Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mystery1980 schreef:ze plannen 10 minuten per patient en dat is in de praktijk gewoon niet reeel. Vandaar dat het overal ellende is. Heb je een arts die zich aan de 10 minuten houdt moet hij het gesprek afkappen en dat vind ik vrij bot en houdt hij zich er niet aan loopt hij uit.
speedfiets_2 schreef:Vind het ook wel apart dat ze zo alles vaak plannen. Hier is het ook 10 min per patient.
Ikzelf deed als dierenartsassistente 15 min per afspraak met om de drie afspraken wat tijd inplannen voor eventuele uitloop. Zo was het ook gemakkelijker mocht spoed komen om niet uit te lopen.
Palmera schreef:Ik vraag mij sowieso af wat een spoedgeval bij een huisarts is. Als iemand bv een beroerte/hartaanval krijgt (wat absolute spoed is) word er een ambulance gebeld. Dat geldt ook voor bv een ongeluk met gewonden. Dergelijke dingen gaan toch aan de huisarts voorbij?
Aan het eind van de dag een beetje uitloop kan ik me voorstellen. Er lopen altijd wel een paar patiënten iets uit. Maar om 9 uur 's ochtends al een uitloop van een uur gaat er bij mij ook niet in.
mystery1980 schreef:ze plannen 10 minuten per patient en dat is in de praktijk gewoon niet reeel. Vandaar dat het overal ellende is. Heb je een arts die zich aan de 10 minuten houdt moet hij het gesprek afkappen en dat vind ik vrij bot en houdt hij zich er niet aan loopt hij uit.
Palmera schreef:Ik vraag mij sowieso af wat een spoedgeval bij een huisarts is. Als iemand bv een beroerte/hartaanval krijgt (wat absolute spoed is) word er een ambulance gebeld. Dat geldt ook voor bv een ongeluk met gewonden. Dergelijke dingen gaan toch aan de huisarts voorbij?
chocobroodje schreef:Mijn oude huisarts had bordjes hangen dat als je dacht langer dan 10 minuten nodig te hebben je dan om een dubbele afspraak moest vragen. Dat werkte redelijk goed.
Amandavd schreef:Hier is het probleem meer om een afspraak te krijgen. Ik heb ook wel eens een half uur moeten wachten hoor en nee dat is niet leuk maar swa, als dat het ergste is. Maar een afspraak krijgen is wel een hel. Ten eerste kan het soms zomaar zijn dat je 10 minuten of langer in de wacht staat, of dat ze helemaal niet opnemen. Ik heb wel eens 3 x in een uur tijd gebeld maar kreeg er niemand aan. Dan moet je nog het gevecht aan gaan met de assistente om een afspraak te krijgen. Ik zeg tegenwoordig gewoon dat is privé.