zou kunnen uitvoeren. De TV is in dat soort tijden mijn grootste vriend ja, en mijn bed.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:31

Alleen liggen en slapen. Als ik nog naar iets kan kijken of op een forum nog iets zinnigs kan tikken, dan kan ik ook wel aan het werk. Dat hoeft niet perse op locatie, maar dat kan gelukkig ook thuis.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:33

als ik ziek ben, vind ik het niet saai..
want dan ben ik druk bezig met ziek zijn..

zodra ik wakker op de bank lig, sta ik op en ga ik wat in het huishouden doen..
Als dat mij zou gaan vervelen, dan zit ik onterecht ziek thuis, want er is genoeg te doen als je energie hebt en veel te veel te doen als ik ziek ben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:34

Als ik echt ziek ben lig ik voor dood op de bank of op bed. Zodra ik weer kan lopen/zitten/lezen dan ga ik meestal weer werken. :')

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:42

Als ik ziek ben dan kan ik juist amper slapen. Ik slaap namelijk altijd met mijn mond open en als ik dan keelpijn heb dan lukt dat niet.
Maar ik blijf wel de hele dag op bed en op de bank liggen, om zo toch proberen te slapen. De tv heb ik soms wel aan als afleiding, alhoewel dat niet echt helpt omdat ik het dan toch niet kan volgen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:44

Ach ja, natuurlijk, de moraalridders zonder enig blijk van nuance :Y)

Ik kan me voorstellen dat je als kantoormedewerker met weinig menselijk contact best kan werken bij veel zieke omstandigheden, maar voor veel banen is dat al te ziek.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:46

pinto_1 schreef:
Ladybird schreef:
Ik ben al anderhalf week ziek.

Ik heb: 2 seizoenen serie gezien
heel youtube gekeken
87 vlogs van jill huijbrechts (internationaal dressuuramazone) gekeken

en een boek gelezen :')

Poeh, als ik dit lees ben ik blij dat je geen collega van mij bent... ;)

Ik ben als ik ziek ben meestal de eerste paar dagen alleen maar aan het slapen. Soms zet ik de tv aan, maar ben ik te ziek om geconcentreerd te kijken. Als ik na een paar dagen wat op knap ga ik wat meer tv kijken. Als dat lukt ga ik weer aan het werk. :)

Hoezo? het komt er van boven en van onder uit... eet al anderhalve week bijna niks anders als droog brood, beschuitjes en een boullionnetje en al seht een dagje goed gaat iets als aardappels en lichtverteerbare groente. Voel me best aardig hoor, maar om nou naar mn werk te gaan is gewoon niet zon goed plan.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:46

In één woord: Netflix _/-\o_ Dat is dan echt mijn redding.
En voor de rest, slapen! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:47

Als ik ziek ben, ben ik ook echt ziek en lig ik in mijn bed, of op de bank. Slapen, serietje kijken (en dan weer in slaap vallen), wat thee drinken en dat is het dan ook wel. Als je echt nog heel veel dingen kan doen als je ziek bent, ben je ook niet echt ziek in mijn ogen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-02-17 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt