Lippen opvullen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Lippen opvullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:53

Ik moet zeggen dat ik ook echt niet voor het opvullen ben, maar ik vind het van Elke heel mooi. En bij haar snap ik het ook wel goed ivm het werk.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:57

Hey maar wat is precies het nut van hier alleen je mening geven met 'ik vind het niet mooi'? Oke prima, eigen smaak, maar volgensmij worden er nergens meningen gevraagd of ze het wel of niet moet doen? Bovendien, wie zegt dat ze nu meteen binnen een maand hoppa terwijl ze 16 is wilt laten doen? Wie weet wacht ze nog wel 2 jaar, maar zijn deze vragen alleen om er extra over na te denken :o

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:03

Jodie_ schreef:
Nou even een reactie die niet over het feit gaat dat je 16 bent. Als je het zelf graag wil en je hebt toestemming, lekker doen, het is toch niet permanent. Voor wie dat hier niet wist: lipfillers is een stof die zichzelf afbreekt over tijd, vandaar dat je het met enige regelmaat moet bijhouden. Ook, mocht je bijv teveel hebben laten inspuiten, kunnen ze een soort 'antistofje' inspuiten dat de filler weer afbreekt. Niet permanent dus, dus mijns inziens ook niet mega dramatisch. Vertel het zo even uit m'n hoofd hoor dus correct me if I'm wrong.

Ik weet iig dat velvetblack op Bokt het eerder heeft laten doen en het nu ook pas geleden weer heeft laten doen. Zal haar dit topic even tippen. Verder zelf geen ervaring mee maar eigenlijk best positieve verhalen over gehoord in mijn omgeving. :)

Euhhh jij hebt nooit de ontstekingen en gesprongen en/of misvormde lippen gezien?!?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:17

Heb van meedere meiden gehoord dat ze het heel vervelend vinden niet echt meer donkere lippenstift op te kunnen, omdat het binnenste van je lip vaan buiten trekt en de lippestift dus niet op blijft plakken. Je blijft altijd de binnenkant van je lip zien.
Verder is het weldegelijk verslavend 'ook al breekt je lichaam het na zoveel maanden af' en vind ik het er ook niet mooier op worden :)

Het wordt nog vervelender als het na het helen er toch ongelijk uit ziet, moet je nog een keer. Juist dat maakt het ook verslavend. Eenmaal de drempel over... ;)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:26

verootjoo schreef:
Anyway je moet sowieso 18 zijn voor cosmetische ingrepen ook al geven je ouders toestemming.

Nee hoor.
Er is geen minimum leeftijd voor cosmetische chirurgie. Wel moet er bij een leeftijd van onder de 16 beide ouders toestemming geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:30

Ylana schreef:
verootjoo schreef:
Anyway je moet sowieso 18 zijn voor cosmetische ingrepen ook al geven je ouders toestemming.

Nee hoor.
Er is geen minimum leeftijd voor cosmetische chirurgie. Wel moet er bij een leeftijd van onder de 16 beide ouders toestemming geven.

Hoe kom je hieraan? Want zie wat ik eerder heb gedeeld, dat lijkt me een redelijk betrouwbare bron.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:42

Ik vond de video van beautygloss hierover ook wel helder!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:57

Zo schokkend vind ik het niet, ik heb toen ik een jaar of 14 was mijn oren (en ik had niet eens extreme flaporen) laten rechtzetten, dat is net zo goed een cosmetische ingreep.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar vind het bij Elke erg mooi in elk geval :j Ik denk wel dat een goede kliniek je waarschijnlijk niet zal willen behandelen onder de 18.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 01:08

Nou meid, als je het wilt, je ouders vinden het goed en je kan het betalen, dan zal ik het vooral lekker doen en je niks van die conservatieve bokkers aantrekken. Veel zeggen dat je je gezicht er mee verpest en dat het er onnatuurlijk uit ziet. Logisch, want bij de mensen waar het er wel natuurlijk uit ziet, valt het niet op.

Succes!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 01:39

Ik kan je niet helpen met je vragen maar ik wil je enkel veel succes wensen met je beslissing, wat deze uiteindelijk ook mag wezen. Wel zou ik me goed laten informeren door onafhankelijke en betrouwbare bronnen over de risico's die hierbij komen kijken. Een cosmetische ingreep is nooit risicovrij, weet dus waar je aan begint en wat je rechten en mogelijkheden zijn voor het geval er iets misgaat of niet naar wens is.
Ik weet niet welke reden erachter schuilt maar ik hoop dat je uiteindelijk de beslissing kunt nemen waar jij gelukkig mee bent. Met of zonder lipfillers.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 01:44

In de klas van mn vriendin zitten best wat meiden die dat gedaan hebben, ook jonge leeftijd. Niet perse iets geks aan. Misschien heeft ts ook maar amper bovenlip ofzo, weten wij veel. Ts haar keuze.

Info kan ik je niet geven, alleen de tip om iig niet goedkoop dit te laten doen in polen oid. En je goed in te lezen :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 08:24

Dank jullie wel voor de reacties en succeswensen! Is het anders een idee om bij een paar klinieken een (bel)consult te doen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 08:55

enamorada schreef:
Dank jullie wel voor de reacties en succeswensen! Is het anders een idee om bij een paar klinieken een (bel)consult te doen?

Het is nooit verkeerd om informatie op te vragen. Kun je meteen de vragen stellen die je hebt zoals of er een minimum leeftijd is.
En verder, vooral doen als je het zelf wilt, je ouders achter je staan en je de financiën ervoor hebt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 09:07

Ylana schreef:
verootjoo schreef:

Nee hoor.

Volgens de inspectie voor de gezondheidszorg is toch echt de minimumleeftijd 18. In de richtlijn van de beroepsorganisatie voor cosmetisch artsen en plastisch chirurgen staat ook de minimumleeftijd van 18. geen idee hoe je aan deze info komt hierboven? Maar een overheidsinstantie lijkt me wel een aardig betrouwbare bron.
En natuurlijk zijn er artsen die je illegaal heus wel wille helpen, en die je andere info geven, vraag is alleen of je dat zelf moet willen.

Tenzij het medisch is, en tenzij diegene er aantoonbaar psychisch onder lijdt, dan kan het eventueel wel eerder.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:52

Ik denk dat lippen inspuiten niet eens onder cosmetische chirurgie valt.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:01

Ik heb het zelf niet maar ken veel meiden die het gedaan hebben.
Je bent gemiddeld een paar honderd euro kwijt (+- 250/300 euro)
Als je je lippen laat opvullen hoeft het niet meteen onnatuurlijk te zijn, heb vriendinnen die er een heel klein beetje in gedaan hebben voor net wat meer volume en niemand die het ziet als je ze niet kent.

Je moet het om de 6 a 9 maanden overnieuw doen omdat het weer weg gaat, dus mocht je het toch niet mooi vinden is het na een jaartje weer gewoon normaal.

Vaak slaan mensen erin door omdat de opgevulde lippen "normaal" worden en je dus steeds meer wilt, daar krijgen mensen het vertekend beeld van dat je altijd opgeblazen nep lippen krijgt maar dit hoeft dus absoluut niet, je kan ook gewone mooiere vollere lippen krijgen die er nog steeds natuurlijk uitzien.

Weet niet wat de reden is dat je het wilt, maar bedenk je goed dat je nog jong bent en het dus niet iets blijvends is maar je dit altijd moet gaan herhalen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:06

Waarom accepteer je jezelf niet zoals je bent? echte schoonheid begint bij een gezonde eigenwaarde.

Echt, je gaat hier echt niet gelukkiger van worden vrees ik en alleen maar meer willen omdat het het innerlijke gevoel van onvrede over je uiterlijk niet op gaat lossen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:11

Elisa2 schreef:
Waarom accepteer je jezelf niet zoals je bent? echte schoonheid begint bij een gezonde eigenwaarde.

Echt, je gaat hier echt niet gelukkiger van worden vrees ik en alleen maar meer willen omdat het het innerlijke gevoel van onvrede over je uiterlijk niet op gaat lossen.

Zeg je dat ook tegen iemand die zijn of haar flaporen laat corrigeren? Of zelfs maar een beugel in doet?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:14

Er zit een verschil tussen "noodzakelijke cosmetische ingrepen" en niet noodzakelijk. Bovendien zijn flaporen corrigeren en een beugel correcties voor de rest van je leven. Dat vind ik iets anders dan schadelijke stoffen in je lijf spuiten wat om de zoveel tijd herhaald moet worden om aan een schoonheidsideaal te voldoen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:19

Liselot schreef:
Elisa2 schreef:

Zeg je dat ook tegen iemand die zijn of haar flaporen laat corrigeren? Of zelfs maar een beugel in doet?

Inderdaad.. Ik vind lippen spuiten op je 16e ook geen strak plan maar ben het er niet mee eens dat het je niet gelukkiger kan maken. Als je iets aan jezelf niet mooi vindt en dat kunt veranderen is daar niks mis mee toch? Ik heb een beugel gehad anders had ik nu schots en scheve tanden, verf mijn haar regelmatig, ben wat afgevallen en ja dat zijn allemaal dingen waardoor ik meer tevreden ben over mijzelf.

Ik kan mij goed voorstellen dat als je bijna geen lippen hebt ze een beetje op wil laten vullen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:27

Eens met Elisa.

Lippen vullen, kom op, blijf gewoon jezelf

Maar doe wat je niet laten kan, en als het van tijdelijke aard is, ben ik benieuwd naar je ervaringen. Heeft het echt opgeleverd wat je er van had verwacht.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:53

Elisa2 schreef:
Er zit een verschil tussen "noodzakelijke cosmetische ingrepen" en niet noodzakelijk. Bovendien zijn flaporen corrigeren en een beugel correcties voor de rest van je leven. Dat vind ik iets anders dan schadelijke stoffen in je lijf spuiten wat om de zoveel tijd herhaald moet worden om aan een schoonheidsideaal te voldoen.

Een beugel en flaporen corrigeren zijn ook niet noodzakelijk? Daarbij is de soort filler die ingespoten wordt niet chemisch, het is zelfs een lichaamseigen stof.

Ts, je bent nog jong, denk goed overna, misschien inderdaad tot jou 18de. Mocht je hier echt gelukkiger van worden begrijp ik dat je graag fillers wilt.
Let goed op bij welke kliniek of arts je het laat doen! Kijk eens de video van Beautygloss, zij is dan wel een youtuber en ik ben het niet helemaal eens met wat zij allemaal vertelt in die video, wellicht kan het wel interessant zijn!

Succes, dit soort keuzes moet je in goed overleg met artsen en ouders maken. Als het je gelukkiger maakt vooral doen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:53

Elisa2 schreef:

Dit kun je niet voor iemand anders beslissen. Jij word gelukkig van paarden bv, ik word gelukkig van mijn vollere lippen. Mensen verschillen en hun smaken/wensen ook. En dat is maar goed ook :) innerlijke schoonheid is allemaal leuk enzo inderdaad, maar ik vind uiterlijke schoonheid zeker net zo leuk! Ieder zijn ding toch?

TS, sowieso goed rond mailen en bellen en altijd om voor en na foto's vragen. En beoordelingssites checken als je een kliniek hebt gevonden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:58

Ik heb van mezelf redelijk volle lippen, maar kan me soms heel goed voorstellen dat mensen het laten doen hoor. Het kan ook gewoon heel natuurlijk waarvan je niet eens ziet dat het nep is. Als je goed uitzoekt wat een geschikt adres is en je niet voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten vallen de risico's ook echt wel mee.

Ik heb er verder geen ervaring mee, TS, maar laat je niet gek maken door sommige reacties. Een flapoor correctie is heftiger en in feite net zo nutteloos.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:00

Velvetblack:daar heb je gelijk in, maar wat mij eigenlijk zorgen baart is de leeftijd in combinatie met de wensen.

Toen ik dezelfde leeftijd had was ik vreselijk onzeker over mijn uiterlijk, ik zag alleen maar de lelijke dingen. En volgens mij geld dat voor veel tienermeiden en hoort dat een beetje bij de leeftijd.
Als ik achteraf terug krijg was al die onzekerheid nergens voor nodig, ik zag er gewoon leuk uit..niet perfect maar niemand is perfect. Echter kon ik dat toen niet zien omdat ik mezelf vergeleek met vrouwen in de media, fotomodellen en actrices etc. en dacht dat ik alleen maar goed genoeg was als ik daar op leek.
Pas later werd toen ik wat ouder en zelfverzekerder werd kon ik wat realistischer gaan kijken naar mijn uiterlijk.

Daarom vind ik het wat zorgelijk om op zo'n jonge leeftijd dit soort ingrepen te laten doen, vandaar mijn reactie.

Uiteraard moet iedereen doen waar hij/ zij gelukkig van word..persoonlijk vind ik het niet mooi.