Nu al hooikoorts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Re: Nu al hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 02:13

Hier een mega allergie en ook flink last. Net de pech dat we verhuist zijn en ik nog geen nieuwe huisarts heb. Maar man wat voel ik me ziek zeg.

Stomme is dat ik voorheen nergens last van had, binnen 2 jaar is gekomen tot echt ziek voelen en nu dit jaar is het dus weer erger...

Hopen dat ik snel weer aan de pilletjes kan, samen met de neusspray hoop ik het dan aardig te onderdrukken.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 07:37

Hebben jullie de rest van het jaar geen last van allergien? Ik slik medicijnen het hele jaar door op voorschrift van de huisarts. Wel geprobeerd om te stoppen maar dat gaat echt niet. Niesen en traan ogen is bij mij niet zo erg maar de jeuk overal is vreselijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 08:33

Goede tip ipv vaseline? Ja, naar de huisarts en vragen om pillen en neusspray :j . Niet zelf dokteren of middeltjes van de drogist gebruiken. Dat helpt nauwelijks.

Ik zit ook alweer een tijdje aan de spray en pillen. Met dank een aan ernstige blootstelling aan huisstofmijt. Normaal weinig last van, maar was ergens waar zoveel mijt was (juk) dat ik er gewoon ziek van werd. En aangezien die aanval naadloos overging in de start van het pollenseizoen maar doorgegaan met sprayen en pillen slikken. Mag weer tot een eindje in het najaar. Hoop dat ik dit jaar minder klachten heb, want heb een nieuwe neusspray gekregen die ik nu al veel fijner vind als de mometason die ik eerst had.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:12

Geen arvaring met prikogen gelukkig.

Maar allergien is echt beroerd hier. Naast het snotteren, hoeste, niezen en tranen. Iets nieuws erbij. Een kattenhaar heeft mijn imuunsysteem overhoop gegooid met een heel heftige jeuk/bulten/uitslag. Op mijn onderarm. Alleen daardoor reageer ik op nog meer dan normaal. Jeuk en bulten laten zich moeilijk onderdrukken.

Mijn medicijnen nu neusspray pillen en prednison -O- en nog is het niet weg. Ook het niezen komt er dwars doorheen, niet blij mee

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:59

Heeft er iemand al eens medical taping geprobeerd bij hooikoorts?

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:01

Ik zit sinds vorige week weer snotterend en jankend op mn paard... :(
Moet nog even medicijntjes halen bij de dokter..

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:02

manonutjuh schreef:
Heeft er iemand al eens medical taping geprobeerd bij hooikoorts?

Ja ik, hielp voor mijn gevoel niet

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:34

Hier ook.. ;( vreselijk grrrr!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 12:51

Tape? Tegen hooikoorts? En hoe zou ik ik die werkingsmechanisme moeten voorstellen (brn sceptisch maar wel oprecht nieuwsgierig..)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:54

Als ik het google komen er best wel positieve resultaten van naar voren.
Mijn fysio had er nog niet van gehoord, dus die zou zich er eens in verdiepen.
Zoals het op internet staat zou 1 of 2 keer tapen een heel seizoen verlichting geven. Zie ook wel fysio's voorbij komen die het op basis van no cure no pay doen.

Ivm zwangerschap en dalijk (hopelijk )borstvoeding wordt dit weer een heel seizoen afzien voor mij!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:08

Wel eens van gehoord, maar geloof er eerlijk gezegd niet zo in. Heb al eens eerder alternatieve therapie geprobeerd om er van af te komen (oa homeopathie en bio resonantie) dat heeft bij mij niks uit gehaald. Ik zie er geen heil in :o

Maar om even in te haken op het zwanger zijn en borstvoeding geven, ik heb tijdens de zwangerschap echt nergens last van gehad. Gek genoeg 0,0 klachten van de hooikoorts. Tijdens de bv periode was het wel pittig, want de pillen en neusspray die ik als enige mocht gebruiken icm bv hielpen maar heel matig. Maar ik had het er graag voor over.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:11

Ah hooikoorts.. :)* Dat kan het wel eens zijn ja :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 13:22

manonutjuh schreef:
Als ik het google komen er best wel positieve resultaten van naar voren.
Mijn fysio had er nog niet van gehoord, dus die zou zich er eens in verdiepen.
Zoals het op internet staat zou 1 of 2 keer tapen een heel seizoen verlichting geven. Zie ook wel fysio's voorbij komen die het op basis van no cure no pay doen.

Ivm zwangerschap en dalijk (hopelijk )borstvoeding wordt dit weer een heel seizoen afzien voor mij!

Juist het deel 1 a 2x tape verlicht een heel seizoen, maakt mij onwijs sceptisch :P aangezien het een reactie in het lijf is

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:24

Ik kreeg gisteren ook al last.. Binnenkort maar weer pilletjes nemen dus.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:38

Hier erg goede ervaringen met de medical taping :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:04

wortel115 schreef:
Hebben jullie de rest van het jaar geen last van allergien? Ik slik medicijnen het hele jaar door op voorschrift van de huisarts. Wel geprobeerd om te stoppen maar dat gaat echt niet. Niesen en traan ogen is bij mij niet zo erg maar de jeuk overal is vreselijk.

Ik kon prima in de winter zonder maar het wordt wel steeds erger. Jeuk heb ik sowieso al van mijn eczeem dus geen idee of dat hierdoor komt of daardoor. Ben overal gevoelig op dus vooral het ziek voelen wordt ik een beetje gestoord van. Kunt niks zo...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:09

SusanH schreef:
Goede tip ipv vaseline? Ja, naar de huisarts en vragen om pillen en neusspray :j . Niet zelf dokteren of middeltjes van de drogist gebruiken. Dat helpt nauwelijks.

Euh...ik weet niet hoe je mijn bericht hebt gelezen :? , maar vaseline gebruik ik om de huid rond mijn ogen te herstellen omdat die door de hooikoorts gigantisch uitdroogt, inclusief kloofjes.
Overdag is vaseline niet handig ivm make-up dus ja ik ben op zoek naar tips voor overdag.
Pillen slik ik al zoals elk jaar in de hooikoortsperiode sinds mijn eerste keer hooikoorts (nu 6 jaar)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:14

Oohja hooikoorts was het bijna vergeten...

Helaas ook weer last van hier, pilletjes heb ik liggen dus zal ik weer mee beginnen. Maar wat ik me af vroeg. Ik lees soms naast de klachten zoals niezen, traan ogen etc. ook klachten als moe en hoofdpijn. Nu ben ik de laatste tijd ook moe en veel hoofdpijn. Hebben jullie dit ook in combinatie met hooikoorts? Of is dit niet echt iets wat jullie ook ervaren.

Ik moet sowieso nog langs de ha voor iets anders dus zal dit dan ook aan kaarten maar was benieuwd naar ervaringen.
Laatst bijgewerkt door maylotje op 15-03-17 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:14

Ja nogal vol hoofd meer hoofdpijn en continue een soort lamlendige traagheid over me heen ben vanaf zaterdag een ruime week in de sneeuw en kou zonder bloeiende plantjes heerlijk <3

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:15

karuna schreef:
Ja nogal vol hoofd meer hoofdpijn en continue een soort lamlendige traagheid over me heen

Dat klinkt heel bekend!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:05

Lous misschien een goede vettende creme die snel intrekt? Balneum en eucerin hebben diverse producten voor de droge huid. Ik dacht dat je alleen vaseline gebruikte, verder niks. Staat niet in je post namelijk :) . Heb je wel eens oogdruppels geprobeerd? Waarschijnlijk helpen pillen alleen niet genoeg bij jou.

maylotje: moe wel, hoofdpijn heb ik nooit. Maar op dagen dat er veel pollen in de lucht zijn heb ik veel minder energie altijd. Alsof ik door dikke stroop moet om te kunnen bewegen. Alles kost me veel meer moeite.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:56

Ik meld me ook. Hooikoorts extreme + hier. Bah. Pillen, oogdruppels, neussprays. Niks helpt :(

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:01

Desloratidine pilletjes in combinatie met neusspray! Weet de naam daarvan alleen niet uit mn hoofd maar die helpen bij mij echt fantastisch tegen hooikoorts! Werking van de neusspray merk je alleen pas na 2 weken en de pilletjes kunnen in het begin voor wat vermoeidheid zorgen maar echt ik hou van deze combinatie!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:25

gwennndolyn schreef:
Desloratidine pilletjes in combinatie met neusspray! Weet de naam daarvan alleen niet uit mn hoofd maar die helpen bij mij echt fantastisch tegen hooikoorts! Werking van de neusspray merk je alleen pas na 2 weken en de pilletjes kunnen in het begin voor wat vermoeidheid zorgen maar echt ik hou van deze combinatie!

Desloratadine heb ik al gehad maar ik kreeg er ontzettend veel pijn van in mijn gewrichten. Ik heb nu fexofenadine, die werkt iig ook al een heel stuk beter!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:00

Desloratadine doet voor mij niks voor de hooikoorts. Wel voor mijn andere allergie.

Voor de hooikoorts slik ik fexofenadine en heb ik nasonex neusspray. De neusspray heb ik nu nog niet nodig maar ik gok dat dat binnenkort wel nodig zal zijn.

De vermoeidheid en de hoofdpijn herken ik. Zodra ik vaak/veel hoofdpijn krijg weet ik dat ik de medicatie weer op moet schroeven.