Zwemmen met baby 11 weken in Centerparcs?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:27

TurboTinker schreef:
De regel voor baby zwemmen is minimaal 12 weken. Liefste ouder.
Dit ivm de chloor etc en de gevoelige huid. Wij zijn ook wezen zwemmen met 11 weken.

Aan het hoofd voelen, dat is het warmste, voelt het bovenop koel, dan is het tijd om af te ronden. Lekker warm douchen en insmeren met creme.
Gewoon geen uur in het water gaan. Kwartiertje is meer dan zat ;)

Blauwe lipjes of rillen is natuurlijk ook een teken.

Wisselt ook per zwembad. Het bad in Sittard gebruikt bijvoorbeeld helemaal geen chloor, maar een zoutoplossing en volgens mij gebruikt CP ook veel minder chloor dan standaard in zwembaden. Het ruikt daar iig niet naar chloor en ik krijg ook nooit van die prikogen als ik andere zwembaden.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:29

TurboTinker, die regel is overal verschillend ;) en is meer op gevoel van de ouders.

Hier met een jongetje van ongeveer 6 maand en daarna 10 maand twee keer in centerparcs geweest. De eerste keer waren we in 10 minuten weer buiten, heeeeel koud water... Tweede keer vond hij het prachtig en heerlijk warm.

Mijn advies, volg je eigen gevoel, jij kent jullie kindje het beste :)

Iris82

Re: Zwemmen met baby 11 weken in Centerparcs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:32

Ik vind niet dat alle CP even lekker warm water hebben.

Was laatst in Kempervennen, nou daar heb ik veel huilende baby's in het gewone bad gezien. Die vonden er allemaal niets aan. Ook de kinderbadjes waren niet echt lekker op temperatuur. Dus zaten er veel ouders met hun baby's in het bubbelbad. Ik vond het gewone bad ook iets te koud.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:38

Persoonlijk zou ik niet snel met zo'n jonkie naar centerparks (en de meeste andere zwembaden) gaan en het water in gaan.

Chloor is niet goed voor de huid en zou ook slecht voor de longen zijn (onder een jaar, maar daar heb ik me ook niet helemaal aan gehouden)
Je kunt ook je vragen stellen bij de baccillen en andere ziekteverwekkers, temperatuurs verschillen én de watertemperatuur.

Bij speciaal babyzwemmen verhogen ze vaak de temperatuur van het water en sommige verlagen dan ook nog eens het chloorgehalte.

Ik ben met mijn kinderen vanaf een half jaar gegaan. Vooral met nr 2 en 3 kom je er niet echt onderuit.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:41

Zie ze vaak genoeg bij het meerdal..
De andere baden zijn altijd wel goed op temperatuur.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:31

Ik vind 11 weken wel heel jong. Ik persoonlijk zou het niet doen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:41

op deze leeftijd is het vooral het plezier van de moeder, niet zozeer van de baby.
(met babyzwemmen is het een gewoonte, samenzijn met andere leeftijdsgenoten en watergewenning onder begeleiding, dus wat anders)..

consultatiebureau zelf raadt het af... Of ze nu goed verversen en controleren een zwemparadijs is natuurlijk heel iets anders dan een doorsnee zwembad waar op gezette tijden gecontroleerd tijd en ruimte wordt gemaakt voor moeders met jonge kinderen.

ik zou het risico niet willen nemen, paar minuten plezier en kans op ongemakken nadien voor de kleine.. Het zijn geen herinneringen voor de baby die je er mee opbouwt, dus je zult de kleine ook niets onthouden door het niet mee te nemen het zwembad in.. lekker saampjes in een warm bad in het huisje is denk ik net zo waardevol, sowieso warmer, en hygienischer (of je hebt dat in ieder geval zelf in de hand).

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:51

Ik zou gewoon lekker mijn gezonde verstand gebruiken. De zwembaden verschillen heel erg per park. Voel hoe warm het water is, of de ruimte niet heel erg tochtig is en daarop mijn beslissing maken. Daarnaast zou ik niet heel lang het water in gaan en daarna gelijk lekker warm aankleden. Maar het is toch heerlijk om met je kleintje samen te zwemmen?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:56

Het kind is 3 maanden, kan nog helemaal niks zelf. Hij heeft nog maar net het vruchtwater verlaten. Ik betwijfel of je hem er een lol mee doet om nu al op vakantie te gaan en in een openbaar zwembad neer te leggen. Denk dat hij het net zo leuk vind om gewoon lekker thuis in bad te zitten. No offense.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:05

in belgie wordt al meerdere jaren aangeraden om met een kind,jonger dan 1j,geen chloorbad te bezoeken.
de chloorlucht zou zelfs schadelijk kunnen zijn voor de kleine longetjes en idd de huid slecht doen.

hier zijn bv speciale kinderbadjes waar baby zwemmen gedaan wordt,waar dan geen chloor in het water zit.

dus neen,ik zou het nooit doen.

heerlijk met je kleintje zwemmen?sommige baby's genieten er idd enorm van,maar van de chloor geniet geen enkele baby.
ga dan thuis in bad zitten met je baby op je buik,dat is genieten waar ook je baby iets aan heeft.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 14:32

Bedankt allemaal!

Het zou dan sowieso gaan om het meedoen aan babyzwemmen. Dat is 's ochtends vroeg waardoor je in ieder geval geen last hebt van de drukte. Langer dan een kwartiertje zijn we niet van plan om in het water te gaan.

Verder denk ik dat we eerst maar eens gaan kijken naar het zwembad. Even navraag doen naar de temperatuur, chloorgehalte etc. Dan maken we dan onze beslising. Het zou voor ons voornamelijk zijn om eens even uit proberen hoe hij het vindt.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:10

Lekker jullie eigen gevoel volgen :) top mama :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:16

Hier naar centerparcs geweest toen onze dochter 10 weken was. In eerste instantie samen met ml gegaan en dochter bij opa en oma in het huisje gelaten.
Gelukkig maar want zelfs wij vonden het water koud.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:15

Wij zijn met onze kleine van 4,5 maand naar de Kempervennen geweest en hebben daar gezwommen. Ik vond het meeste water te koud, alleen het water van het buitenbad was voor een kwartiertje wel ok en daarna het bubbelbad.

Maar met 11 weken zou ik het niet doen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:26

ik zou het niet doen.
Ik kom nooit meer in een zwembad nadat ik zelf hevige infecties had opgelopen aan mijn huid en toen was ik al 16 en dat was de laatste keer ooit.heb 6 maanden gedokterd! 4 tubes met zalf en 2 injecties!
bovenal veel jeuk en pijn en ellende!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:37

kwita, maar dat is ook gewoon heel erg pech hebben..
ik heb 8 jaar lang fanatiek wedstrijden gezwommen, denk in totaal wel zo'n 40 verschillende zwembaden bezocht en nog niet eens een schimmelinfectie gehad..

overigens wel bij iemand thuis in de jacuzie spontaan gordelroos gekregen, op mijn 20e, daarvoor en daarna nooit meer gehad.

pech kun je altijd hebben, maar een heel jong kind is gewoon veel vatbaarder voor alles wat er rondwaart zelfs in een superhygienisch zwembad.