Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Storm schreef:Dat je een prachtig meisje bent, is al veel vaker gezegd, maar dat is moeilijk voor je om echt binnen te laten komen.
Maar ga het eens zien vanaf de andere kant. Vind jij mensen die veel voor een ander doen, mooie mensen? Mensen die bijvoorbeeld bij de voedselbank werken, of ouderen helpen met boodschappen. Of de vrijwilligers die mensen in Syrië helpen, ondanks dat ze daar zelf gedood kunnen worden. Of mensen die bij Greenpeace werken om de aarde te behouden? En wat nou als daar iemand bij zou werken die veel te klein is, pukkels heeft en een scheve neus? Zou je dan iemand ineens niet meer aardig vinden?
Zou je je moeder/zus/lieve tante onaardig gaan vinden als ze bijvoorbeeld door een ongeluk een misvormt gezicht zou krijgen?
Het zit hem niet in het uiterlijk. Je word aardig gevonden door je innerlijk. Alleen kortzichtige mensen kijken naar het uiterlijk. Maar in de puberteit is dat heel erg lastig omdat je jezelf voortdurend met anderen (modellen!) vergelijkt. Dat wordt vanzelf minder als je ouder wordt.
Ik heb een lieve kennis, zij heeft het syndroom van Treacher Collins. Haar gezicht is misvormt. En weet je, ze is van de mooiste en liefste mensen die ik ken. Ze is getrouwd en heeft 2 prachtige kinderen. Innerlijke schoonheid is duizend keer meer waard dan uiterlijke schijn.
SindyKaya schreef:(....)de basisschool werd ik gepest omdat ik geen vader meer heb. En dat hakt er goed in, ook de leiding daar op school vond dat ze er niks aan kon doen, terwijl ik toch elke dag vreselijke opmerkingen naar m'n kop kreeg.
Storm schreef:Ik ben flink te zwaar, heb een onderkin, putten in mijn benen en vleermuisarmen haha. En toch vind ik mezelf mooi. Ik ben moeder van 2 prachtige en lieve kinderen. Heb veel rechtvaardigheidsgevoel. Doe mijn best voor anderen, en ik hou van mijn man. Ik heb beide lieve ouders nog en fijne schoonouders.
Ik ben verre van perfect maar voor mijn gezin ben ik perfect. Ik heb het losgelaten om qua uiterlijk perfect (of zelfs mooi) te willen zijn maar dat heeft wel tijd gekost.
Ik ben nu 40 en veel meer tevreden met mezelf dan vroeger. En mocht iemand mij niet aardig vinden omdat ik geen model ben? Dan zwaai ik ze heel snel vaarwel. Geen plaats in mijn leven voor dat soort oppervlakkige mensen.
Danique schreef:Storm schreef:Ik ben flink te zwaar, heb een onderkin, putten in mijn benen en vleermuisarmen haha. En toch vind ik mezelf mooi. Ik ben moeder van 2 prachtige en lieve kinderen. Heb veel rechtvaardigheidsgevoel. Doe mijn best voor anderen, en ik hou van mijn man. Ik heb beide lieve ouders nog en fijne schoonouders.
Ik ben verre van perfect maar voor mijn gezin ben ik perfect. Ik heb het losgelaten om qua uiterlijk perfect (of zelfs mooi) te willen zijn maar dat heeft wel tijd gekost.
Ik ben nu 40 en veel meer tevreden met mezelf dan vroeger. En mocht iemand mij niet aardig vinden omdat ik geen model ben? Dan zwaai ik ze heel snel vaarwel. Geen plaats in mijn leven voor dat soort oppervlakkige mensen.
En toch vind ik jou op de foto's in je profiel hartstikke mooi!!! Ik hoop dat ik zo 40 word.