Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CalipsoLover schreef:@Sannens Is onderzoek naar gedaan, platen genomen, kinesist, etc etc. Dacht dat dit misschien een link kan hebben.
Waar zie jij staan dat ik zeg dat ik overtuigd ben dat ik het niet heb? Ik heb geen idee, maar aangezien zeer veel van mijn symptomen aanwijzen op reuma en ik ook een familie heb vol rugpatienten bestaat de kans wel.
CalipsoLover schreef:Ik moet sowieso nog eens naar de dokter gaan dus zal het dan vragen om een bloedtest te ondergaan. Maar nu je dit zegt over je kraakbeen: ik heb ook sinds jongs af aan geen kraakbeen of toch heel weinig meer in mijn rechterknie. Kan dit dan ook op andere plekken voorkomen?
CalipsoLover schreef:@Sannens Is onderzoek naar gedaan, platen genomen, kinesist, etc etc. Dacht dat dit misschien een link kan hebben.
Waar zie jij staan dat ik zeg dat ik overtuigd ben dat ik het niet heb? Ik heb geen idee, maar aangezien zeer veel van mijn symptomen aanwijzen op reuma en ik ook een familie heb vol rugpatienten bestaat de kans wel.
Brainless schreef:CalipsoLover schreef:Ik moet sowieso nog eens naar de dokter gaan dus zal het dan vragen om een bloedtest te ondergaan. Maar nu je dit zegt over je kraakbeen: ik heb ook sinds jongs af aan geen kraakbeen of toch heel weinig meer in mijn rechterknie. Kan dit dan ook op andere plekken voorkomen?
Dat is een aangeboren "fout".
Wil wel even melden dat je zonder kraakbeen (of met iig zeer weinig) alleen zeer pijnlijk kan bewegen/lopen.
Dat is geen reuma.
Kayleigh327 schreef:[
Artrose valt ook onder reumatische aandoeningen... Het is inderdaad pijnlijk als je te weinig kraakbeen hebt waardoor je botten gaan "schuren". Maar het slijten van je kraakbeen (waardoor je kraakbeen dus steeds dunner wordt) valt dus wel onder reuma.
Maar als je inderdaad helemaal geen kraakbeen ergens hebt, dan lijkt me dit inderdaad ook een aangeboren fout.
Brainless schreef:Kayleigh327 schreef:[
Artrose valt ook onder reumatische aandoeningen... Het is inderdaad pijnlijk als je te weinig kraakbeen hebt waardoor je botten gaan "schuren". Maar het slijten van je kraakbeen (waardoor je kraakbeen dus steeds dunner wordt) valt dus wel onder reuma.
Maar als je inderdaad helemaal geen kraakbeen ergens hebt, dan lijkt me dit inderdaad ook een aangeboren fout.
Als je geboren bent met te weinig/dun kraakbeen is dat geen reuma/artrose.
Artrose is dat het kraakbeen dunner wordt; dat is niet het geval als je er mee geboren bent.
Ayasha schreef:Ben je nu eigenlijk al bij een dokter geweest om beelden te laten maken?
CalipsoLover schreef:Ayasha schreef:Ben je nu eigenlijk al bij een dokter geweest om beelden te laten maken?
Heb woensdag een afspraak met mijn osteopaat en zal eerst vragen of dit mogelijk is of niet, of zij er eens naar kan kijken of niet en als zij zegt dat er kans is dat ik reuma kan hebben, welke vorm dan ook maak ik een afspraak met mijn HA
Sanniejtjuh schreef:Ik heb ongedifentieerde spondylartritis, (verwant aan Bechtrew). Ik heb ook last van mn schouders, je bent gevoelig voor peesproblemen, en omdat alles minder bewegelijk is krijg je elders ook problemen.
Ik lees niet 1,2,3 dingen die je direct linkt aan reuma, zeker niet aan bechtrew, dan heb je vaker (heftige!) lage rug klachten, problemen bij heupen/nek.
Maar als je twijfeld, ga zeker naar een arts! Ik heb er hellaas veels te lang mee gelopen en bijna op mn knieeien gemoeten voor een foto. (Bleek heupen te hebben van 70 +, ben 29). Dus volg zeker je gevoel.
Maar er zijn nog een hoop andere dingen die je klachten kunnen veroorzaken, dus ga eerst andere opties uitsluiten.
Brainless schreef:CalipsoLover schreef:Ik moet sowieso nog eens naar de dokter gaan dus zal het dan vragen om een bloedtest te ondergaan. Maar nu je dit zegt over je kraakbeen: ik heb ook sinds jongs af aan geen kraakbeen of toch heel weinig meer in mijn rechterknie. Kan dit dan ook op andere plekken voorkomen?
Dat is een aangeboren "fout".
Wil wel even melden dat je zonder kraakbeen (of met iig zeer weinig) alleen zeer pijnlijk kan bewegen/lopen.
Dat is geen reuma.
verootjoo schreef:CalipsoLover schreef:@Sannens Is onderzoek naar gedaan, platen genomen, kinesist, etc etc. Dacht dat dit misschien een link kan hebben.
Welke symptomen van reuma dan? Ik lees er geen in je verhaal