Huiselijkgeweld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Huiselijkgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:28

Ik denk niet dat een tem helpt, denk dat ts gebaat is om begeleiding te zoeken en ik weet niet wat de mod's hierin kunnen betekenen, ik vind het vooral een schreeuw van ts om hulp die wij met zijn allen niet kunnen geven...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:34

Nav de reacties hier heb ik even gekeken bij de TS.
Ze is eerder getrouwd geweest en heeft een dochter uit dat huwelijk. Dat ze een gezin heeft, klopt dus toch? Daarnaast heeft ze nu een andere partner en daar probeert ze een kindje mee te krijgen, maar dat lukt niet.
Ik snap niet waarom er zo getwijfeld moet worden aan iemands verhaal. Er zijn zoveel mensen die op bokt graag lotgenootjes zoeken e.d. :)
De beste manier om ermee om te gaan, is toch om hulp te zoeken TS. Je kan iets wegstoppen en denken dat het wel overwaait en wegzakt, als er maar genoeg tijd overheen gaat, maar helaas werkt het zo niet altijd. Althans niet in mijn geval. Met zoiets kun je beter begeleid worden, dan in je eentje een mentale strijd te moeten voeren. Samen is toch altijd prettiger dan alleen.
Ik kan me voorstellen dat het een grote stap kan zijn om te vragen om hulp, maar ik denk ook dat je er echt veel baat bij kan hebben. :(:)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:39

CynthiaV schreef:
Ze reageert ook in het topic waarin mensen al jaren bezig zijn met zwanger worden en waarbij het niet lukt. Dat ze daar dan verzonnen/niet kloppende berichten plaatst, daar kwets je mensen mee.
Dan is het toch niet raar om daar op te reageren met een tem :?
En wat heeft dat met dit topic te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:44

CynthiaV schreef:
Ze reageert ook in het topic waarin mensen al jaren bezig zijn met zwanger worden en waarbij het niet lukt. Dat ze daar dan verzonnen/niet kloppende berichten plaatst, daar kwets je mensen mee.
Dan is het toch niet raar om daar op te reageren met een tem :?

Ik heb hierop gereageerd met een TEM.
Je kwetst mensen namelijk ook met het openbaar (al dan niet terecht) zo in twijfel trekken en er op door blijven gaan.

TS, het omgaan met/verwerken van geweldssituaties als je daar zelf niet helemaal uit komt, kun je het beste met proffesionals doen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:51

Stel speurneuzen... als jullie dat doen, doe dat dan ook goed ;)
Ja ik krijg het idee dat de ts misschien graag eea van zich af praat maar dat er een aantal zijn die dingen gaan opzoeken en daarbij dingen verdraaien om je punt te maken : ga je schamen ;)

Cinderella heeft de moeite genomen daadwerkelijk te kijken net als ik en komt met dezelfde conclusie. Dat ze uit een eerdere relatie een kind heeft en dat ze dat nu ook weer graag wil met de huidige maar dat dat niet lukt.

Wat heeft dat verder met DIT topic te maken ???? Hierin vraagt ze naar ervaringen van iets heel anders.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:57

Mijn ervaring was sociaal - maatschappelijk niet verantwoord dus ik ga hem ook niet op bokt zetten.

(Om het even kort te omschrijven: ik en een slachtofferrol gingen niet samen, de politieman die ik sprak, waardeerde mijn sarcasme gelukkig. Heb er verder dus ook geen last van gehad omdat ik het na 1x meteen heel hard de grond in boorde. Hij is bij zijn ex heel lang en vervelend bezig geweest... Heeft ie bij mij niet gedurfd)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:42

Echwel schreef:
Ik denk niet dat een tem helpt, denk dat ts gebaat is om begeleiding te zoeken en ik weet niet wat de mod's hierin kunnen betekenen, ik vind het vooral een schreeuw van ts om hulp die wij met zijn allen niet kunnen geven...

Dit denk ik ook! TS heeft in het ene topic een dochter van 19, in het andere topic heeft ze een kleinzoon, weer een ander topic praat ze over haar 'kids' en weer een ander topic probeert ze zwanger te worden en wil dat niet lukken.

Ik hoop iig dat je overal uit gaat komen :(:)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:24

Jannickee schreef:
Echwel schreef:

Dit denk ik ook! TS heeft in het ene topic een dochter van 19, in het andere topic heeft ze een kleinzoon, weer een ander topic praat ze over haar 'kids' en weer een ander topic probeert ze zwanger te worden en wil dat niet lukken.

Ik hoop iig dat je overal uit gaat komen :(:)
Denk je zelf ook niet dat je een beetje schijnheilig overkomt zo? Eerst in detail wat vage berichten plaatsen, waar een achterliggende boodschap vanaf druipt. Om vervolgens te hopen dat ze overal uit gaat komen.

:r

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:41

En hoezo kan ze geen kleinkind hebben. Omdat haar dochter 19 is? Tegenwoordig zijn ze nog wel jonger hoor.

Verder kan ik ts niet helpen. Ik heb het nooit meegemaakt en hoop het ook nooit mee te maken. Maar ik vind het wel goed dat je er over praat. Dat lijkt mij al een goede eerste stap.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:55

Ik zeg nergens dat het niet kan? :') Ik reageerde puur op het bericht van echwel, dat ik denk dat ze beter begeleiding kan zoeken dan 'hulp' te zoeken bij bokkers

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:56

nienke39 schreef:
Ik heb een goede ervaring met de mirena spiraal...ik word niet meer ongesteld...dus dat is super!! Verder hoef ik maar 1x in de 5 jaar te vervangen

Dit heeft ze 26 november nog geplaatst.

Ik verdraaid niks en misschien moeten jullie wel alles goed lezen voordat ik daar van beschuldigd word.

Nogmaals dit heeft niks met wantrouwen te maken, maar wel met dat mensen serieus reageren en zich open stellen terwijl er niks van de verhalen van TS klopt.
Het spijt me dat ik mensen probeer te beschermen, maar ik vind het niet raar om in de eerdere berichten van mensen te kijken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:59

CynthiaV schreef:
nienke39 schreef:
Ik heb een goede ervaring met de mirena spiraal...ik word niet meer ongesteld...dus dat is super!! Verder hoef ik maar 1x in de 5 jaar te vervangen

Dit heeft ze 26 november nog geplaatst.

Ik verdraaid niks en misschien moeten jullie wel alles goed lezen voordat ik daar van beschuldigd word.

Nogmaals dit heeft niks met wantrouwen te maken, maar wel met dat mensen serieus reageren en zich open stellen terwijl er niks van de verhalen van TS klopt.
Het spijt me dat ik mensen probeer te beschermen, maar ik vind het niet raar om in de eerdere berichten van mensen te kijken.
Ik stap nu over mijn eigen principes heen en ga op jouw bericht(en) temmen. Ongelofelijk dat je het a) zelf niet ziet en b) als anderen je daarop wijzen, het nog niet wilt zien.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:06

Als jullie TEM-en, kan een mod toch uitzoeken of de TS tegenstrijdige berichten plaatst? Ik vind het eerlijk gezegd nogal onvriendelijk dat verschillende mensen de resultaten van hun eigen zoektocht in dit topic delen en openlijk aan de TS twijfelen, zeker omdat het zo'n serieus onderwerp is.

Bij een TEM kan je aangeven wat de reden is en als je extra aandacht wil voor iemand die in jouw ogen tegenstrijdige berichten plaatst, kan je toch ook gewoon een mod pb'en? Dat zijn toch veel vriendelijkere opties dan als één groep bovenop de TS te duiken en hier oude berichten van haar te citeren?

Los hiervan wil ik iedereen die met huiselijk geweld te maken heeft gehad een dikke virtuele knuffel geven. Ik vind het heel knap dat jullie uit die ellende zijn ontsnapt, dat geeft aan dat jullie stuk voor stuk sterke mensen zijn.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:08

Alill misschien kun je me dan uitleggen wat je punt is? Op TS reageer je niet, alleen maar op mijn reacties.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat er iets niet klopt en dat mensen zo gekwetst kunnen worden, volgens mij is dat heel normaal. TS reageert vooral in topics waar veel mensen in reageren die iets naars meegemaakt hebben of meemaken. Dan is het toch niet zo raar om hier te waarschuwen?
Ik ben het wel met de anderen eens dat ze hulp nodig heeft en ik heb geen idee of een mod hier wat aan kan doen, maar ik probeer het tenminste.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:12

CynthiaV schreef:
Alill misschien kun je me dan uitleggen wat je punt is? Op TS reageer je niet, alleen maar op mijn reacties.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat er iets niet klopt en dat mensen zo gekwetst kunnen worden, volgens mij is dat heel normaal. TS reageert vooral in topics waar veel mensen in reageren die iets naars meegemaakt hebben of meemaken. Dan is het toch niet zo raar om hier te waarschuwen?
Ik ben het wel met de anderen eens dat ze hulp nodig heeft en ik heb geen idee of een mod hier wat aan kan doen, maar ik probeer het tenminste.
Er zijn meer mogelijkheden om met TS in contact te komen, al moet ik concluderen dat jij die wegen wellicht niet kent.

Het zijn toch helemaal jouw zaken niet wat TS waar post? Ik zie je achterliggende boodschap echt wel, alleen in dit geval: De tonen maken de muziek. Ja mensen kunnen gekwetst worden, echter is dit nog helemaal niet het geval Dat TS vandaag kwetsende berichten heeft ontvangen/gelezen lijkt me echter wel een feit.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:14

Normaal gesproken ga ik niet op dit soort dingen in.. Maar even als voorbeeld.. Ook ik heb goede ervaringen met de mirena spiraal.. Wat niet wil zeggen dat ik deze nog heb.. Aangezien ik al 12 jaar geen broedhok meer heb.. Maakt mij dit ook ongeloofwaardig?? Denk het niet.. Ik kon ook geen kinderen krijgen.. M'n baarmoeder was verkleeft, eileiders zaten dicht.. Heb toch 2 kids gekregen op de natuurlijke manier.. Maakt mij dit ongeloofwaardig?? Denk het niet.. Nog meer dingen die mij ongeloofwaardig zouden maken?? Vast wel.. Als je wat ouder bent heb je al een aardig leven achter de rug, waarbij er veel dingen de revue gepasseerd zijn..

TS:
- Ook ik heb een geweldadige relatie gehad.. Eigenlijk is m'n hele leven al aardig geweldadig geweest.. Als je wat wil weten m'n pb staat open voor je..

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:33

Natuurlijk snap ik ook wel hoe je een pb stuurt.
Omdat ik mensen alleen probeer te waarschuwen hoef je niet zo fel te reageren. Soms bedoelen mensen iets ook gewoon goed.
Maar wat mij betreft is het zo klaar, ik hoop dat er meer zijn die beseffen dat er iets niet klopt en dat die zo niet gekwetst worden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:38

Je waarschuwt mensen over de rug van een ander en wellicht in een enorm pijnlijke context. Nogmaals, ik snap je punt wel. En ja, er duiken soms enorm vreemde verhalen hier op Bokt. Waakzaamheid is dan extra belangrijk.

Tact, in mijn optiek, nog iets meer.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:52

Mijn ex was om behoorlijk agressief, vooral met drank op.
Een vrouw overigens.
In het begin had ik er niet zoveel last van. Ik zorgde er op mijn manier voor dat ze minder dronk 'm maar later werd ze daar ook boos om.
Geestelijke manipulatie was ze ook goed in.
Ik heb uiteindelijk gezegd dat ik het niet meer zag zitten maar de afronding ging niet zo makkelijk doordat we een eigen zaak hadden en financieel diep in de oliebol zaten daardoor. Ik werd wel verliefd op een ander en voor er iets mee te doen vertelde ik dat aan mijn ex.
Toen was het hek natuurlijk van de dam en sloeg ze me in elkaar. Het stomme is dat ik het gewoon over me heen heb laten komen, tot ze me probeerde te wurgen en ik haar aan de kant gezet heb (ik was een kop groter en ook sterker) en naar mijn ouders gevlucht ben.
Ik maakte me vooral druk om haar zoontje die naast ons in zijn kamer lag....

Afijn. Om een lang verhaal kort te maken. Uiteindelijk heb ik niets met het hele gebeuren gedaan (in de vorm van hulp zoeken). Maar merk wel met sommige dingen dat ik erg gevoelig reageer op stem verheffen etc. Achteraf heeft het toch meer invloed dan je wil.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:55

Ik ga mee met Ailill: Dit soort dingen kun je echt niet maken en gaat ten koste van een topic.

TS: Ik hoop dat je in ieder geval via PB oprechte reacties hebt gehad. Sterkte.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:05

Slotje voor overleg.