Allergie en handschoenen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Re: Allergie en handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 16:56

Dank je ga ik zeker doen!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:29

Gloves in a bottle is een blauw flesje en maakt een soort handschoen laagje over je handen heen! Word veel in ziekenhuizen etc gebruikt. Google maar eens :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:52

Ik zou het toch aankaarten bij de werkgever, de nitrile handschoenen zijn in de medische wereld al complete ingeburgerd en heel normal, het is eigenlijk bijzonderder dat jouw werkgeven niet al de nitrile handschoenen in gebruik heeft. (uiteraard is dit ook gedaan bij de meeste werkgevens in de zorg vanwege de overgevoeligheid van veel mensen voor latex)

Als je werkgever geen zin heeft in diverse smaken handschoenen kan hij het best compleet overstappen op nitrile handschoenen is hij voor eens en altijd van het gedoe af.

(overigens zijn ze normaliter echt niet de 10 euro per doos... heb de inkoop prijs wel eens gezien en die lag echt lager)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 14:49

Vandaag even de doos handschoenen bekeken op het werk, dit zijn ook al nitril handschoenen. Ze gebruiken ook enkel nitril.
Dan kan ik ook niet verklaren waarom de paarse ( van het werk ) jeuken en de witte niet.

Ga het nog een tijdje aanzien en in de tussentijd genoeg nivea smeren. Als het niet betert dan toch maar een allergietest doen.
Weet iemand per toeval of er voor de paarse handschoenen kleurstof wordt gebruikt, om ze dus paars te krijgen?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:54

Qua kleurstof weet ik dat niet. Je kan even kijken of er nog verschil zit tussen gepoederd en niet gepoederd? Alhoewel volgens mij juist die paarse niet gepoederd zijn..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 18:02

Ze zijn beide niet gepoederd.