Aankomen, het wil maar niet..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:28

Haha ik was er dus ook snel weer weg. Maar helaas tot twee keer toe meegemaakt. Ze kregen er bij mij gewoon geen kilo's aan en dan was dit blijkbaar de enige weg nog voor ze.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:29

Alleen maar dingen met room / créme fraîche eten. En overal kaas overheen. :')

Misschien dat je met shakes als extra tussendoortje extra kcal kan krijgen?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:30

Ik word ondertussen een beetje moe van al die gezondheids oliebol tegenwoordig. Je gaat echt niet dood aan een glaasje cola of koekje hoor. Zeker als je wel wat aan mag komen waarom zou je alleen maar super gezonde dingen eten en volgens een schema gaan eten?! En dichtslibben.. Wat een onzin, je kan toch minderen als je merkt dat het wat te gek wordt? Geniet men tegenwoordig nog wel eens of is dat een zonde? Moeten we allemaal doen alsof we gelukkig worden van een stukje komkommer en een bakje yoghurt?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:48

_suus19_ schreef:
Ik word ondertussen een beetje moe van al die gezondheids oliebol tegenwoordig. Je gaat echt niet dood aan een glaasje cola of koekje hoor. Zeker als je wel wat aan mag komen waarom zou je alleen maar super gezonde dingen eten en volgens een schema gaan eten?! En dichtslibben.. Wat een onzin, je kan toch minderen als je merkt dat het wat te gek wordt? Geniet men tegenwoordig nog wel eens of is dat een zonde? Moeten we allemaal doen alsof we gelukkig worden van een stukje komkommer en een bakje yoghurt?

Volgens mij verdraai je nu mijn woorden nogal. eerst heb je het over onbeperkt koek, chocolade, frisdrank en andere zooi en nu over " een keer een koekje of glaasje cola". Zo kan ik het ook ja.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:51

_suus19_ schreef:

Amen.

En voor degenen die wat aan willen komen heb ik de ultieme oplossing: ga een week met ons mee op trektocht. Moet je opletten hoe de kilo's eraan vliegen :j

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 03:38

Toch jammer dat er gelijk zo naar gekeken wordt.
Wanneer men een maatje te veel heeft, wordt diegene aangemoedigd om af te vallen en gezond te leven.
Wil iemand aankomen, maar wel verantwoord ben je direct doorgeslagen en te gezond?
Daarbij: de ongezonde weg werkt voor mij niet. Toen ik nog thuis woonde, at ik m'n moeder zo wat arm en had ik na het avond eten als snack vaak een pizza..

Komt ook bij dat ik niet van frisdranken ed hou.

Ikke, vertel wat is dat geheim dan? :D

Ik ga in elk geval vanaf maandag die app bij houden. Dan heb ik weer school dus sowieso meer regelmaat qua eten en ga ik kijken waar ik eventueel producten met meer calorieën zou kunnen eten.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Aankomen, het wil maar niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 07:00

Mijn vriendin was ook altijd te dun. Die woog 48 kg met der 1,68. Die doet nu iets wat een beetje onlogisch klinkt. Namelijk sporten , sporten en nog eens sporten. Voornamelijk krachttraining en geen cardio. Bij cardio vliegt alles er weer vanaf. Ze is bijna iedere dag in de sportschool. Van de sportschool heeft ze ook een schema gekregen om in massa aan te komen. Maar dan zonder er als een kast of bodybuiler eruit te zien. Wat haar voedingschema is weet ik zo niet maar ze eet wel veel en meerdere malen op een dag.Volgens mij zit ze nu op 56 kg.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:20

Ik zou ook extra tussendoortjes toevoegen. Verder eet je vrij veel vet. Dat is prima maar onderdrukt wel de eetlust en je eet inderdaad vrij weinig. Probeer eens wat suiker toe te voegen, al is het maar wat honing aan je volle kwark bijvoorbeeld. Suiker stimuleert de eetlust.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:21

Ik ben enorm afgevallen door m'n zwangerschap en probeer dat er nu bij te krijgen.
3x in de week krachttraining. Geen cardio, hoogstens 5min ervoor en erna als warming up en cooling down.

Verder veel eiwitten: liefst binnen een half uur na de krachttraining. Ik drink vifit, dagelijks volle melk met ovomaltine en slagroom.
En goede vetten: dagelijks noten eten, avocado, mango, banaan. Zijn dingen waar je dikker van wordt.

En ik let niet teveel op lekkere dingen; eer chocola en chips als ik daar zin in heb :Y)

Ik ben in een maand 1kg aangekomen. Maar ik heb wel een zeer snelle schildklier waardoor ik moeilijker aankom :j

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:27

snuffie123 schreef:
_suus19_ schreef:
Het is ook allemaal nogal gezond.. van gezonde dingen kom je over het algemeen niet echt aan.
Je blijft eerder zoals je bent of valt zelfs af.

Ik was vroeger ook altijd vrij dun, maar inmiddels heb ik een gemiddeld gewicht voor mijn lengte.

Het geheim? Onbeperkt frisdrank, koekjes, McDonald's. Echt dan komen de kilo's we wel aan. Heb je geen diëtist voor nodig :+

Dat is zelfs wat de diëtiste mij als advies gaf. Oké, niet onbeperkt maar toch zeker ipv water frisdrank drinken en tussendoor lekker veel chocoladerepen en koekjes. :=

Dit hoeft dus echt niet waar te zijn ;)
Toen ik een jaar of 18 was en ondergewicht had, at ik niets anders dan mac, pizza, friet enz en dronk ik alleen maar frisdrank en snoepte ik de hele dag door.

Kwam geen grammetje aan.

Als ik goed in mijn vel zit en ga 6x per dag een niet te grote portie gezond eten? Dán kom ik aan :) Heeft even geduurd voor ik daar achter kwam, maar het verschilt echt per persoon. Van mac, pizza en friet kwam ik écht niet aan en viel ik zelfs af.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:28

Aankomen kan op twee manieren, door het kweken van vet en door het kweken van spieren.

Voor het aanleggen van extra vet is het enige wat noodzakelijk is dat je meer eet dan je op een dag verbrandt. Dit kan je doen door het eten van 'gezonde' dingen of door het eten van 'ongezonde' dingen.

Voor extra spieren moet er getraind worden, bijvoorbeeld in een sportschool en daarbij een passende eiwit- en vetinname, zodat je lichaam voldoende bouwstoffen heeft voor de spieren.

Gezond eten is een kwestie van balans. Je lichaam heeft eiwitten, vetten en ook suikers nodig als brandstof en bouwstof.

Witte pistoletjes bevatten vooral suiker en verder weinig wat je lichaam nodig heeft, misschien is er een volkorenvariant die je wel lekker vindt?

Je zou als broodbeleg of tussendoortje een avocado kunnen nemen. Die bevatten veel bouwstoffen.

Verder is het vooral je eigen lichaam accepteren. De ene persoon is nu eenmaal slanker gebouwd dan de andere. Als je je er goed bij voelt en je eet voldoende kan afwijken van het 'normale beeld' geen kwaad.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:43

Ik zou het zoeken in volle varianten zuivel, noten, pindakaas, gewone kaas, roomboter, avocado, pure chocolade, honing. Allemaal gezonde calorieënbommetjes

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:50

Ik heb je gekregen voedingsschema even in my fitnesspal gezet maar je zit boven de normale calorie opname. Deze is voor een vrouw 2000, dit schema zit op 2500. Heb de groentes er niet in meegenomen maar dat zet niet echt zode aan de dijk. Boter ed heb ik ook niet toegevoegd.
Je moet naar het 2de getal kijken, het eerste getal is mijn kcal doel.

Afbeelding

Probeer gewoon voldoende uit je beleg te halen. Je kan ook bv eiersalade maken met mayo. Advocado is en gezond en bevat veel vet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:55

xTammyy schreef:
Ikke, vertel wat is dat geheim dan? :D

Dat geheim is eigenlijk heel simpel en soort van wat daffieduck83 beschrijft in de goede versie.

Je bent veel in beweging (lopen, rijden maar ook je paard verzorgen, bagage, je slaapplek inrichten) en in de buitenlucht.
Je wil dan echt wel een portie goed eten in de avond. Wanneer je je daar een beetje op inricht is dat ook simpel te regelen.

Onze instructrice moet er ook op letten dat ze niet te veel afvalt en wij maken er elke keer een sport van dat ze wat aankomt op tochten en dat lukt ons elke keer weer :j

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:05

Aankomen is moeilijker dan afvallen denk ik soms.. maar zo te mager ben jij toch niet? Althans ik ben precies hetzelfde en heb niet het idee dat ik te licht ben denk eerder gewoon goed. :Y)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 12:11

Bedankt voor alle tips!
Ik ga in elk geval beginnen met kwark na het avond eten met wat honing er in.
Ook hou ik vanaf vandaag een app bij om te kijken wat ik binnenkrijg.

Aankomen in spiermassa was mijn idee ook, maar met een studie, paard en werk is het lastig dat ook nog te doen.
Desondanks ga ik hier wel voor kijken zodra ik volledig genezen ben van mijn operatie.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:12

Of iemand te dun/dik is hangt heel eg af van de bouw. Ik was 65 kilo en 173 en was nog aan de magere kant (maar opzich prima). Mijn moeder was 173 en 68 kilo, maar eigenlijk aan de te dikke kant. Terwijl het maar 3 kilo scheelde.
Dus Ts kan prima te dun zijn, gewicht zegt eigenlijk vrij weinig.

Ik heb sinds zaterdag een app gedownload waar ik alles wat ik eet/drink in zet. Heel handig en leuk om bij te houden.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:10

Herkenbaar, moeite hebben met aankomen. In mijn familie en vriendenkring heb ik bijna alleen maar mensen die worstelen met hun lijn. Bij mij is het andersom. Ik durf daar soms amper iets over te zeggen, het voelt als een luxeprobleem maar dat is het niet.
Sinds mijn zwangerschap (en van fulltime een paard doen tot af en toe bijspringen) is er 2 a 3 kg blijven plakken.
Ik ben ooit eenmalig bij de diëtiste geweest. Maar om aan te komen moest ik zoveel eten, voor mijn gevoel moest ik de hele dag vreten. Daar kon ik de motivatie niet zo voor opbrengen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:23

Ik ben ook 1.80 en weeg ook 58/60 kg. En ben de ook (te) slank.

Ik probeer savonds noten te snacken. Een eitje tussendoor. Roomproducten die ik lekker vind. Ik weet wel vlees dus probeer de extra's te bedenken die vegetarisch zijn.
Broodje brie en dan bijv honing en walnoten erbij.
Pijnboompitjes overal op en door.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:24

Ik meld me ook maar even, maar ik heb het maar een beetje opgegeven. Ik ben ook gestopt met ontztettend veel eten de hele tijd, ik vond dat echt niet prettig. Ik eet nu nog steeds behoorlijk wat, maar niet meer dat ik bijna constant extreem vol zit.

Ik ben 55 kilo bij 1.78 en dat is het zwaarst dat ik ooit ben geweest :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 18:57

Ik heb vandaag al meer op dan normaal.
Heb besloten me niet aan het schema van dat health advies bureau te houden.
Heb m'n normale ontbijt gegeten, als tussendoortje een banaan en havermoutreep. Lunch waren twee volkorenpistoletjes met kaas en gebakken groenten.
Volgend tussendoortje was noodles en vanavond staat er rijst op het menu met vega stukjes(veel eiwitten), groenten en kroepoek op t menu.
Avondsnack weet ik nog even niet haha.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:12

Vraagje, ben je langs de huisarts geweest of ben je zelf naar dieetist gestapt?
Zijn namelijk ook medische oorzaken die ervoor kunnen zorgen dat op gewicht blijven best moeilijk kan zijn, bijv een te snel werkende schildklier.

Verder wel de tip om ondanks dat je je niet helemaal aan de recepten houd wel de porties en de aantallen van de maaltijden ongeveer gelijk te houden en dat ook vol te houden. Bewust en gezond aankomen schijnt voor mensen moeilijker te zijn dan afvallen.