Wat is nou écht realistisch? (lichaams verbetering)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:01

Gooi de weegschaal weg.

Om een beeld te geven qua gewicht, ik ben 1,73m en weeg 70kg maar ben níet dik en onder dat kussentje vet onder mijn navel zitten een paar sterke spieren. Stel ik zou 60kg wegen zou ik graatmager zijn.

Ik ben ook in hetzelfde proces bezig en probeer een balans te vinden in mijn eten en mijn mate van beweging waarop ik mij prettig voel (en dat hoopje vet rond mijn navel verdwijnt :+ ). Gaan er kilo's af: prima. Blijven ze erop maar minder vet? Ook goed! Spieren wegen sowieso zwaarder van vet. Ook een kwestie van discipline oefenen want oh wat houd ik van eten :Y)

Ik denk is dat het in jouw geval nu ook vooral om voeding gaat.

Ben nu bezig met yoga naast mijn skeeleren, wandelen, paardrijden en fietsen. Puur voor ontspanning maar ik merk ook echt dat mijn spiercontrole verbeterd. Hierdoor zit ik beter in mijn vel en merk ik dat ik daardoor juist slanker word omdat ik minder vreetbuien krijg. Dus minder trek in suiker, chips etc.

Het is een lang proces en snelle manieren om af te vallen is niet gezond. Je lichaam maar vooral je geest moet mee veranderen en dat kost gewoon tijd.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:26

Ik vind het een beetje typisch dat verschillende mensen roepen dat 55 kg veel te licht zou zijn, wat een onzin.

Bralindy: ik ben 1m78 maar ben niet graatmager als ik 60 kg weeg hoor. Dus dat zal allemaal wel meevallen.

Ts: binnen 2-3 maanden boek je zichtbaar resultaat bij de juiste inspanning. Ik streef bij 1m78 naar 62-65 kg. Jij bent een stukkie kleiner, dus een stukkie lichter kan ik me voorstellen. Succes :)

Bralindy

Re: Wat is nou écht realistisch? (lichaams verbetering)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:46

@doubtless ik heb het over mij zelf ;) iedereen heeft een andere bouw en bmi verhouding. 60kg vind ik voor mijzelf te licht wat bij een ander goed kan zijn

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 01:00

Ik ben 170cm en wás van nature 50kg en voelde me altijd slap en ziekjes. Aankomen is in mijn geval erg moeilijk maar uiteindelijk is het gelukt, weeg nu 53 kilo :') alleen maar omdat ik niet meer werk en verhuisd ben naar ander land, wat mijn stressmodus enorm deed verlagen en daardoor mijn eten ineens langer in mijn lijf bleef om voedzaam te zijn :) ik at niet meer dan normaal maar werd ineens - eindelijk - zwaarder :)

Ontopic:
Ik heb na mijn zwangerschap waarbij ik héél wat kilo's was aangekomen, de laatste babyrestjes met Sonja Bakker en bootcamp achtig iets gedaan (30 day's shred). Sonja was een week voldoende, toen was ik al op mijn streef, paar kilootjes eraf maar :) woonde toen nog in NL trouwens, afvallen ging daar gewoon makkelijker dan hier.

Kan de 30 days shred erg aanraden! Via youtube filmpje elke avond de oefeningen nagedaan. Erg makkelijk (amper instrumenten nodig), thuis en gratis :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 01:44

tarek schreef:
Ooit eens gehoord: vrouwen; lengte min 110 zou ideaal zijn. Ik denk ook dat je te laag zit met je 50-55.
En echt belangrijk, je moet je er goed bij voelen :-)

kinderen is min 110, voor vrouwen kun je aanhouden lengte min 1.00 dan zit je bovenin het gemiddelde, maar zeker niets mis mee. met 1.10 zit je vaak al aan de aardig laag, dan ben je al snel heel slank, of niet zo gespierd..

voor TS zou ik zeggen.. gewicht compleet overboord zetten, niet aan denken, niet naar kijken.
gewoon ruim voldoende groente en fruit, niet overdadig met de koolhydraten in de avondmaaltijd.. brood af en toe af met zuivel of fruit.. en beweeg gewoon voldoende.. Je zit netjes op gewicht, hooguit wil je het iets strakker hebben.. beetje cardio op de fitness en je vooral richten op een paar rondjes krachttraining per week.. dan gaat het rustig aan, maar met een maandje of twee zou je op moeten merken dat je zoetjes aan ineens ergens een vetje mist en dat je spieren ineens iets duidelijker aanwezig zijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 01:51

Ik ben 1.72, maar als ik onder de 60 kom roept iedereen dat ik niet meer moet afvallen omdat ik te dun word. Weeg nu al jaren rond de 65 en ben de laatste drie jaar fanatiek aan het hardlopen naast het paardrijden (en fietsen in de zomer). Nu ik drie keer per week 10 tot 17 km hardloop merk ik dat ik strakker ben geworden, maar nog wel hetzelfde weeg. Heb bijvoorbeeld bijna geen vet op mijn buik nu, terwijl ik dat twee jaar geleden meer had. Ben dus gespierder geworden, maar dit heeft wel drie jaar gekost.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 11:29

Dankjewel! Ik ga met de shred beginnen zodra ik weer beter ben. Zit nu met een flinke verkoudheid, misschien zelfs griep. Ben blij dat ik die plank challenge gekozen heb, die kan ik zelfs nu nog volhouden.

Ik neem erg vaak brood mee naar de universiteit voor tussendoor, maar lees bij velen van jullie dat jullie juist bijna geen brood aanraden. Wat zou ik dan wel mee kunnen nemen?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:47

Fijn, vrijwel iedereen in dit topic vind mij dus te dun :+
Ik ben 1.72m lang en weeg 54 kilo. Ik heb een "transformatie" ondergaan. Ik heb niet gesport, doe ik nog steeds nauwelijks, behalve af en toe op de fiets naar de supermarkt en twee keer per week 3 kwartier paardrijden. Wel heb ik mijn voeding flink aangepast. Ik heb de app Fatsecret gedownload, hiermee kun je precies bijhouden wat je binnenkrijgt aan kcal. En ik heb een keukenweegschaal gekocht. Ik heb in het begin ongeveer 1400-1600 kcal per dag aangehouden. Eens in de week, meestal op zondag, heb ik het niet bijgehouden en had ik een "cheatdag". Dan at ik bijvoorbeeld iets van taart of pizza. Als je het leuk vind kun je in dit topic meekletsen:

[MWS] Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Ik woog in het begin 63 kilo, en op mijn lichtst (onderste foto 53,5 kilo)
Afbeelding

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:49

Met (bruin) brood is weinig mis als het je voldoening geeft en het idee dat je voldoende hebt gegeten. Heb je 10sneeen brood per dag nodig is het anders natuurlijk.
Wel vind ik brood een gemiste kans en je groente-inname. Met een salade heb ik bij de lunch al een groot deel vd 200gr groente op. Met brood lukt dat mij minder, ook niet met wat plakjes komkommer op mijn brood.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:49

Ik ben 164 en 15 jaar geleden was mijn gewicht 55 kg.. had maatje 36.

Inmiddels dus wat jaren verder en nu weeg ik 62 kg (heb tussendoor 70 kg gewogen), maar door ziekte is alles slap geworden.
Heb nu een abonnement afgesloten bij de sportschool, waar ik de Milon Cirkel mag misbruiken :')
Dit is een combinatie van kracht training en cardio, met digitale personal coach.
Mijn doel is dat alles weer wat strakker gaat worden en mijn vetpercentage naar beneden gaat..

Ik eet nu wel alles, maar wel verantwoord.. dus normale maaltijden, lichte tussendoortjes.
Daarbij let ik heel erg op mijn vitamines en mineralen.. want die moet ik wel voldoende binnen krijgen.
Laatst bijgewerkt door Casarell op 28-01-17 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:51

Ik vind de linker foto idd veel gezonder ogen := ik zie er nu uit als rechts en ik doe keihard mn best wat dikker te worden. Heb mezelf opgemeten met de bio impedantiemeter van mn werk en daar kwam te weinig spiermassa en te laag vetpercentage uit...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:55

Maanlicht.. ik zie er nu ook uit als op je linker foto.. maar wil ook meer naar je rechter foto toe.. ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 11:56

Aan mijn 200 gram groente kom ik als vegetariër en groente-fan gelukkig makkelijk.

Zoals gezegd staar ik me niet blind op een nummer. Zoals de linker foto ben ik nu ongeveer, iets zwaarder. De rechter foto vind ik persoonlijk nog goed, op het 'iets te dun' af.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:27

Wow Maanlicht, ik vind rechts ook wel erg dun maar wel ontzettend knap van je!

Ik was altijd te mager, toen ging ik samenwonen en vlogen de kilo' s eraan. Toen ben ik bosysupport gaan doen en heel veel afgevallen. Inmiddels zijn er iets te veel kilo' s bijgekomen (niet zo extreem als eerst) en ben nu op mijn eten aan het letten en meer aan het bewegen. Ik kijk niet naar mijn gewicht maar in de spiegel :j

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:45

Ik heb ook altijd van die perioden dat ik weer strak wil zijn. Dan gooi ik alle ongezonde dingen overboord, sport ik 4 keer per week en na twee maand ben ik het weer spuugzat omdat ik dan teveel lekkere dingen moet laten staan. Over veel eiwitten eten zijn ook weer hele discussies dus daar ben ik ook maar mee gestopt. Ik at 6 maals daags een kleinere maaltijd met veel groenten en weinig vlees en dat gaf altijd goed resultaat.

De weegschaal laat ik op dat moment links liggen en de spiegel is mijn beste vriend. Als je krachttraining moet mag je er vanuit gaan dat je spieren opbouwt en dat zie je terug op de weegschaal. Als je vervolgens ook je voeding aanpast kan het behoorlijk frustrerend zijn als je amper afvalt omdat je spieren begint op te bouwen.

Ik zou lekker gaan sporten onder begeleiding van een fysiotherapeut zodat je jezelf geen verkeerde dingen aanleert. En na een paar maanden zou ik zelfstandig gaan sporten in de sportschool. Ik heb het andersom gedaan en loop nu met blessures wat er weer voor zorgt dat ik amper motivatie heb om deze gezondere levensstijl voort te zetten.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:01

Nou nou ik weeg ook niet veel meer dan 50 kilo met bijna 1.70, maar ik ben ook gewoon heel smal en
fijn gebouwd. Kijk dus vooral ook naar je eigen bouw en inderdaad niet teveel naar cijfers.. En vooral
waar voel jij je goed bij?

Je zou bij de sportschool eens kunnen kijken of ze samen met jou een plan opstellen en dan ook uitleg
geven over de oefeningen. Dat hoeft niet veel te kosten, maar dan weet je in ieder geval wat je doet
en hoe je het moet doen!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:04

Dank jullie wel! Ik ben nu dus weer ietsje zwaarder, maar ik vind het eigenlijk prima om te schommelen tussen de 53 en de 55 kilo. Op het juiste gewicht blijven is ook een grote uitdaging.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 13:06

Ik ben vrij breed gebouwd 'helaas' en kom ook best makkelijk aan. Genetica. Handig om western zadels te slepen etc, maar niet als je een eleganter lichaam wil hebben haha.

Ik ga inderdaad binnenkort eens even bij de sportschool navragen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:08

Ik ben bij de diëtiste geweest, niet omdat ik te dik ben maar voor wat anders. Zij vond een stuk of 5 bruine/volkoren boterhammen prima.
Zelf eet ik bij de lunch vaak een bakje worteltjes/komkommer/tomaat. Met het avond eten erbij zit je dan makkelijk aan genoeg groente.

Maanlicht ik vind van die foto van 53.5 dat je daar wel te dun bent. Maar goed, als jij je zo prettig voelt dan is dat toch prima.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:14

Maanlicht schreef:
Fijn, vrijwel iedereen in dit topic vind mij dus te dun :+
Ik ben 1.72m lang en weeg 54 kilo. Ik heb een "transformatie" ondergaan. Ik heb niet gesport, doe ik nog steeds nauwelijks, behalve af en toe op de fiets naar de supermarkt en twee keer per week 3 kwartier paardrijden. Wel heb ik mijn voeding flink aangepast. Ik heb de app Fatsecret gedownload, hiermee kun je precies bijhouden wat je binnenkrijgt aan kcal. En ik heb een keukenweegschaal gekocht. Ik heb in het begin ongeveer 1400-1600 kcal per dag aangehouden. Eens in de week, meestal op zondag, heb ik het niet bijgehouden en had ik een "cheatdag". Dan at ik bijvoorbeeld iets van taart of pizza. Als je het leuk vind kun je in dit topic meekletsen:

[MWS] Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Ik woog in het begin 63 kilo, en op mijn lichtst (onderste foto 53,5 kilo)
[ [url=m/krWBTO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lNZyQO.jpg]Afbeelding[/url] ]

foto 1 is an sich niets mis mee (links boven), ik vind je daar zelfs de mooiste bovenlijn hebben (schouders, nek overgang naar je voorgevel), en ik vind dat mooie heupen daar (vast ook een achterste op die foto waar een hoop mannen op vallen ;) )... ik kan mij voorstellen dat je voor het gebied rondom je middel met name wat meer op je voeding wilde gaan letten.
foto 2 is prima.. je hebt de bouw, je bent van jezelf al hyperslank gebouwd en je hebt daar spieren. die foto is echter alleen voor de uitzonderingen weggelegd. als ik dat wil bereiken, moet ik operatief toch aardig wat spier en bot weg laten schrapen :').. Je buikje is mooi weg, alleen jammer dat je ook de mooie ronding van je schouders en heupen bent kwijtgeraakt, maar dat is persoonlijke smaak (geez, ik lijk wel ineens op vrouwen te zijn gevallen.. maar ik bedoel het als 'vleeskeuring' niet als liefdesverklaring :') :') :') )
foto 3 vind ik niet slank, maar mager

niet als aanval opvatten hoor, is slechts mijn mening over de foto's.. niet 'te dun' (behalve foto 3, daar is zoveel af dat ik voor mijn gevoel naar de foto van een jonge puber kijk.. zelfs nog even je leeftijd gecheckt) zoals.. wel te dun voor velen, want je bouw is een uitzondering eerder dan een gemiddelde denk ik.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:28

Ik heb het topic even snel doorgespit en ik lees dat 50/55 kg te weinig is voor iemand van 1.70. Ik ben van mening dat dat echt per persoon verschilt. Ik ben 1.70 en ik weeg onder de 55 kg, en ik ben echt kerngezond. Volgens mij heeft het te maken met je lichaamsbouw wat voor gewicht goed voor je is.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:29

Ik ben het met je eens Elena! Eerste foto vind ik zelf niet prettig om naar te kijken. 3e foto is inderdaad wat schraal. Ben nu weer wat meer gevuld en heb wat meer spier ontwikkeld. Wil sowieso binnenkort weer even een foto maken, deze zijn al best wel oud :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:35

MorganeR schreef:
Daarom staat ook al in de intro "het gaat me niet zo om het getal, maar om een fit lichaam". Ik weet ook zeker dat spieren wat wegen, en een bodybuilder image ofzo hoeft ook niet.

Even hoor, maar van een paar buikspieroefeningen elke dag krijg je geen bodybuilderlichaam :) Het is nogal jammer om te stellen dat je van een paar keer sportschool per week er hetzelfde uit gaat zien als vrouwen die hun hele ziel en zaligheid leggen in het bodybuilden

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 13:38

Dat doe ik toch ook niet?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:40

Hee TS, ik denk dat lekkerder in je vel zitten het belangrijkste doel moet zijn. Ikzelf heb dit momenteel ook nodig en ben ook begonnen om hier aan te gaan werken. Bij mij mag er dan wel iets gewicht vanaf (ik weeg 74 kg bij een lengte van 1.74 en ben daardoor nog net op een gezond gewicht).

Ik heb mijn lichaam laten meten bij de sportschool, aangezien ik in eerste instantie richting de 63-65 kg wilde gaan. Nadat ik daar mijn lichaam op heb laten meten kwam er uit de meting dat mijn IDEALE gewicht 68 kg zou zijn. Dit is dan met genoeg spiermassa en een gezond aantal vetmassa. Hierdoor heb ik besloten om mijn streefgewicht bij te stellen en dus richting de 68 te willen gaan.

Mijn doel is vooral uiterlijk inderdaad, aangezien mijn buik verre van strak is sinds 2 jaar en ik graag weer terug wil naar mijn slankere buik. Hiervoor heb ik ook tips en een sportschema meegekregen van de sportschool.
Het afvallen van vet doe je namelijk vooral door Cardio en voedsel en het opbouwen van mooie spieren voornamelijk door kracht. Dit combineer ik dus ook samen als ik ga sporten. :)